Gå til innhold

E60 525d Starter kun med startkabler i motorrom


mrdalland
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå begynner jeg å gå veldig lei her... Når jeg skal starte bilen bare klikker det fra starteren. Byttet først batteri, nytt batteri fra biltema står i (er kodet inn med carly) men det hjalp ikke. Har prøvd å skifte starter etter jeg var på verksted og de sa den var mest sannsynelig gåen. Heller ikke det funket. Har tatt jord direkte fra karosseri til starteren, ingen hell da heller. Dynamo lader ca 0,2-0,3 volt mer enn batteri og strømkabel fra batteri til motorrom er litt svidd i gjennomføringen til bagasjerom men ikke mye.

Hva kan det være... nå har bilen stått i 4 mnd og jeg er meget lei 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg leser har han testet ut jordingen?  Hva med + kabelen, fordi om du måler 12 volt + på denne kan den være irret slik at den ikke klarer å dra i gang starteren? Altså at den ikke klarer å levere nok amp? Starteren er vel 160 amp? Har du prvd å måle hvor mye Amp det går igjennom kabelen når du starter?

Edit:

Sitat

strømkabel fra batteri til motorrom er litt svidd i gjennomføringen til bagasjerom men ikke mye.

Dette tyder på dårlig kontakt. Og du bør sjekke det. Dette blir ikke bedre etterhvert.

Endret av kalinkamaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når strømtrekket fra en startmotor skal gå igjennom en dårlig kabel, så blir alt bare verre.

Det er nok slik som @kalinkamaen sier, det blir ikke bedre. Det dumme er at bilen faktisk kan begynne å brenne om du fortsetter å prøve uten å korrigere feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...