Gå til innhold

N47 120D lugging

Sindre320si
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 120D e87 2010/2011 (177hk) tunet til 215hk ca.  N47. 150 000 km. 

Ved jevnt turtall/fart 2-3000 rpm, med og uten cruise kontroll på lugger den. Ved gasspådrag eller ingen gass er den helt fin.

Noen ganger kan jeg kjøre langt uten å merke noe mens andre ganger lugger/rykker hele bilturen, problemet kommer og går.

Usikker om problemet var der før bilen ble tunet, men tuningselskapet sier at feilen ligger ikke der men kan forsterke følelsen av problemet. Snakket med Bavaria ang å flashe/flushe hjernen på bilen så den blir orginal men de sier det er risko for å ødelegge hjernen på bilen og kan fort bli dyrt hvis det skjer. (Ikke hørt om dette før)  

Bavaria sier også bilen min er utenfor faresone mtp registerkjeda da de sjekket dette mot chassis nr..?

Koster fort mye å la verksted "feilsøke" etter en feil som ikke kommer opp ved diagnose, noen som har noe tips eller erfaring?

Har prøvd å finne tråder med samme problem men finner bare at bilen lugger ved gasspådrag noe min ikke gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut EGR-ventilen. Har fått byttet den på vår 420d grunnet tilkoksing. Noen av de samme symptomene som dine, men vi mistet effekt ved pådrag og «drivetrain failure» kom opp og forsvant like fort som den kom. Den jukset og lugget litt, og så forsvant effekten ved pådrag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke, Bavaria byttet hele ventilen på garanti hos meg, men hadde den vært utenfor garanti hadde det gått mer mot chipping og tilhørende fjerning av hele EGR-ventilen da den bidrar til å kokse ned innsuget. Det skal sies at årsaken til at den tullet var at selve ventilen var tilkokset, som igjen forhindret full operasjon (åpning og lukking). TRF her på forumet kan nok bistå deg med kunnskap og løsningsforslag her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da har bilen vært på full sjekk. Ligger inne 3 feil koder på motorstyreenhet og at den burde byttes.... EGR og alt annet var ok.

når det gjalt feil på start/stop funksjon mistenker dem et brudd på ledninger og feil på en vakum sensor og de stoppet opp pga de ville ikke gå videre før jeg sa d var greit mtp hva prisen kan bli, noe de ikke visste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...