Gå til innhold

E61 2010 , oppgradering av anlegg , gode råd?


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt om jeg har noen form for lydpakke i bilen min skal jeg være ærlig ,

å den såkalte bassen min kan vel sammenlignes best med en vibrerende Sombrero i Mexico , vet noen om noe plug and play oppgraderinger eller gode råd for å få litt bedre bass effekt/lyd ?,

trenger ikke no så skiltplata detter av , men noe bedre en det som er der i dag vertfall . 

Tips og råd tas imot med stor takk. B383FA88-11B4-4C1E-A74C-0C87765F9A88.thumb.jpeg.dd2005a5500c0b6ad2568495b7eb4882.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettermontèr 752a og bli ferdig med det.

Men fra litt spøk til alvor, så har du billigste variant av forsterker og dermed er det vel best å montere ny forsterker i bagasjerommet, og trekke ny signalkabler fra HU. Så må du trekke nye kabler til hver høyttaler ELLER trekke kabler frem til HU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2019 den 14.59, Otis skrev:

Ettermontèr 752a og bli ferdig med det.

Men fra litt spøk til alvor, så har du billigste variant av forsterker og dermed er det vel best å montere ny forsterker i bagasjerommet, og trekke ny signalkabler fra HU. Så må du trekke nye kabler til hver høyttaler ELLER trekke kabler frem til HU.

fant jo denne , virker som en genial løsning for det jeg tenker for, men igjen må sjekke om jeg har forsterker baki, da denne passer kun på "hifi" pakke å logic 7 eller hva det heter.

jeg har bare høytalere + diskant i dør forran , og høytalere i taket bak , å sub under setet er vel org ( min er tysk import forsåvidt ) så jeg tror jeg har såkalt hifi pakke , men kan også være base . er det noen her som har litt greie på det ? 

 

https://technicpnp.com/product/e6x-hifi-676logic7hk-677-add-a-sub-harnessloc/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har IKKE forsterker baki, men kun fremme pga navi standard.

Forslaget mitt med 752a er ikke helt gal, evt 677a. For du får kjøpt komplette kit på ebay. Du vil da kun trenge å trekke nye kabler til evt nye høyttalere som er i tillegg på 677 kontra det du har nå, og koble deg inn på eksisterende høyttalere sine kabler. 677/752 styres av fiber, strøm til forsterker kan relativt enkelt kobles originalt, da det er i bagasjerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hørtes jo relativt omfattende ut uansett da ,  å hørtes en hel del dyrere ut en det jeg hadde tenkt å bruke på den bilen :-S 

  har lite lyst å demontere alt av paneler og trekk i bilen for å få litt bedre lyd . jeg synes nå lyden forran for min del er akseptabel i pendler trafikken i forhold til "kvalitet" og hvor høyt det spiller , men er jo særdeles dårlig bass.

nå er det vel noen små såkalte subbere i stola forran utifra hva jeg kan se , å ser man får kjøpt de i oppgradert versjon , men føler å bruke 5 lapper på to oppgraderingsbassere som jeg tror har liten effekt , byr meg litt imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Otis skrev:

ja de er kansje en del bedre en de jeg har i dag :-P    det tenkte jeg faktisk ikke på , at det er noe org bmw som er bedre, tenkte liksom at det kansje var innebygd liten basskasse bak i bagasjen eller noe jeg på de litt grommere lydpakkene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tak i et par Logic7/677A-subs hos bilopphugger for samme prisen som ebay (800 kroner demontert). Monterte først den ene siden for å teste forskjell, og det var definitivt merkbart.

Så byttet like godt alle andre høyttalere i samme slengen for en billig penge (3-400 for paret for de mindre). Dette gir høyere volum på lyden, men lydbildet er ikke helt rett. Dette kan løses med omprogrammering av radioen til HiFi, men er visstnok en del jobb. En alternativ løsning er å sette inn en DSP-forsterker som flater ut inngående signal, jeg har fått tak i en slik med plug&play-kabler, skal testes når jeg får tid om noen uker.

En annen mulighet for deg er å kjøpe en pakke med høyttalere og filter som fikser lyden, se for eksempel her (eventuelt supplere med subs):

https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/hoyttalere/match-ms-42c-bmw.1

Edit: Hvis du setter inn 677-subs (gjelder trolig andre også), må du klipse sammen ledningene som går tilbake fra pluggen og inn i dørpanelet (ellers mister du lyden der), med ledningene som går inn. Bare finn riktige ledninger og klips sammen med noe fra Biltema. Dette gjøres i bassene du har nå, men 677 er beregnet for separate kabler til sub og dørpanel.

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Basse Lusk skrev:

Jeg fikk tak i et par Logic7/677A-subs hos bilopphugger for samme prisen som ebay (800 kroner demontert). Monterte først den ene siden for å teste forskjell, og det var definitivt merkbart.

Så byttet like godt alle andre høyttalere i samme slengen for en billig penge (3-400 for paret for de mindre). Dette gir høyere volum på lyden, men lydbildet er ikke helt rett. Dette kan løses med omprogrammering av radioen til HiFi, men er visstnok en del jobb. En alternativ løsning er å sette inn en DSP-forsterker som flater ut inngående signal, jeg har fått tak i en slik med plug&play-kabler, skal testes når jeg får tid om noen uker.

En annen mulighet for deg er å kjøpe en pakke med høyttalere og filter som fikser lyden, se for eksempel her (eventuelt supplere med subs):

https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/hoyttalere/match-ms-42c-bmw.1

Edit: Hvis du setter inn 677-subs (gjelder trolig andre også), må du klipse sammen ledningene som går tilbake fra pluggen og inn i dørpanelet (ellers mister du lyden der), med ledningene som går inn. Bare finn riktige ledninger og klips sammen med noe fra Biltema. Dette gjøres i bassene du har nå, men 677 er beregnet for separate kabler til sub og dørpanel.

Takk for innlegget , skal forske litt .    :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...