Sindre320si Skrevet August 5, 2019 Share Skrevet August 5, 2019 Har en 120D e87 2010/2011 (177hk) tunet til 215hk ca. N47. 150 000 km. Ved jevnt turtall/fart 2-3000 rpm, med og uten cruise kontroll på lugger den. Ved gasspådrag eller ingen gass er den helt fin. Noen ganger kan jeg kjøre langt uten å merke noe mens andre ganger lugger/rykker hele bilturen, problemet kommer og går. Usikker om problemet var der før bilen ble tunet, men tuningselskapet sier at feilen ligger ikke der men kan forsterke følelsen av problemet. Snakket med Bavaria ang å flashe/flushe hjernen på bilen så den blir orginal men de sier det er risko for å ødelegge hjernen på bilen og kan fort bli dyrt hvis det skjer. (Ikke hørt om dette før) Bavaria sier også bilen min er utenfor faresone mtp registerkjeda da de sjekket dette mot chassis nr..? Koster fort mye å la verksted "feilsøke" etter en feil som ikke kommer opp ved diagnose, noen som har noe tips eller erfaring? Har prøvd å finne tråder med samme problem men finner bare at bilen lugger ved gasspådrag noe min ikke gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre320si Skrevet August 5, 2019 Forfatter Share Skrevet August 5, 2019 Ikke relvant til feilen ovenfor men her om dagen kom det opp at Auto start/stop funksjonen har sluttet å virke, bruker den aldri da jeg slår den av ved oppstart. Erfaringer til dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 6, 2019 Share Skrevet August 6, 2019 EGR ventil. Sindre320si reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre320si Skrevet August 6, 2019 Forfatter Share Skrevet August 6, 2019 men ville ikke bilen lugget ved pådrag også da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 6, 2019 Share Skrevet August 6, 2019 Erfaringsmessig viser det seg at problemet blir først ved svak pådrag. Sindre320si reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet August 6, 2019 Share Skrevet August 6, 2019 Sjekk ut EGR-ventilen. Har fått byttet den på vår 420d grunnet tilkoksing. Noen av de samme symptomene som dine, men vi mistet effekt ved pådrag og «drivetrain failure» kom opp og forsvant like fort som den kom. Den jukset og lugget litt, og så forsvant effekten ved pådrag. Sindre320si reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet August 6, 2019 Share Skrevet August 6, 2019 Enig med EGR ventilen. Merkes først ved rolig kjøring, da lugger det. Etterhvert så kan du få motorlampe da ved pådrag etter å ha rolig kjørt. Sindre320si reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre320si Skrevet August 6, 2019 Forfatter Share Skrevet August 6, 2019 Takk for svar. Noen som vet hva en slik reprasjon koster ca? Har ikke daukjørtbilen og hatt den etter 65 000km til nå. Fikk foreslått av noen at det kunne være tett dyser? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet August 6, 2019 Share Skrevet August 6, 2019 Det vet jeg ikke, Bavaria byttet hele ventilen på garanti hos meg, men hadde den vært utenfor garanti hadde det gått mer mot chipping og tilhørende fjerning av hele EGR-ventilen da den bidrar til å kokse ned innsuget. Det skal sies at årsaken til at den tullet var at selve ventilen var tilkokset, som igjen forhindret full operasjon (åpning og lukking). TRF her på forumet kan nok bistå deg med kunnskap og løsningsforslag her. Sindre320si reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre320si Skrevet August 27, 2019 Forfatter Share Skrevet August 27, 2019 Da har bilen vært på full sjekk. Ligger inne 3 feil koder på motorstyreenhet og at den burde byttes.... EGR og alt annet var ok. når det gjalt feil på start/stop funksjon mistenker dem et brudd på ledninger og feil på en vakum sensor og de stoppet opp pga de ville ikke gå videre før jeg sa d var greit mtp hva prisen kan bli, noe de ikke visste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusE34tds Skrevet August 28, 2019 Share Skrevet August 28, 2019 Hadde en 116d på jobb nå men ett lignende problem der viste det seg å være en ABS ring. Ligger det noen feil på ABS?🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre320si Skrevet August 29, 2019 Forfatter Share Skrevet August 29, 2019 Nei ingen feil med abs her, tenker du på ringen som holder sensoren? Hadde den justert ut for en stund siden slik at abs sensoren ikke skulle ta borti og gå i stykker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå