Gå til innhold

E92 335d - Arkym leppe og eksos


 Share

Anbefalte innlegg

På ‎24‎.‎04‎.‎2019 den 20.25, Magnus. skrev:

kjøpte fra mtcmotorsport, ønsker og teste noe billigere enn wagner. å heller se om iat og eventuell lag er lik de dyrere merkene. Her brukte de vistnok samme "core" som wagner.  blir gøy og teste, tenker jeg logger med carly og ser forskjellen.

Har du noe referanser å måle deg imot som er målt med instrumenteringen i bilen? Eller du tenkte kanskje bare å se forskjellen vs stock? Du får poste måleresultatene :-) Etter som jeg har skjønt er det ikke noe spesiell grunn til å drømme om Wagner IC..

Jeg husker de "garanterte" meg ~20hk på remap med den intercooleren :-D Yeah right

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mowz skrev:

Har du noe referanser å måle deg imot som er målt med instrumenteringen i bilen? Eller du tenkte kanskje bare å se forskjellen vs stock? Du får poste måleresultatene :-) Etter som jeg har skjønt er det ikke noe spesiell grunn til å drømme om Wagner IC..

Jeg husker de "garanterte" meg ~20hk på remap med den intercooleren :-D Yeah right

Bruker carly appen, kan logge IAT, og temp rett etter IC etc. kjørte noen pull med orginal IC. Men fikk opp DPF tegn i dashen, jeg prøvde og kjøre regenerering men har en dårlig glødeplugg så prosessen starter ikke, turte derfor ikke og kjøre WOT med ny IC. får heller finne noen som har wagner ic og har logget IAT, så kan jeg sammenligne.

Skal heldigvis levere bilen hos TRF iløpet av uka når jeg drar på jobb, så får bort troppa og forhåpentligvis mer effekt 😎

Litt forskjell i størrelse på orginal vs mtc.

IMG_20190430_111233.thumb.jpg.9065a9e88835f2af7529453458e5c99e.jpgIMG_20190430_111230.thumb.jpg.f7f0ab7a1454e8a415aed4349ab616d4.jpgIMG_20190430_111246.thumb.jpg.bccf048ff925e3005fb43e687b65e817.jpgIMG_20190430_111259.thumb.jpg.80ca8e48c517137013d0522e07fc612a.jpg

Hvilken IC har du @mowz ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Magnus. skrev:

Bruker carly appen, kan logge IAT, og temp rett etter IC etc. kjørte noen pull med orginal IC. Men fikk opp DPF tegn i dashen, jeg prøvde og kjøre regenerering men har en dårlig glødeplugg så prosessen starter ikke, turte derfor ikke og kjøre WOT med ny IC. får heller finne noen som har wagner ic og har logget IAT, så kan jeg sammenligne.

Skal heldigvis levere bilen hos TRF iløpet av uka når jeg drar på jobb, så får bort troppa og forhåpentligvis mer effekt 😎

Litt forskjell i størrelse på orginal vs mtc.

IMG_20190430_111259.thumb.jpg.80ca8e48c517137013d0522e07fc612a.jpg

Hvilken IC har du @mowz ?

Den var 70% større mener jeg å huske? Jeg har Wagner sin, den ser lik ut som din bare sort.

Jeg kan logge jeg og så kan vi sammenligne :-P

På sykkelen har jeg til og med IAT relocation kit :-D

 

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, mowz skrev:

Den var 70% større mener jeg å huske? Jeg har Wagner sin, den ser lik ut som din bare sort.

Jeg kan logge jeg og så kan vi sammenligne :-P

På sykkelen har jeg til og med IAT relocation kit :-D

 

Skulle egentlig tatt en sort ser jeg, lyser ganske opp bak gitteret i støtfangeren. Ja logg når du har tid, blir nok ikke helt korrekt siden du har singel og jeg twin, men ser iallefall om temperaturene er nogenlunde sammenlignbare. 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Magnus. skrev:

Skulle egentlig tatt en sort ser jeg, lyser ganske opp bak gitteret i støtfangeren. Ja logg når du har tid, blir nok ikke helt korrekt siden du har singel og jeg twin, men ser iallefall om temperaturene er nogenlunde sammenlignbare. 😀 

Det ser litt mer anonymt ut med sort ja. Ulempen er at over tid blir den stygg når steinsprut gjør at lakken sprekker opp... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Magnus. skrev:

Nye Led pærer ble det og. Om noen vet av facelift baklamper så skrik ut 😀 

Er et must! Ser 10år nyere ut 😉 Du kan oppgradere speedometer clusteret til M3 spec med hvite LED, røde nåler, sølv bakplater og M3 ringer. Det gjorde underverker på min innvendig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, mowz skrev:

Er et must! Ser 10år nyere ut 😉 Du kan oppgradere speedometer clusteret til M3 spec med hvite LED, røde nåler, sølv bakplater og M3 ringer. Det gjorde underverker på min innvendig 😊

Ja, jeg så det i tråden din. Ser veldig bra ut!

49 minutter siden, Daniel.B skrev:

Hvordan pærer kjøpte du? Ser knallbra ut! :)

Takk! Pærene kjøpte jeg på Ebay. syntes det så kjekt ut at de lyste "inn" i ringene.

s-l1600.thumb.jpg.9363f780eeae2d4a261d22fda2607b50.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Daniel.B skrev:

Takk for link! Ser jo fort mye nyere ut :) Ett sett med to pærer dekker en lykt regner jeg med?

Jeg kjøpte de fra gs, funker bra de også!

Link

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Daniel.B skrev:

Takk for link! Ser jo fort mye nyere ut :) Ett sett med to pærer dekker en lykt regner jeg med?

Ett sett med to pærer dekker begge lyktene, er bare ei pære i en lykt. Derfor lyser som regel innerringen sterkere enn ytterringen. 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Påtide med en liten oppdatering ? 

 

1670476431_Skjermbilde2019-05-21kl_22_41_18.png.db05a71d439e0c88fa59e55eeabd06cb.png

Hentet bilen når jeg kom hjem fra jobb, og det var mildt sagt en ganske grei opptur. Helt sykt hvor mye stage2+ gir på 335d. Til ALLE som går å tenker på å endre software, kjør på.
Fikk og lagt inn EGR deaktivering, jeg demonterte den orginale EGR kjøleren å monterte erstatningsrør når jeg kom hjem.

IMG_3753.thumb.JPG.ad6e770b397a603bbe4e2e0a7946bd22.JPG

IMG_3746.thumb.JPG.24de973e142a9abbbcf070686769190b.JPG

 

Etter tips fra @Tollefsen gikk jeg for girkasse software fra Suthpin, og hadde egentlig sett for meg en liten forskjell. Men dette var natt og dag i forhold til orginalt. 

For og unngå å miste lappen første dagen med "ny bil". Så sydde jeg nytt alcantara trekk til rattet, kjøpte trekket fra mewant. Ganske grei jobb, en liten rynke på høyre "tommelgrep" men regner med den gir seg etter litt draing i trekket. 
Iallfall mer budgettvennlig en kliss nyt alcantra ratt.

 

IMG_3733.thumb.JPG.559ad4e7b9f4a0abd5d2cb29a5bb53f4.JPG

IMG_3755.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Thundercoil skrev:

Kan tenke meg det var kjekt å få bilen igjen, ja! :) 

Forøvrig en flott bil med artige oppgraderinger. Følger med. 

 

Takk for det. Litt "kjedelige" oppdateringer, men er nesten i mål med tuning og vedlikehold. 😀 

Kjenner det er på tide og få lagt bilen i bakken, men er usikker på hvilke coilovers. Vil ha noe som er bra å kjøre lavt på, og som heller ikke er for mykt, eller for hardt. må ha liten klaring mellom skjerm/felg og kan føles "ok" ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...