Makkasakka Skrevet Januar 25, 2019 Share Skrevet Januar 25, 2019 Hei, Trenger hjelp. BMW 525xd 2008 mod. Har følgende symptomer; Har nettopp vært på en lengre kjøretur (5 timer) 3 ganger under denne turen så gikk bilen min i "nødmodus", men bare i et par minutt før den begynte å dra som normalt igjen. Dette kom med ca. 1,5 timers mellomrom. Stoppet den første gangen å leste ut feilkoder: 3F35 - Charge air tube monitoring at idle Nå, 3 dager at jeg kom hjem fra den lengre kjøreturen og kun vært på småkjøring har den enda ikke gått i nødmodus og låter til å dra normalt. Hadde i forkant av dette nettopp fjernet DPF+CAT Leste nå nettopp ut feilkoder etter en tur på butikken og fant følgende: 41AA - Boost pressure pressure sensor. Har selvfølgelig lest mye på google med finner ingen tråder/tilfeller med samme symptomer/koder som i mitt tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 26, 2019 Share Skrevet Januar 26, 2019 Ble det lagt inn ny programvare for å støtte hardware endringene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makkasakka Skrevet Januar 26, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2019 Ja, fikk det kodet av tuningservice. Samme folka som la inn stage 1 + EGR delete i sommer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 26, 2019 Share Skrevet Januar 26, 2019 Da gjetter jeg på at tuning er problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makkasakka Skrevet Januar 27, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2019 Hva ville du gjort ? Få dem til å slette tuning også legge den inn pånytt ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 27, 2019 Share Skrevet Januar 27, 2019 Jeg er bittelitt usikker, men jeg er veldig bestemt på at dette er typiske feilkoder på feil tuning. Skjer feilen i noen spesiell situasjon eller bare helt tilfeldig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makkasakka Skrevet Januar 27, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2019 Helt tilfeldig. Men bilen har enda ikke gått i nødmodus siden 5-timers turen, den er i daglig bruk her i byen. Går nesten bare å venter på at den skal i nødmodus 😅😅 Tok en ny runde å sjekket feilkoder på diverse moduler og fikk følgende: -CED4 - no signal from engine management -CF33 - no signal from engine management -D356, D355 og D354 - no signal (torque 0A8) disse kan ha ligget der hele tiden, altså helt siden bilen gikk i nødmodus første gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 27, 2019 Share Skrevet Januar 27, 2019 Har du forsøkt flatt jern i feks 3 eller 4 gir? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makkasakka Skrevet Januar 27, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2019 (endret) Jepp, går som normalt. Endret Januar 27, 2019 av Makkasakka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Said.D Skrevet Oktober 18, 2020 Share Skrevet Oktober 18, 2020 På 27.1.2019 den 23.01, Makkasakka skrev: Jepp, går som normalt. Hei, fant du ut av problemet? Lurte på denne cf33 coden. Vis jeg tar ikke feil så er det noe med girkassa?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makkasakka Skrevet Oktober 18, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2020 Hei! ja, tok bilen til BMW ekspert når jeg var på utenlandsferie. Det var en sensor som satt på innsuget mener jeg, legger ved bilde av den - husker ikke navnet på den. Uansett så lærte dette meg å ikke bruke hvilket som helst vanlig kjede verksted som ikke KAN bmw, hverkan kompetansemessig eller utstyrsmessig. Fullstendig bortkastede tid og penger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Said.D Skrevet Oktober 18, 2020 Share Skrevet Oktober 18, 2020 17 minutter siden, Makkasakka skrev: Hei! ja, tok bilen til BMW ekspert når jeg var på utenlandsferie. Det var en sensor som satt på innsuget mener jeg, legger ved bilde av den - husker ikke navnet på den. Uansett så lærte dette meg å ikke bruke hvilket som helst vanlig kjede verksted som ikke KAN bmw, hverkan kompetansemessig eller utstyrsmessig. Fullstendig bortkastede tid og penger. Takk for raskt svar. Må undersøke det nærmere👌 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå