Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei 

Jeg har lenge lurt på om det faktisk er mulig og installere AUX i en bmw som ikke har det fra før av uten koding. 

Er det noen her inne som vet om man kan ta poweren fra si CD spilleren og over på aux, så når du velger CD i iDrive så kan du spille musikk fra AUX'en ? 

Jeg skjønner at CDspilleren ikke funker lenger om dette er mulig men halo! hvem bruker vel cd i 2019? :P
hadde vært sykt kult og funnet ut av dette !! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relatert bildeFor det jeg mener er at man kan klippe brun og rød og koble aux inn på dem. da vil man jo velge cd spiller i iDrive men man da egt bruker auxen. 

Beklager for dårlig tegninger :P

image.png.263ec641d37e41a456a6fec7cd26efed.png

så man kobler ikke inn cd kontakten men bare kobler aux på den og lar den ligge i dashen. 

er det noen som kan fortelle om dette funker eller ikke ? 
og evt kan komme med en annen løsning :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e60

men ja grønn er fiber. 

X13813 connect :

- Right +ve to PIN 7
- Left +ve to PIN 2
- Groun -ve to PIN 8

også laget en lask slik at pin nr 10 går til jord. så når man muter radioen så vil man ikke få 2 enheter som kjemper om samme input.  vil dette kanskje funke ? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vil absolutt ikkje funke. 

Den cd vesklaren din har brun som er jord, rød som er +12v, alt av signal går via fiberen. Uten fiber, nada signal, kun power til å drive cd veksler. 

Det er kun mulig å bruke aux om du koder dette inn, det finnes ingen vei utenom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

det har jeg men det blir ikke veldig god lyd med noen av dem og er mange sanger som det skurrer på uansett hvem frekvens jeg har det på. 

Så ville gjerne ha kodet inn aux i bilen. så om noen vil gjøre det, og vi blir enige om betalingen i telemark så ta kontakt med meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre respons om du spør om kodehjelp på FB gruppen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Om du har PC og NCS så er kodingen gjort på 3-6min. med DIY. video fra youtube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...