Gå til innhold

Valg av diagnose-verktøy


Mons1
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er på flyttefot og vil ikke lenger få tilgang til WoW og Bosch ESI-2

Trenger derfor noe å les av feilkoder på E46 og F10/F11. 

Hvilken BT-dongle anbefales for bruk av mobil/nettbrett? Ser at Biltema har noe. Funker det? 

Ellers noe som anbefales og som ikke koster en månedslønn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har en laptop kan du laste ned Ista/D fra signaturen til @Otis og kjøpe deg en ENET kabel. Da er iallefall F10/F11 berga. Du kan fortsatt bruke Ista/D på e46, men må ha en annen kabel. Tror det heter D-Kcan kabel? Søk det opp for sikkerhets skyld. Kablene betaler du maks noen hundre kroner for, og Ista er programmet BMW forhandlere bruker. Mao mye bedre enn mye rare ting der ute.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du trenger en K+D Can kabel. Den vil da kunne lese både E46 og F10/F11 men for å få den crackede versjonen til å funke på begge må du ved bytte mellom E og F serie laste inn databasen for hver serie inn på nytt før du starter EDIABAS. Om du har eldre E46 må du i tillegg ha 20 pins rund kontakt. 

Du kommer langt med diagnosetråden her og ved å google "Rheingold" som er et internt navn for ISTA/D. 

Skal du kode må du i tillegg til EDIABAS ha Tool32 og eller NCSExpert. Alt dette er BMW interne programmer. 

Ellers kan jeg varmt anbefale Carly for BMW med ELM327 BT enhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.1.2019 den 18.49, quandt1960 skrev:

Du trenger en K+D Can kabel. Den vil da kunne lese både E46 og F10/F11 men for å få den crackede versjonen til å funke på begge må du ved bytte mellom E og F serie laste inn databasen for hver serie inn på nytt før du starter EDIABAS. Om du har eldre E46 må du i tillegg ha 20 pins rund kontakt. 

Du kommer langt med diagnosetråden her og ved å google "Rheingold" som er et internt navn for ISTA/D. 

Skal du kode må du i tillegg til EDIABAS ha Tool32 og eller NCSExpert. Alt dette er BMW interne programmer. 

Ellers kan jeg varmt anbefale Carly for BMW med ELM327 BT enhet. 

Kan du bruke elm327 istedenfor carly sitt adapter? Vil alle funksjoner som koding osv fungere? 

Har en sånn elm327 liggende et sted, som ble kjøpt for noen år tilbake. 

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.1.2019 den 18.49, quandt1960 skrev:

Du trenger en K+D Can kabel. Den vil da kunne lese både E46 og F10/F11 men for å få den crackede versjonen til å funke på begge må du ved bytte mellom E og F serie laste inn databasen for hver serie inn på nytt før du starter EDIABAS. Om du har eldre E46 må du i tillegg ha 20 pins rund kontakt. 

Du kommer langt med diagnosetråden her og ved å google "Rheingold" som er et internt navn for ISTA/D. 

Skal du kode må du i tillegg til EDIABAS ha Tool32 og eller NCSExpert. Alt dette er BMW interne programmer. 

Ellers kan jeg varmt anbefale Carly for BMW med ELM327 BT enhet. 

Takk for info!

Både E46 og F11 har ODB2, så jeg trenger ikke den runde kontakten.
Når det gjelder ELM327, så tror jeg ebay har flust av piratvarer av ymse kvalitet. Hvor kan jeg få kjøpt en som jeg kan være sikker på vil fungere?

Jeg har ingen planer om koding. Jeg er kun interessert i å lese Feilkoder og evt Live-verdier. Det som skiller disse er muligheten å lese alle moduler slik som Automatkasse og Chassi. Det er ikke alle som klarer å lese dette.
Hvis Carly eller Torque Pro gjør jobben, så satser jeg på det.
Anbefales ISTA/D + ODB2/USB-kabel, ja da satser jeg på det :-)

RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...