josda Posted April 6, 2019 Share Posted April 6, 2019 Skal bytte bremser på en kamerat sin X3, og lurer på om det er noe en bør være obs på ifm denne jobben? Må jeg ha diagnoseutstyr for å sette den i "servicemode" eller noe slikt? Eller er det bare å jekke opp bilen og begynne å skru? Link to comment Share on other sites More sharing options...
awt Posted April 6, 2019 Share Posted April 6, 2019 Kort fortalt: Rimelig rett frem, men bilen har elektrisk håndbrekk, noe som gjør at det blir litt mer dill. Kan/«skal» trekke tilbake håndbrekkmekanismen med diagnose, men går fint å gjøre det manuelt. Denne fungerte strålende når jeg byttet på min X4: https://youtu.be/TmwywiJSSm4 ogee1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ahj Posted April 7, 2019 Share Posted April 7, 2019 På 6.4.2019 den 9.44, awt skrev: Kort fortalt: Rimelig rett frem, men bilen har elektrisk håndbrekk, noe som gjør at det blir litt mer dill. Kan/«skal» trekke tilbake håndbrekkmekanismen med diagnose, men går fint å gjøre det manuelt. Denne fungerte strålende når jeg byttet på min X4: https://youtu.be/TmwywiJSSm4 Gjorde akkurat samme på en F10. Genialt å gjøre det på den måten Link to comment Share on other sites More sharing options...
ogee1 Posted April 7, 2019 Share Posted April 7, 2019 Som de andre har nevnt, ikke noe problem å gjøre dette selv. Prøv å få gjort det før du får opp varsel i dashbordet. Mange, meg selv inkludert, har hatt problemer med å nullstille varsel for bakbremsene. Jeg prøvde alle triks jeg fant på nettet, men endte opp hos BMW. De sleit faktisk også litt før de fikk nullstilt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
josda Posted May 7, 2019 Author Share Posted May 7, 2019 Takker så mye for gode svar Gjorde denne jobben i dag, og det gikk fint, gjorde som han i Youtube filmsnutten, og det funket. awt 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
quandt1960 Posted May 8, 2019 Share Posted May 8, 2019 Disse motorene til el.håndbrekk er lik så å si på alle nyere biler, identisk med bil nr 2 i huset V70. Fikset det der selv på denne måten, eneste som er lurt å huske da er å bytte o-ringen til motoren når den først er blitt åpnet på denne "nødmåten" som det også kalles. Så når du skal presse tilbake sylinder i kalipper, det er lurt å bruke den runde slik at du får helt perfekt jevn kontaktflate, det verktøyet han bruker vil ikke alltid fungere, så før du gjør det, lurte å sjekke bremsevæskestand så det ikke renner over, lakk liker dot4 lite. josda 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now