LasseArnoy Skrevet Januar 18, 2019 Share Skrevet Januar 18, 2019 Hei. jeg har fått trøbbel med min CIC. den driver å kutter hovedenheten, altså alt skrur seg av, skjerm, lyd, osv. Det virker som at dette kun fremkommer ved bykjøring, for når jeg er på langkjøring fungerer alt fint. Når jeg nærmer meg by så låser først navi seg og etter kor tid begynner skjermen å skru seg av og på, virker som den resetter seg selv hele tiden. Var innom BMW i Tromsø der jeg fikk beskjed om at dette kunne skyldes dårlig batteri siden det ikke hadde blitt byttet noen gang, nå har jeg byttet batteri fått dette kodet inn, samt at jeg hadde uoriginal Bluetooth streaming av typen Tune2Air som de mente kunne gjør slik at Hovedenheten fikk noen form for feile signal slik at den kuttet, den har jeg fjernet. etter dette fikk jeg slettet feilkoder som lå inne på styringen til CIC. men fremdeles fortsetter problemet. Er det noen glupinger der ute som kan ha en løsning eller et svar på hva dette skyldes? Det er snakk om en BMW 318d 2009mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Januar 18, 2019 Share Skrevet Januar 18, 2019 Har det samme problemet på preface e61 (2005) med CCC. Min skrur seg av plutselig, henger seg opp og klikker helt, virker i 5 min innimellom og henger seg opp igjen! Vet ikke hva løsningen er men tror at jeg må bytte hovedenheten etter hvert. Har dog ingenting av bluetooth og liknende ekstra. Vet ikke løsningen dessverre, har selv vært inne med icarsoft og prøvd å fjerne alle feilkodene uten hell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LasseArnoy Skrevet Januar 18, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2019 syns det er litt rart at det ikke kommer noen form for feilkode eller noe på dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LasseArnoy Skrevet Januar 19, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2019 Er det ingen som vet noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Januar 19, 2019 Share Skrevet Januar 19, 2019 (endret) Det kan være defekt enhet. Om du har takluke så kan det ha kommet vann bak pga tett drenering og køddet til. Om du har rotet med ledningene bak kan du da ha kommet borti noe? Er det forresten forskjell på kaldt og varmt vær? Endret Januar 19, 2019 av Marius2002 Delte opp for mer forståelig innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LasseArnoy Skrevet Januar 19, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2019 Ja bor nord for Tromsø så er mye temperatur forskjeller her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Januar 19, 2019 Share Skrevet Januar 19, 2019 46 minutter siden, LasseArnoy skrev: Ja bor nord for Tromsø så er mye temperatur forskjeller her Haha, jeg tenkte på om CIC oppfører seg annerledes i kaldt vær enn i varmt vær Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas00 Skrevet Januar 19, 2019 Share Skrevet Januar 19, 2019 (endret) Jeg har også problemer med at det kutter osv men det er på musikken. har fått beskjed om at det mest sannsynlig er fokt en eller annen plass. jeg har E91 320 Endret Januar 19, 2019 av Jonas00 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 19, 2019 Share Skrevet Januar 19, 2019 (endret) 19 timer siden, Shattered skrev: Har det samme problemet på preface e61 (2005) med CCC. Min skrur seg av plutselig, henger seg opp og klikker helt, virker i 5 min innimellom og henger seg opp igjen! Vet ikke hva løsningen er men tror at jeg må bytte hovedenheten etter hvert. Har dog ingenting av bluetooth og liknende ekstra. Vet ikke løsningen dessverre, har selv vært inne med icarsoft og prøvd å fjerne alle feilkodene uten hell! Ligger jo mange innlegg om dette med defekt CCC, er jo meget kjent sak at enheten ryker (altså cd spilleren) så her er det bare å finne seg en ny. Ser folk også kjøper brukte, men problemet kommer jo der og uansett med tiden hører jeg. Finnes også noen rundtom som fikser enhetene med garanti osv. Det lureste er vel å kjøpe ny (for pant for den gamle hos BMW) eller oppgradere. Det som skjer er at det er noen transistorer på kretskortet som ryker. Til trådstater så høres det veldig ut som defekt enhet der også. Ikke vanlig på CIC, men alt kan jo skje likevel, er jo bare elektronikk. Enhetene må også så klart kodes til bilen ved bytte. Endret Januar 19, 2019 av Reef89 Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Januar 19, 2019 Share Skrevet Januar 19, 2019 5 minutter siden, Reef89 skrev: Ligger jo mange innlegg om dette med defekt CCC, er jo meget kjent sak at enheten ryker (altså cd spilleren) så her er det bare å finne seg en ny. Ser folk også kjøper brukte, men problemet kommer jo der og uansett med tiden hører jeg. Finnes også noen rundtom som fikser enhetene med garanti osv. Det lureste er vel å kjøpe ny (for pant for den gamle hos BMW) eller oppgradere. Det som skjer er at det er noen transistorer på kretskortet som ryker. Til trådstater så høres det veldig ut som defekt enhet der også. Ikke vanlig på CIC, men alt kan jo skje likevel, er jo bare elektronikk. Enhetene må også så klart kodes til bilen ved bytte. Jepp, spørsmålet er jo hva som har skjedd. Min bil har ikke takluke eller panoramatak, så er det normalt at elektronikken bare tar kvelden ut av det blå? Begynner jo å bli gammel. Hva må man ut med for en enhet hvis man tar den gamle i pant? 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 19, 2019 Share Skrevet Januar 19, 2019 Ikke ukjent at CIC også kan ta kvelden. Byttet en CIC i en F10 her om dagen som holdt på akkurat slik din oppfører seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas00 Skrevet Januar 19, 2019 Share Skrevet Januar 19, 2019 Hva koster dette da? Kan bli en dyr afære?😑 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 19, 2019 Share Skrevet Januar 19, 2019 En bytteenhet koster for 10.000kr, så tilkommer det jo koding/montering etc. Om CICen først er defekt, ville jeg for øvrig benyttet meg av muligheten til å bygge om til DAB. Marius2002 og uglefossen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå