Gå til innhold

2002 E46 320D flere feil


Plarne
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har en rekke feil med min bmw E46 som jeg håper jeg kan få svar på her, skal prøve å forklare alt så godt som jeg kan.

 Den første og største feilen er, om jeg gir gass i 1-2-3 gir fra 1k omdreininger til ca 3k omdreininger så ''Kveles'' bilen når den passerer 3k.. Før så gikk den bare helt ræv helt opp til 3k, så slo turboen inn, også gikk den som normalt. Men nå så dør den nesten helt ut om jeg gir gass fra alt under 3k, og opp til 3k, MED MINDRE, jeg slipper gassen på ca 2,5k også gir gass igjen, så går den som normalt? Dette problemet oppsto over natten. 

Det jeg har gjort for å prøve å fikse dette er følgende:
Byttet ALLE vakuumslanger
Byttet diesel/luftfilter
Byttet MAP sensor
Byttet MAF sensor (LMM)
Sjekket alt av turborelaterte slanger for hull osv.
Blendet EGR 
Har prøvd å kjøre uten LMM, ingen forskjell, bare masse svart røyk
Prøvd å fylle på dyse rens flere ganger

Er vell kanskje bare turbobytte som gjenstår? 

Problem nummer 2 (Kanskje relatert til problem nummer 1?)
Når bilen er kald å står og bakker, så kommer det en slags pulserende lyd gjennom eksosen? Om jeg gir litt gass forsvinner den, men om jeg bare lar bilen stå og bakke så er den der helt til motoren er begynt og bli litt varm. Det er en lyd som kommer ca annenhvert sekund ca, kom også bare over natten (ikke samtidig som forrige feil)

Problem nummer 3.
Nylig har det kommet en slags klunkelyd fra bak i bilen, eller rett under bilen? Er veldig vanskelig og si. Jeg tok av den avtagbare kroken i håp om at det var den siden den var løs, men det var det ikke. Jeg lå under nettopp og kjente på diverse deler og eksosen men alt virket greit? Lyden har bare blitt værre og værre di siste dagene og kommer av hver minste lille hump, akkurat som om at noe er løst, etter en litt større hump så ''slår'' det flere ganger. Tenkte meg at det kanskje kunne være støtdempere bak, men det kommer av hver minste lille hump, så er litt usikker. Forslag? 

Om noen ønsker så kan jeg ordne bilder/videoer av alle feilene.
 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...