Gå til innhold

rollo
 Share

Anbefalte innlegg

Det ble rengjort skikkelig nede i dysehullene og montert med nye kobberskiver? Hvis montering ikke blir gjort nøye nok så blir korrigering over 10mg/slag og da kobles dysa ut av Ecu.  Er det helt nye dyser eller brukte? Hvilket moment ble brukt på mutterne?

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble brukt nye dyser, nye kobberskiver og moment 9nm. Dysehullene var rene som gull og jeg kan ikke se noen lekasje noen plass. Når jeg tar av kablen på hver enkel dyse, blir det reaksjon på alle sylidere, men ikke på sylinder 5. Diagnose viser ingen feilkode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens julenøtt :)

1. Har byttet dysekablene og ingen forrandring på motor, fremdeles ingen tenning på sylinder 5

2. Har byttet dyse 5 med dyse 4, samme problem..så ingen feil på dyse. Dyse 5 var like ren som den var da den ble satt inn

Data jeg har fått ut på diagnose

1. Rail pressure 348,5 bar på tomgang

2. Presuplay pressur 3,9 bar

3. Rail pressur controll valve 791ma

'Feilkoder

1. 1613 DDE: Smooth running controller

Noen som kan knekke denne nøtten? Hva er feil, og hvor..

Endret av rollo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil mene at det da er noe med sylinder 5, den har for høy korrigering,(mellom 6mm3 og 10mm3 pr slag) derfor får du denne feilmeldingen 1613. Hvorfor den har for høy korrigering skal jeg ikke mene for mye om hvis det er helt rent og helt glatt og fint nede i hullet? Ingen rester av koks fra gamle dyselekkasjer i bunn eller oppetter veggene som kan gjøre at dysa ikke tetter skikkelig i bunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dysene ble byttet grunnet indre lekkasje på dyse 4-5 og litt i overkant på resten. De gamle dysene så ut som nye når de ble tatt opp, ingen koksing eller lekkasje fra tettningsringen. Bilen har jo gått 320k med samme dyser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M57D30 har DDE 4.0, ihvertfall i E39 530D og de dysene har ingen kodemuligheter,  det heter vel at adapsjoner skal slettes om du bytter mer enn 2 dyser.    Koding av korrigeringsverdier kom med M57N  og da er vi over på E60 med DDE 5.0

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nappet ut kamsensoren i kveld og motoren startet ikke...plugget inn igjen og motoren startet. Leste feilkoder både med Inpa og Delphi. Samme feilkoder kom opp på begge testerene, men ikke feilkode på kamsensoren som jeg nappet ut.

Prøvde dette 2-3 ganger, men samme resultat..ingen feilkode på kamsemsor. Hvorfor kommer det ingen feilkode på denne når den blir nappen ut, kan det være noe problem med denne, og har denne noe med timingen på dysene? Målte impulsen på dysene og dyde 5 fikk impulser, i Inpa virket det som at de andre dysene prøvde å kompensere for ett eller annet, men virket som at dyse 5 ga diesel..julenøtt! Kan det være kompresjonen...

Endret av rollo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...