kalinkamaen Skrevet Mars 11, 2019 Skrevet Mars 11, 2019 Heisan. Har problemer med røff kaldstart når det er minusgrader ute. Har ingen feilkoder på glødeplugg system og 6 plugger er nye inkl rele. Hvor skal jeg begynne å lete. Er det mulig å ha feil på glødesystem uten feilkode? Vurderer å teste med nytt rele. REdvartsen reagerte på dette 1
Netlandet Skrevet Mars 11, 2019 Skrevet Mars 11, 2019 Mål spenningsfall i hovedstrømskabel fra batteri til gløderelè.
kalinkamaen Skrevet Mars 11, 2019 Forfatter Skrevet Mars 11, 2019 10 minutter siden, Clipictrial skrev: Mål spenningsfall i hovedstrømskabel fra batteri til gløderelè. Det skal jeg gjøre.
kalinkamaen Skrevet Mars 11, 2019 Forfatter Skrevet Mars 11, 2019 Fikk målt plusskabelen, slik jeg ser det så er det ingen spenningsfall på kabelen. 12,35 i bagasjerom og 12,34 ved Dynamo. Kabel til glødeplugg rele er skiftet, så den vet jeg er ok.
quandt1960 Skrevet Mars 13, 2019 Skrevet Mars 13, 2019 Kondens i forbrenningskammer så det tar litt tid før det er ute? Blir den bra etter en kort stund?
Otis Skrevet Mars 13, 2019 Skrevet Mars 13, 2019 Jeg har for øvrig samme "problem" med min egen M57n2 som 25d utgave. Den går røft i 2-10 sekunder på et par sylinder.
kalinkamaen Skrevet Mars 13, 2019 Forfatter Skrevet Mars 13, 2019 2 timer siden, quandt1960 skrev: Kondens i forbrenningskammer så det tar litt tid før det er ute? Blir den bra etter en kort stund? Heisan, takk for svar. Den kinner litt før den starter. Minner om enten gløde problem eller lite diesel i system. Eller kanskje som du beskriver her. Den startet i over 10 minus i vinter. så jeg tviler på glødesystem.
kalinkamaen Skrevet Mars 13, 2019 Forfatter Skrevet Mars 13, 2019 1 time siden, Otis skrev: Jeg har for øvrig samme "problem" med min egen M57n2 som 25d utgave. Den går røft i 2-10 sekunder på et par sylinder. Jepp dette hørrest identisk ut. Jeg har 2 stk M57N2 og den andre starter med engang alltid. Kan sdet være dieselforsyning som trenger tid å komme frem? Så nettopp dene videoen som fikk meg til å lure litt om det kunne være likt på E91? Dette er jo samme motor.
Otis Skrevet Mars 13, 2019 Skrevet Mars 13, 2019 Men jeg har aldri hatt problemer med at den IKKE starter, den starter jo bestandig umiddelbart. Men tomgang er noe røff på et par sylinder.
kalinkamaen Skrevet Mars 13, 2019 Forfatter Skrevet Mars 13, 2019 Ja samme her, har du anelse på hvor jeg bør lete? Kan det være noen av injectorene som trøbler i starten?
kalinkamaen Skrevet Mars 13, 2019 Forfatter Skrevet Mars 13, 2019 (endret) Ja samme her, har du anelse på hvor jeg bør lete? Kan det være noen av injectorene som trøbler i starten? Endret Mars 13, 2019 av kalinkamaen
kalinkamaen Skrevet Mars 13, 2019 Forfatter Skrevet Mars 13, 2019 Denne er litt mer lik min. Dette er Bensin, men de har samme modul som diesel.
kalinkamaen Skrevet Mars 13, 2019 Forfatter Skrevet Mars 13, 2019 Beklager mye rot her nå. Men problemet ble ikke løst av videoen over her. Her er en video han laget etterpå der han forklarer problemet. Problemet hans var Fuel pressure regulator. Sjekk videoen så forklarer han det tydelig. Jeg tror jeg kommer til å ta denne veien da dette er en feil som kan oppståd uten feildmeldinger kommer opp. Litt sjitt jobb, men putt putt.
kalinkamaen Skrevet Mars 14, 2019 Forfatter Skrevet Mars 14, 2019 Heisan må beklage igjen her. Har gjort litt mer hjemme lekse angående regulator på diesel commonrail. Dette er ikke likt som på bensin, noe jeg burde vist tidligere. Uansett så har jeg lært noe nytt På bensin så er regulatoren nede i tanken på motsatt side i forhold til lavtrykkspumpa. Denne er etter det jeg har forstått en mekanisk regulator som kan bli slapp og ikke seale godt nok uten at du trenger å få noe feilkode. <-- Muligheten for feilkode for lavt diesel trykk er selfølgelig tilstedet. På Dieselen så har vi en Diesel mengde regulator som står på Høytrykkspumpa og en Diesel trykks regulator som står på høytrykks manifoilen som jeg kaller det. <-- Har sikkert et bedre navn. Uansett begge disse regulatorene overfører overskudds diesel tilbake til tanken, Den ene ved for mye diesel, den andre styrer trykket og leverer oveskudd tilbake til tanken. Begge disse er styrt via strøm impulser og har direkte kontakt med ECU. Så i mitt hodet ville disse gitt feilmelding om de var defekt. <-- Det finnes sikkert unntak her også, men sannsynligheten er vel liten her. Uansett så har jeg begynt å tenke litt tilbake på temperatur. Jeg sliter når bilen har stått ute i lav temp, ikke når den har stått inne i +10 til +20 grader C i garasjen. Så i gårkveld satt jeg bilen ute, og lot den stå der til i morges. Gikk så inn i bilen og satt på tenningen og logget alle temperaturer jeg kunne finne. Her fant jeg litt avik og på motor olje temperaturen fant jeg et sykt avik. Sjekk selv på bilder her under. Jeg er 100% sikker at motorolje temperaturen ikke er så høy uten tvil. Kan denne temperaturen sende et feilsignal til ECU som gir feil blanding ved en kaldstart? Eller er jeg fortsatt helt på jordet? Alle svar og meininger er velkomne.
Evopower Skrevet Mars 14, 2019 Skrevet Mars 14, 2019 Trodde de fleste motorer kjørte blandingsforholdet etter vanntemp/innsugstemp. Men skader vel ikke å prøve å bytte oljetemp sensoren uansett fin km.stand 😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå