Soleim Skrevet Mars 4, 2019 Forfatter Skrevet Mars 4, 2019 (endret) 1 time siden, Daniel. skrev: Når jeg var å godkjente coilovers på E90n min så sjekket de begge målene. Skal nok gå fint om du får det innenfor min og max Var ikke helt spot on på min og den ble godkjent. Skjønner. Her jeg bor er de veeeldig pirkete, så er forberedt på den minste ting. Hvis målene mellom skjermkant og nav er riktig, er ikke resten av målene da selvforklarende, hvis man ønsker det lavest mulig? Endret Mars 4, 2019 av Soleim
Soleim Skrevet Mars 4, 2019 Forfatter Skrevet Mars 4, 2019 9 minutter siden, MarcusSteffensen skrev: Hvor bestilte du girkulen? 😬✌🏼 Bestilte den fra BMW i Irland. Litt misforståelse, så jeg fikk feil tilsendt. (for høyrestyrt bil) Riktig er på vei i posten MarcusSteffensen reagerte på dette 1
Daniel. Skrevet Mars 4, 2019 Skrevet Mars 4, 2019 3 timer siden, Soleim skrev: Skjønner. Her jeg bor er de veeeldig pirkete, så er forberedt på den minste ting. Hvis målene mellom skjermkant og nav er riktig, er ikke resten av målene da selvforklarende, hvis man ønsker det lavest mulig? Vil da tro de henger sammen Vi målte avstanden fra hva enn som stod i TÜV, også målte vi bare skjermkant til nav etterpå med hjul på, og det ble innafor i hvertfall. Soleim reagerte på dette 1
Soleim Skrevet Mars 5, 2019 Forfatter Skrevet Mars 5, 2019 (endret) Endelig på plass Mangler håndbrekket i alcantara så begynner jeg å bli ganske fornøyd innvendig. Håndbrekket var det dessverre litt ventetid på. Tror jeg vil beholde listene i børstet stål foreløpig. Så sabla dyre de alcantaralistene. Nøkkelen har også fått alcantaradetalj. Små detaljer 😍 Ellers har jeg justerbart senkesett på vei i posten. Tenkte jeg skulle prøve dette denne gangen, da jeg har gått for fjærer på alle andre bilene. Fjærer senker greit de, men synes spesielt F3x blir for høye forran, kontra bak med bare fjærer. Valget falt denne gang på KW Variant 1. Planen er å få dette montert fortløpende, slik at jeg får kjørt litt med det, før det godkjennes. Våren og sommerhjulsesongen nærmer seg jo sakte men sikkert den også Endret Mars 8, 2019 av Soleim fupsaker, papertiger og Mathiseen reagerte på dette 3
Soleim Skrevet Mars 11, 2019 Forfatter Skrevet Mars 11, 2019 Begynt så smått med grøftelysene Tar de samtidig som jeg monterer nytt understell som kom i posten i dag. Modifiserte den gamle rammen som grøftelysene stod i selv. Man kan og kjøpe spesielle rammer som passer opp i mot dekslene, men valgte å gå bort i fra dette da det sies man ikke ser store forskjellen Noen som vet om jeg må code inn ny lysbryter, der knappen for grøftelys er borte? Bitene som var igjen fra den gamle rammen: Benytter loftsetasjen på garasjen å pakke ut nytt understell fra kw. Deilig å ta i noe som er helt rent😜 Mathiseen og MarcusSteffensen reagerte på dette 2
Soleim Skrevet Mars 14, 2019 Forfatter Skrevet Mars 14, 2019 Holder på å justere høyden på bilen, og har kommet til et problem/spørsmål. Når jeg justerer skruen går hele øvre fjærskålen som fulgte med settet rundt. Dette gjør da at når jeg skrur på skruen, går alt rundt og gjengene beveger seg ikke. Kan selvfølgelig holde igjen litt med noe, men føler det virker feil. Det er og bittelitt slakke i den tuppen på fjærskålen som går opp i bilen. (Tidligere var dette gummi men er byttet ut med det som fulgte med) Demonterte og tok ut fjærene der jeg justerte riktig høyde på justeringsskruen, men blir jo tungvint i gjøre dette hver gang jeg skal justere høyden.
Frode D Skrevet Mars 15, 2019 Skrevet Mars 15, 2019 Det er helt normalt at man må ta ut justeringsdelen for å justere høyden. Jeg pleier bare å løsne demperen i bunn og presse ned navet sånn at det frigjør justeringsdelen. Det er enklere enn å drive å knote med å skru på den med press (noe som står i manualet at man ikke skal gjøre). Blir spennende å se den med ny høyde og sommerhjul.
Soleim Skrevet Mars 15, 2019 Forfatter Skrevet Mars 15, 2019 (endret) Noen bilder fra uken som har gått. Tatt det litt stegvis da jeg har hatt litt mangel på tid Bilen er testkjørt og alt virker tight og fint. Var litt spent på stivheten, men synes nesten bilen ble bedre å kjøre. Ikke spesielt stivere enda hvertfall. Synes høyden forran var litt vel lavt, mulig jeg justerer opp litt slik at høyden forran/bak er lik. Har justert midt mellom ca min og max ihht til TUV. Er 10cm klaring fra nedre del av fremfanger og ned til bakken, riktignok er dette på 16” ballongdekk. Stygt som fyy er det og🤮🤮 Neste steg blir 4-hjulskontroll og godkjenning hos Statens Vegvesen 100mm som er minimum lovlig bakkeklaring, noen som vet det? Bilder: Endret Mars 15, 2019 av Soleim MarcusSteffensen reagerte på dette 1
Soleim Skrevet Mars 15, 2019 Forfatter Skrevet Mars 15, 2019 (endret) 29 minutter siden, Frode D skrev: Det er helt normalt at man må ta ut justeringsdelen for å justere høyden. Jeg pleier bare å løsne demperen i bunn og presse ned navet sånn at det frigjør justeringsdelen. Det er enklere enn å drive å knote med å skru på den med press (noe som står i manualet at man ikke skal gjøre). Blir spennende å se den med ny høyde og sommerhjul. Jepp, fant ut det igårkveld når jeg finleste manualen fra kw. Men takk likevel Høyden på bilen ble fin den, men ble litt i laveste laget forran. Justerer opp litt regner jeg med, før godkjenning. Sommerhjul blir fint, må bare finne meg noe pent som passer bilen. Lurer på å gå for Style M666, men usikker enda. Endret Mars 15, 2019 av Soleim
Frode D Skrevet Mars 15, 2019 Skrevet Mars 15, 2019 Syns høyden ble fin jeg Lettere å se høyden når man har litt større felger
Soleim Skrevet Mars 15, 2019 Forfatter Skrevet Mars 15, 2019 Akkurat nå, Frode D skrev: Syns høyden ble fin jeg Lettere å se høyden når man har litt større felger Hehe joda, gjør nok det. Litt usikker bare når det gjelder bakkeklaring og godkjenning. Tenker siden min er 10cm fra underkant av fremfanger til bakken. Bilen er gjerne litt lavere rett under motor?
Frode D Skrevet Mars 15, 2019 Skrevet Mars 15, 2019 Jeg har 10cm på spissen av frontfanger på min og det er i godkjent høyde 😊 320mm senter felg til skjerm. Den er lavere under, men fortsatt praktisk høyde.
Soleim Skrevet Mars 15, 2019 Forfatter Skrevet Mars 15, 2019 17 minutter siden, Frode D skrev: Jeg har 10cm på spissen av frontfanger på min og det er i godkjent høyde 😊 320mm senter felg til skjerm. Den er lavere under, men fortsatt praktisk høyde. Har 11cm klaring nøyaktig målte jeg nå. 331mm forran, senter felg til skjerm 325mm bak, senter felg til skjerm. I tuv står det minimum 325mm forran/bak. Sikkert greit å ha noen mm å gå på kan jeg se for meg. Trangsynt gjeng som skal godkjenne 😄
Soleim Skrevet Mars 16, 2019 Forfatter Skrevet Mars 16, 2019 Justerte litt opp både forran og bak. Bilen er nå klar for 4 hjulskontroll og godkjenning hos biltilsynet. Bilen fikk seg og en vask, midt oppe i sørpeføre som er her for øyeblikket. Oyvinds, Walkabout og Tony Soprano reagerte på dette 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå