5dsr Skrevet April 8, 2019 Share Skrevet April 8, 2019 Var på service med bilen nylig, (530d xdrive) og fikk beskjed om at egr-ventil og cooler måtte byttes. Virker som jeg får dette som reklamasjon fra Bmw, at det ikke koster noe. Bilen brukes mye i by og til småkjøring, med en og annen landeveistur innimellom. Lurte bare på om det er flere av dere som har opplevd dette, og hvor ofte jeg kan regne med det skjer? Bilen er nå gått 90tkm. Undrer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 8, 2019 Share Skrevet April 8, 2019 Dette er en kjent sak og om jeg ikke husker helt så har det vært noen branner i motoren pga dette i bla Sør Korea. Jeg tror nok ikke at du skal bekymre deg for at det skjer igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
5dsr Skrevet April 8, 2019 Forfatter Share Skrevet April 8, 2019 3 minutter siden, Otis skrev: Dette er en kjent sak og om jeg ikke husker helt så har det vært noen branner i motoren pga dette i bla Sør Korea. Jeg tror nok ikke at du skal bekymre deg for at det skjer igjen. Har vurdert å bytte til bensin. Bilen er gått 90tkm nå, men er jo mye igjen. Lure jo på om det er andre diesler av andre merker med samme type problem, om jeg skulle vurdere et bytte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 8, 2019 Share Skrevet April 8, 2019 Så du vil bytte bort bilen i en annen bil for at du har fått feil på noe som er, opplest og vedtatt at skal utbedres, med en sannsynligvis permanent god løsning, for du er redd for at det skjer igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
5dsr Skrevet April 8, 2019 Forfatter Share Skrevet April 8, 2019 1 minutt siden, Otis skrev: Så du vil bytte bort bilen i en annen bil for at du har fått feil på noe som er, opplest og vedtatt at skal utbedres, med en sannsynligvis permanent god løsning, for du er redd for at det skjer igjen? Njei, men før eller siden blir jeg å bytte bilen inn uansett. Den er jo gått et stykke. Hadde man fortsatt fått problemer etter bytte av denne ventilen og kjøleren så ville vel folk ha lagt det ut tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet April 8, 2019 Share Skrevet April 8, 2019 (endret) Jeg fikk dette rundt 100.000km. Kjente en svak eksoslukt i bilen. Sprek i en belg Ifm. EGR kjøler. Skal skiftes nå ganske snart hos forhandleren jeg bruker. for ordens skyld dette er en F11 13 modell. 530 da Xdrive. Endret April 8, 2019 av Chris A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGunders Skrevet April 8, 2019 Share Skrevet April 8, 2019 Måtte bytte EGR-ventil på min nå nylig. Bilen har gått rett over 100.000km. EGR-kjøler ble kontrollert men trengte ikke å byttes. 2012 530D At det blir noe med EGR-systemet er nok helt "vanlig". Uansett motor og merke. Er mitt inntrykk hvertfall 5dsr reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet April 8, 2019 Share Skrevet April 8, 2019 2 timer siden, MGunders skrev: Måtte bytte EGR-ventil på min nå nylig. Bilen har gått rett over 100.000km. EGR-kjøler ble kontrollert men trengte ikke å byttes. 2012 530D At det blir noe med EGR-systemet er nok helt "vanlig". Uansett motor og merke. Er mitt inntrykk hvertfall Jeg spurte om dem skulle bytte bare belgen med sprek i. Men dem sa at hele greia skulle byttes med meg. Hva det innebærer vet ikke jeg🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet April 8, 2019 Share Skrevet April 8, 2019 Er recall på EGR kjøleren, i hvertfall på n47, pre facelift f10/11. Mulig det gjelder 3 literen også. Har tidligere skiftet egr ventilen på ca 110k km. Fikk dekket halvparten ca av BMW, da egr ventilen begynnte å fuske bare en liten måned etter at garantien var gått ut. 5dsr reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet April 10, 2019 Share Skrevet April 10, 2019 (endret) På 8.4.2019 den 16.37, 5dsr skrev: Var på service med bilen nylig, (530d xdrive) og fikk beskjed om at egr-ventil og cooler måtte byttes. Virker som jeg får dette som reklamasjon fra Bmw, at det ikke koster noe. Bilen brukes mye i by og til småkjøring, med en og annen landeveistur innimellom. Lurte bare på om det er flere av dere som har opplevd dette, og hvor ofte jeg kan regne med det skjer? Bilen er nå gått 90tkm. Undrer. Hei! Det er en tilbakekallings-program for nettopp dette. Er bilen importert? Jeg opplever at biler som er importert, får ikke varsel om tilbakekalling. Derfor er det viktig å faktisk ta kontakt med BMW og spør om det finnes slik program for bilen. Jeg spurte for min F11 og fikk vite at det var en sak på EGR og fikk dette kontrollert uten noen kostnad. Det går med kamera inn i EGR-systemet for å se om det finnes kjøleveske-lekkasje som har spredd seg. Ettersom du har R6-motor så har jeg hørt at det er særdeles viktig å få dette fikset pga fare for brann. RS Endret April 10, 2019 av Mons1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
5dsr Skrevet April 10, 2019 Forfatter Share Skrevet April 10, 2019 8 timer siden, Mons1 skrev: Hei! Det er en tilbakekallings-program for nettopp dette. Er bilen importert? Jeg opplever at biler som er importert, får ikke varsel om tilbakekalling. Derfor er det viktig å faktisk ta kontakt med BMW og spør om det finnes slik program for bilen. Jeg spurte for min F11 og fikk vite at det var en sak på EGR og fikk dette kontrollert uten noen kostnad. Det går med kamera inn i EGR-systemet for å se om det finnes kjøleveske-lekkasje som har spredd seg. Ettersom du har R6-motor så har jeg hørt at det er særdeles viktig å få dette fikset pga fare for brann. RS Hei. Jeg har ikke fått varsel før jeg skulle inn på service, da sa de dette skulle sjekkes. Egr-ventil og cooler byttes i sommer, forstod det slik at fabrikken koster det. Usikker på om bilen er importert eller ikke, jeg tror egentlig ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
5dsr Skrevet April 10, 2019 Forfatter Share Skrevet April 10, 2019 På 8.4.2019 den 22.03, dopus skrev: Er recall på EGR kjøleren, i hvertfall på n47, pre facelift f10/11. Mulig det gjelder 3 literen også. Har tidligere skiftet egr ventilen på ca 110k km. Fikk dekket halvparten ca av BMW, da egr ventilen begynnte å fuske bare en liten måned etter at garantien var gått ut. Garantien er gått ut her. Men forstod det slik at fabrikken tar kostnadene. Skal sjekke det opp for å være sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGunders Skrevet April 10, 2019 Share Skrevet April 10, 2019 Min ble sjekket på forrige service. Importbil og garanti har gått ut, men det var ikke noe galt med min så da ble det ikke byttet noe. Hadde det måtte gjøres noe så hadde jeg sluppet å betale noe ettersom det er recall på EGR-kjøler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå