Gå til innhold

Bytte bremser forran og bak på X3 F25 2015 mod


josda
 Share

Anbefalte innlegg

Skal bytte bremser på en kamerat sin X3, og lurer på om det er noe en bør være obs på ifm denne jobben? Må jeg ha diagnoseutstyr for å sette den i "servicemode" eller noe slikt? Eller er det bare å jekke opp bilen og begynne å skru?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort fortalt: Rimelig rett frem, men bilen har elektrisk håndbrekk, noe som gjør at det blir litt mer dill. Kan/«skal» trekke tilbake håndbrekkmekanismen med diagnose, men går fint å gjøre det manuelt. Denne fungerte strålende når jeg byttet på min X4:

https://youtu.be/TmwywiJSSm4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.4.2019 den 9.44, awt skrev:

Kort fortalt: Rimelig rett frem, men bilen har elektrisk håndbrekk, noe som gjør at det blir litt mer dill. Kan/«skal» trekke tilbake håndbrekkmekanismen med diagnose, men går fint å gjøre det manuelt. Denne fungerte strålende når jeg byttet på min X4:

https://youtu.be/TmwywiJSSm4

Gjorde akkurat samme på en F10. Genialt å gjøre det på den måten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre har nevnt, ikke noe problem å gjøre dette selv. Prøv å få gjort det før du får opp varsel i dashbordet. Mange, meg selv inkludert, har hatt problemer med å nullstille varsel for bakbremsene. Jeg prøvde alle triks jeg fant på nettet, men endte opp hos BMW. De sleit faktisk også litt før de fikk nullstilt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Disse motorene til el.håndbrekk er lik så å si på alle nyere biler, identisk med bil nr 2 i huset V70. Fikset det der selv på denne måten, eneste som er lurt å huske da er å bytte o-ringen til motoren når den først er blitt åpnet på denne "nødmåten" som det også kalles. Så når du skal presse tilbake sylinder i kalipper, det er lurt å bruke den runde slik at du får helt perfekt jevn kontaktflate, det verktøyet han bruker vil ikke alltid fungere, så før du gjør det, lurte å sjekke bremsevæskestand så det ikke renner over, lakk liker dot4 lite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...