Gå til innhold

Nødmodus, feilkoder + symptomer (525xd 2008)


Makkasakka
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, 

Trenger hjelp. BMW 525xd 2008 mod. 

Har følgende symptomer; 

Har nettopp vært på en lengre kjøretur (5 timer) 3 ganger under denne turen så gikk bilen min i "nødmodus", men bare i et par minutt før den begynte å dra som normalt igjen. Dette kom med ca. 1,5 timers mellomrom. 

Stoppet den første gangen å leste ut feilkoder:

3F35 - Charge air tube monitoring at idle 
 

Nå, 3 dager at jeg kom hjem fra den lengre kjøreturen og kun vært på småkjøring har den enda ikke gått i nødmodus og låter til å dra normalt. 

Hadde i forkant av dette nettopp fjernet DPF+CAT 

Leste nå nettopp ut feilkoder etter en tur på butikken og fant følgende: 

41AA - Boost pressure pressure sensor. 

Har selvfølgelig lest mye på google med finner ingen tråder/tilfeller med samme symptomer/koder som i mitt tilfelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt tilfeldig. Men bilen har enda ikke gått i nødmodus siden 5-timers turen, den er i daglig bruk her i byen. Går nesten bare å venter på at den skal i nødmodus 😅😅

 

Tok en ny runde å sjekket feilkoder på diverse moduler og fikk følgende: 

-CED4 - no signal from engine management

-CF33 - no signal from engine management

-D356, D355 og D354 - no signal (torque 0A8) 

disse kan ha ligget der hele tiden, altså helt siden bilen gikk i nødmodus første gang

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei! 
 

ja, tok bilen til BMW ekspert når jeg var på utenlandsferie. Det var en sensor som satt på innsuget mener jeg, legger ved bilde av den - husker ikke navnet på den. 
 

Uansett så lærte dette meg å ikke bruke hvilket som helst vanlig kjede verksted som ikke KAN bmw, hverkan kompetansemessig eller utstyrsmessig. Fullstendig bortkastede tid og penger. 

B4B52264-1F3C-4F30-9A27-8EA62DDB55E9.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Makkasakka skrev:

Hei! 
 

ja, tok bilen til BMW ekspert når jeg var på utenlandsferie. Det var en sensor som satt på innsuget mener jeg, legger ved bilde av den - husker ikke navnet på den. 
 

Uansett så lærte dette meg å ikke bruke hvilket som helst vanlig kjede verksted som ikke KAN bmw, hverkan kompetansemessig eller utstyrsmessig. Fullstendig bortkastede tid og penger. 

B4B52264-1F3C-4F30-9A27-8EA62DDB55E9.png

Takk for raskt svar. Må undersøke det nærmere👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...