Gå til innhold

Knirkeforing dekket av garanti?


Eivind320x
 Share

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Eivind320x skrev:

Da ble resultatet ei ny integralforing og bremser foran må byttes. 

Det var vist ikke nødvendig med firehjulskontroll 🤔

Hos oss må du i det minste ta en kontroll. Ellers får ikke avdelingen betalt. Tipper de skal jukse seg gjennom bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, lagunilla skrev:

Hos oss må du i det minste ta en kontroll. Ellers får ikke avdelingen betalt. Tipper de skal jukse seg gjennom bare.

 

Det høres ikke verre ut. Har du tilgang på noe dokumentasjon internt hos BMW som sier dette :P 

 

@quandt1960 Jeg har akkurat hatt kontroll, og da mener jeg ny kontroll skal bli dekket av BMW siden det er en garantijobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eivind320x skrev:

 

Det høres ikke verre ut. Har du tilgang på noe dokumentasjon internt hos BMW som sier dette :P 

 

@quandt1960 Jeg har akkurat hatt kontroll, og da mener jeg ny kontroll skal bli dekket av BMW siden det er en garantijobb. 

Ja enig, dette er en del av jobben og den totale FRU. Alt annet er useriøst og latterligt. (antall normert tid for aktuell operasjon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt som det blir sagt her over at en må inn for kontroll; jeg har fått byttet både baklykter og blinklysglass i begge speil på garanti som følge av defekter, men i samband med byttet har de alltid nevnt at de må ta en kontroll av bilen for å dokumentere defekten for å kunne få det dekket av BMW sentralt. Virker som du har med å gjøre en vrien forhandler her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lenge hatt lyst å starte eget BMW verksted. Etter å ha satt meg litt mer inn i det og sett noen av kravene, snakket med folk som har drevet aut, så må det sies at det jammen meg heller ikke er lett å være en BMW forhandler/aut.verksted med dagens regime. Det er knalltøft. Noen snarveier tas men ikke med viktige komponenter som dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer rett og slett å gi fan. Dra en tur på apoteket, og kjøpe ei sprøyte med kanyle også bare fikse det i fullfart. Også kan jeg fikse ny foring senere. Foringa koster svimlende 300kr fra Lemførder å verktøyet ligger i boden etter at "hele" understellet ble byttet på E91 min i 2017. Hvorfor skal jeg da plages med et BMW verksted som ikke vil gjøre ting etter boka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...