josda Skrevet April 6, 2019 Share Skrevet April 6, 2019 Skal bytte bremser på en kamerat sin X3, og lurer på om det er noe en bør være obs på ifm denne jobben? Må jeg ha diagnoseutstyr for å sette den i "servicemode" eller noe slikt? Eller er det bare å jekke opp bilen og begynne å skru? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 6, 2019 Share Skrevet April 6, 2019 Kort fortalt: Rimelig rett frem, men bilen har elektrisk håndbrekk, noe som gjør at det blir litt mer dill. Kan/«skal» trekke tilbake håndbrekkmekanismen med diagnose, men går fint å gjøre det manuelt. Denne fungerte strålende når jeg byttet på min X4: https://youtu.be/TmwywiJSSm4 ogee1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet April 7, 2019 Share Skrevet April 7, 2019 På 6.4.2019 den 9.44, awt skrev: Kort fortalt: Rimelig rett frem, men bilen har elektrisk håndbrekk, noe som gjør at det blir litt mer dill. Kan/«skal» trekke tilbake håndbrekkmekanismen med diagnose, men går fint å gjøre det manuelt. Denne fungerte strålende når jeg byttet på min X4: https://youtu.be/TmwywiJSSm4 Gjorde akkurat samme på en F10. Genialt å gjøre det på den måten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet April 7, 2019 Share Skrevet April 7, 2019 Som de andre har nevnt, ikke noe problem å gjøre dette selv. Prøv å få gjort det før du får opp varsel i dashbordet. Mange, meg selv inkludert, har hatt problemer med å nullstille varsel for bakbremsene. Jeg prøvde alle triks jeg fant på nettet, men endte opp hos BMW. De sleit faktisk også litt før de fikk nullstilt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
josda Skrevet Mai 7, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2019 Takker så mye for gode svar Gjorde denne jobben i dag, og det gikk fint, gjorde som han i Youtube filmsnutten, og det funket. awt reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mai 8, 2019 Share Skrevet Mai 8, 2019 Disse motorene til el.håndbrekk er lik så å si på alle nyere biler, identisk med bil nr 2 i huset V70. Fikset det der selv på denne måten, eneste som er lurt å huske da er å bytte o-ringen til motoren når den først er blitt åpnet på denne "nødmåten" som det også kalles. Så når du skal presse tilbake sylinder i kalipper, det er lurt å bruke den runde slik at du får helt perfekt jevn kontaktflate, det verktøyet han bruker vil ikke alltid fungere, så før du gjør det, lurte å sjekke bremsevæskestand så det ikke renner over, lakk liker dot4 lite. josda reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå