Ringrev1 Skrevet Mai 3, 2019 Share Skrevet Mai 3, 2019 Har kjøpt en BMW 525 xdrive 2012 modell. Opplever at styringen kan være litt «vag» rundt senter når jeg kjører, og ved små retningsforandringer er det på en måte som at det er litt dødgang på rattet. Ingen tegn til ulyder fra servoen. Prøvekjørte bilen på vinterdekk og kan ikke si at jeg kjente noe da. Det er 5 mm igjen på sommerdekkene (245/45-18 Nokian Hakka black 2) Tanker ? Jeg har også en ulyd jeg tror kommer fra varmeapparatet /ac. Vifta går som normalt med varme og kjøling, men når jeg står parkert kommer det ganske tydelige dunkelyder (som et hjerteslag ) fra motorrommet. Type 5 sekunder mellom dunkene. Når jeg slår av vifta virker det som lyden forsvinner. Setter pris på svar 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 4, 2019 Share Skrevet Mai 4, 2019 Det med styringen kan være defekt endeledd feks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 4, 2019 Share Skrevet Mai 4, 2019 Det med styringen kan være defekt endeledd feks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Mai 5, 2019 Share Skrevet Mai 5, 2019 På 3.5.2019 den 21.46, Ringrev1 skrev: Har kjøpt en BMW 525 xdrive 2012 modell. Opplever at styringen kan være litt «vag» rundt senter når jeg kjører, og ved små retningsforandringer er det på en måte som at det er litt dødgang på rattet. Ingen tegn til ulyder fra servoen. Prøvekjørte bilen på vinterdekk og kan ikke si at jeg kjente noe da. Det er 5 mm igjen på sommerdekkene (245/45-18 Nokian Hakka black 2) Tanker ? Jeg har også en ulyd jeg tror kommer fra varmeapparatet /ac. Vifta går som normalt med varme og kjøling, men når jeg står parkert kommer det ganske tydelige dunkelyder (som et hjerteslag ) fra motorrommet. Type 5 sekunder mellom dunkene. Når jeg slår av vifta virker det som lyden forsvinner. Setter pris på svar 🙂 Kanskje jeg spør dumt nå, men er det ikke elektrisk servo på disse? Det er ikke så mye å gjøre med disse. Men det kan være en tips å faktisk få hjulstillings-kontroll. Kanskje det har vært byttet styrestag og så er det ikke justert riktig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Mai 5, 2019 Share Skrevet Mai 5, 2019 1 time siden, Mons1 skrev: Kanskje jeg spør dumt nå, men er det ikke elektrisk servo på disse? Det er ikke så mye å gjøre med disse. Men det kan være en tips å faktisk få hjulstillings-kontroll. Kanskje det har vært byttet styrestag og så er det ikke justert riktig? Xdrive modeller leveres med hydraulisk servo. RWD derimot har elektrisk servo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Mai 5, 2019 Share Skrevet Mai 5, 2019 (endret) Jeg har ikke erfering med 5-serie, men jeg hadde samme opplevelse på vår X3. Firehjulskontroll viste at den var litt utenfor på spissing. Ble bedre etter justering. Ble helt bra når jeg byttet til nye dekk (fra Conti til Michelin). Noen biler er følsomme for lufttrykk også, så det går an å teste med litt annet trykk enn det som står i døra. Endret Mai 5, 2019 av ogee1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ringrev1 Skrevet Mai 6, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2019 Samme opplevelsen med styringa og støy eller bare støy ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ringrev1 Skrevet Mai 6, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2019 Når det kommer til varmeapparatet fant jeg et forum i England/eller USA som noen hadde det samme problemet. Fikk ikke noe godt svar der på hvorfor/hva som er det direkte problemet. Dunkelydene(som hjerteslag) kommer når bilen nærmer seg varm. Lyden blir borte hvis jeg stiller inn på 16 grader eller slår av systemet. Jeg har xdrive, men ser ut til at det er elektrisk servo og det er ingen påfylling for servoolje. Noen andre her med BMW 525d xdrive som kan bekrefte det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Mai 6, 2019 Share Skrevet Mai 6, 2019 1 time siden, Ringrev1 skrev: Jeg har xdrive, men ser ut til at det er elektrisk servo og det er ingen påfylling for servoolje. Noen andre her med BMW 525d xdrive som kan bekrefte det? Såpass. Da virker det som jeg tok feil Mente å ha lest på amerikanske forum folk som påpekte forskjellen på styring når man har xdrive eller kun rwd. Sett 535ix med beholder for servoolje, så trodde dette var likt for de andre modellene. My bad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Mai 11, 2019 Share Skrevet Mai 11, 2019 På 5.5.2019 den 18.10, ///M-ini95 skrev: Xdrive modeller leveres med hydraulisk servo. RWD derimot har elektrisk servo Nå har jeg en F11 xDrive og jeg kan bekreftet at det er elektronisk servo på disse ///M-ini95 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Mai 11, 2019 Share Skrevet Mai 11, 2019 49 minutter siden, Mons1 skrev: Nå har jeg en F11 xDrive og jeg kan bekreftet at det er elektronisk servo på disse Du har helt rett Var litt kjapp i avtrekkeren uten å sjekke helt 100%. Virker som kombinasjonen stor motor (R6 eller V8) og xDrive gir hydraulisk styring. R4 motorene har elektrisk uansett om det er xDrive eller RWD. Eksempel: 535d F10 MY2012 Elektrisk servo 535XD F10 MY 2012 Hydraulisk servo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå