orala Skrevet April 12, 2019 Share Skrevet April 12, 2019 Hei. Nå har E 39n kommet til 203 000 km og de siste 4-5 mnd har det vært noe klunkelyder fra forhjulsstilling tror jeg. Bilen er fin å kjøre og ikke noe feil med dekkslitasje, men i august blir det PKK så noe må vel gjøres. Nå er det kampanjegreier hos GS, men likevel koster det billigste casterstag med foring ca 3 ganger så mye som hos Biltema. Ca 1800 vs. 600. Mitt spørsmål blir derfor om det er OK eller ikke å kjøpe fra Biltema. Ja det finnes jo autodoc også, men det har jeg ikke sett på ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet April 12, 2019 Share Skrevet April 12, 2019 Jeg kjøpte biltema hjullager til en F20 fordi jeg ikke fikk tak i noe annet når jeg plutselig måtte ha det en lørdag. Og det snurrer nå fint nå noen måneder senere ihvertfall Kvaliteten på selve lageret virker grei, men det fulgte med noen nye jalla bolter med spesialbiltema hode som jeg måtte kjøpe spesialverktøy fra biltema om jeg ville bruke da, så endte opp med å bruke originalboltene omigjen istede siden de var helt fin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 12, 2019 Share Skrevet April 12, 2019 Ta en kikk på Koed.no, de pleier å ligge mellom Biltema og GS på pris. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet April 12, 2019 Share Skrevet April 12, 2019 Sjekk eurodel.no. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet April 12, 2019 Share Skrevet April 12, 2019 Nå kan jeg dele min erfaring hvertfall på Biltema og slitedeler på understellet. Det ene kasterstaget som står på min e34 er 4 årgammelt og gått gjennom 2 EU kontroller. Min bil har stivt understell og snart rundet rundt 30000 km med det staget. Jeg kjøpte det som en kriseløsning iforbimdelse med en EU ,men har vært på bilen siden.Mulig jeg har hatt flaks 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet April 12, 2019 Share Skrevet April 12, 2019 Ifølge min erfaring så blir typiske biltemadeler ofte like dyrt, eller dyrare enn originalt/anerkjent produsent (Mahle, Lemförder, Hella osv) sidan ein ofte må bytte dei ut igjen etter kort tid. Sjølvsagt kan ein vere heldig slik som @sveigis over meg skriv, men på det jamne så er det ein velsig god grunn til at prisen er tre gonger lågare enn originalt. Men det skal seiast: Om du kjøper varer frå ein anerkjent produsent til ein OK pris så er det ofte samme delen som BMW hadde levert, berre at BMW-logoen er slipt vekk. Undersøk litt på nettet så oppdagar du fort kva du bør gå for og kva du bør halda deg vekke frå 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet April 12, 2019 Share Skrevet April 12, 2019 Har faktisk hatt en del deler på forrige bruksvogna fra biltema. Hadde to casterstag derfra som jeg bytta noen mnd etter jeg kjøpte bilen. Det var 5 år siden, da var bilen gått 228k km når det ble bytta. Parkerte bilen permanent nå på 350k km og de virka faktisk forsatt veldig bra. Så de har holdt seg utrolig bra med tanke på prisen. Men foretrekker helst å kjøpe deler fra anerkjente produsenter så lenge det lar seg gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orala Skrevet April 13, 2019 Forfatter Share Skrevet April 13, 2019 Takk til alle som bidro. Jeg vet ikke hvilke deler som trengs og når jeg finner ut det vil leverandør velges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet April 15, 2019 Share Skrevet April 15, 2019 På 13.4.2019 den 18.48, orala skrev: Takk til alle som bidro. Jeg vet ikke hvilke deler som trengs og når jeg finner ut det vil leverandør velges. Du får et komplett sett med bærearmer fremme hos koed av Mahle HD samt stabstag støttebein, koster rundt 3000 og jeg kan anbefale det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orala Skrevet April 15, 2019 Forfatter Share Skrevet April 15, 2019 Takk for tipset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå