Gå til innhold

Shattered's E53 SOLGT, hva nå??


Anbefalte innlegg

Skulle fyre opp børsa i dag etter jobb, førerdøra har jo vært treg lenge å få opp. Men i dag som den var fryst fast hørte jeg BANG  da jeg åpna den, eller prøvde å åpne, da. Måtte gå inn på passasjersida i stedet. Hurra for å måtte lukke opp døra på feil side eller krabbe over setet hver dag :D

Men nå er det julefri noen dager, skal bli godt å slappe av uten å måtte kjøre en plass :D

god jul, folkens! received_4841793792560799.thumb.jpeg.920b873ce491c4324cbbeaddd501dcab.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Shattered skrev:

Skulle fyre opp børsa i dag etter jobb, førerdøra har jo vært treg lenge å få opp. Men i dag som den var fryst fast hørte jeg BANG  da jeg åpna den, eller prøvde å åpne, da. Måtte gå inn på passasjersida i stedet. Hurra for å måtte lukke opp døra på feil side eller krabbe over setet hver dag :D

Men nå er det julefri noen dager, skal bli godt å slappe av uten å måtte kjøre en plass :D

god jul, folkens!

Du skriver om suppe og forbruk, for morro skyld, hvor mye går en E53 på i disse dager, ca literen? Det samme som E70 med 6 trinns kassa?

God jul, du kledde horna 🎅🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Du skriver om suppe og forbruk, for morro skyld, hvor mye går en E53 på i disse dager, ca literen? Det samme som E70 med 6 trinns kassa?

God jul, du kledde horna 🎅🏻 

Tror det kommer litt veldig an på om man velger om man går for en preface eller facelift. Har facelift og på min ligger jeg jevnt på 0,68 på tur og 0,80 på nærområdet her.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ron Jeremy skrev:

Du skriver om suppe og forbruk, for morro skyld, hvor mye går en E53 på i disse dager, ca literen? Det samme som E70 med 6 trinns kassa?

God jul, du kledde horna 🎅🏻 

Min ligger på 0.95 ca. Men @RemyNGmener jeg burde rense MAF så kanskje den faller litt ned. Tror preface har samme kassa som e39 preface. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var det min tur til å få helvete med batteri og sånt. Vet ikke enda hva som har skjedd. 

Skulle starte bilen en dag før jul og det gikk såvidt rundt. Men den starta og gikk. Bakluka sto åpen oppdaga jeg så her må det låses hver gang jeg parkerer nå. Antakelig stått åpen over natta og tappa strøm. 

I dag ville den ikke i det hele tatt, har ikke kjørt på flere dager og det er ikke noe som har stått på inni bilen. Måtte til med startkabler i dag. Starta fint, tok med kjerringa opp til Skien og kjøpte batteri på Biltema, tenkte at fuck it, vi prøver bare å bytte det hvis det andre, nesten nye er tomt. Fikk hjelp av onkelen hennes til å skru det av/på, kjørte hjem (ca 1 time) og alt funka. Men da jeg kom hjem igjen hadde bakluka åpna seg (sikkert da jeg parkerte bilen), det viser seg at den ikke kan åpnes utenfra igjen. Så mistenker at noe elektronikk inni luka er fucka. Har naturligvis ingen feilkoder. Blir så oppgitt, skulle handle på jobb i dag, noe som vanligvis tar 1 times tid (med panting), og vi brukte 4 timer pluss. 

Får håpe den starter fint i morra! :P Er så lei av sånn drit  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne feil blir man gal av helt klart .

Men du har byttet den listen under ved skiltlys osv .

Det at bakluken fyker opp må/ bør ha noe og si med mikrobryter.

I og med du nå ikke får åpnet bak selv med strøm,så har du nok et ledningsbrudd / mikrobryter som kødder .

Men når den popper opp så lyser det vel i taklysene dine ?

En annen ting som jeg og kom til å tenke på ,vet du om anlegget ditt går i hvilemodus ?

Det stod og tappet strøm på min .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tennbrikket skrev:

Neineinei! Ikke bestill deler for å prøve deg fram. Ta diagnose med ista! Dette mikkmakk rælet folk bruker til å lese ut er jo like nyttig som lampen i dashbordet.

Kjenner ingen som har det, dessverre. Og har ikke råd til å sette bilen på verksted, budsjettet er stramt om dagen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Skjer ikke stort her nå, bilen virker hver dag til og fra jobb, og er fint lite galt. Men har begynt å få en ubehagelig lyd når jeg svinger/bremser. Bør ta ei runde med støvsuger baki da jeg henta ved for noen uker siden, så kanskje jeg skal sjekke servoolje i morgen bare for å ha eliminert dette. Har fortsatt en lampe som lyser i dash, tror den ene sensoren fra koed var ødelagt. Men har ikke råd til å fikse dette nå, da januarlønna har gått til regninger og jeg har fint lite igjen til overs! :P

 

skulle kanskje hatt en ny hjulstillingskontroll da lampene fortsatt lyser som et juletre noen ganger når jeg kjører. Vet ikke om det hjelper men har hørt det skal gå i orden da. 

Endret av Shattered
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra ting stortsett er iorden her .

Den lyden ,er det når du vrir på rattet ?

Hvilken lampe er det som lyser ?Og om den er ødelagt den du kjøpte så får du jo ny garantert fra Koed .😊

Kjenner til det med regninger og Januar ,men trøsten er somregel at alt går seg til etterhvert .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, sveigis skrev:

Bra ting stortsett er iorden her .

Den lyden ,er det når du vrir på rattet ?

Hvilken lampe er det som lyser ?Og om den er ødelagt den du kjøpte så får du jo ny garantert fra Koed .😊

Kjenner til det med regninger og Januar ,men trøsten er somregel at alt går seg til etterhvert .

De lampene du ser over, et par innlegg opp, lyser. 

 

Ja lyden kommer når man tar rattet både til høyre og venstre. 

Har ikke råd til å kjøpe nye deler fra koed nå, så venter til jeg skal ha noe igjen med å sende den tilbake :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shattered skrev:

De lampene du ser over, et par innlegg opp, lyser. 

 

Ja lyden kommer når man tar rattet både til høyre og venstre. 

Har ikke råd til å kjøpe nye deler fra koed nå, så venter til jeg skal ha noe igjen med å sende den tilbake :P

Ok 😊

Den lyden som du referer til har jeg og hatt om det er en slags vibrasjon / dirrelyd,akkurat som at noe lugger .

Hos meg ble problemet løst med masse luft i dekkene foran .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, sveigis skrev:

Ok 😊

Den lyden som du referer til har jeg og hatt om det er en slags vibrasjon / dirrelyd,akkurat som at noe lugger .

Hos meg ble problemet løst med masse luft i dekkene foran .😊

Skal sjekke lufttrykket etterpå! ;) har ikke tenkt på det faktisk  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Shattered changed the title to Shattered's E53 SOLGT, hva nå??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...