Gå til innhold

BMW 5 serie tre barn


AW81
 Share

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, tennbrikket skrev:

skeptisk til bil som mest trolig har gått mindre i salt? 

Sant nok, men tenker at det er større rom for km kluss og kan være mindre oversiktlig historikk. Men som du sier, mindre salt og potensielt mer langkjøring  

Er det M57 motoren som sitter i de første E70’ene? Er motor og girkasse som kom etter facelift bedre? Eller er ikke den store prisforskjellen verdt det? Det hadde i såfall blitt nyere bil men høyere km. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er m57 helt opptil 2010. Da kom n57 med 245hk eller nedjustert til 211hk.

Nye girkassen, 8hp er veldig mye bedre på skiftkvalitet og treffe rett gir.

Om man skal velge lci eller ei, avhenger av hva man vil ha.

LCI har bedre girkasse, ihvertfall mtp skiftkvalitet. Den har nyere navi, mulighet for bt streaming, skiltlesing, adaptiv cc, sideview kamera. Ellers er det ikke så mye som skiller de fra hverandre.

De er veldig like, og likner ganske mye på generasjon etter, f15, teknisk sett. Selv om utseende der er veldig endret.

Endret av Otis
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om bil hvor motor er byttet? Det gjelder en 2011 modell hvor bilen har gått 120000, men motor er akkurat byttet pga havari etter dyseproblemer. Motor som er satt inn er nyoverhalt med 700000km. Converter ble byttet samtidig og noen andre komponenter på automatkassen. Jobben er gjort hos merkeforhandler med tre mnd garanti. Bilen ligger ute til noe høyere pris enn tilsvarende i original stand.  

 

Alt er veldig ryddig og det vil eventuelt bli tatt naf test, men jeg mener at en bil med motorbytte er vanskelig å selge og at her bør jeg kunne prute mer. Selger tenker mer dithen at han selger en «ny» bil som han helst skal ha mer for enn tilsvarende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2019 den 19.59, awt skrev:

700 000 var da veldig til kilometer på en «ny» motor. 😛

Jeg mener denne ikke er verdt noe særlig mer, men heller ikke mindre.

Hehe, noe drøyt ja😂 

 

Denne gang trakk faktisk selger seg. Han var så fornøyd med bilen etter at motor var byttet at han ville beholde den. Ble litt snurt

 

men mulig jeg kikker på en X5 2008 modell 7 seter med 156000km. Prisen er 250000kr, eigd av en dame siden 2010. Men det er moen anmerkninger siden forrige service. Nye luftfjærer og bremseskiver bak. Bør være prutningsmonn her. Men svetting fra kasse hørtes potensielt dyrt ut...

22095874-1D9C-4438-8B8F-824C51DD7E54.png

Endret av AW81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei utgår denne også. I følge selger gikk bilen på fast serviceavtale hos Bavaria frem til 100000km. Likevel viser det seg at olje aldri har blitt byttet. Fikk selger til å dobbeltsjekke dette og i følge Bavaria er det ikke nødvendig å bytte olje uten at kassen begynner å tulle. Det syns jeg virker meget rart. Svetting pluss 11 år gammel olje låter som en potensielt kostbar kombo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er korrekt - ifølge Bavaria trengs det ikke å byttes olje på hverken transferkasse eller automatkasse uten at de begynner å tulle. Dvs. de opererer ikke med serviceintervall på de. Om det er likt som på girkassen jeg hadde på min E91 320d skiftes hele bunnpanna i girkassen ved oljeskift på kassen da oljefilteret er en integrert del av bunnpanna - det fås ikke kjøpt løst. Jeg foretok flushing og oljebytte på girkassa på min E91 rett etter kjøp, km 130 000. Tviler på det var gjort før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, papertiger skrev:

Det er korrekt - ifølge Bavaria trengs det ikke å byttes olje på hverken transferkasse eller automatkasse uten at de begynner å tulle. Dvs. de opererer ikke med serviceintervall på de. Om det er likt som på girkassen jeg hadde på min E91 320d skiftes hele bunnpanna i girkassen ved oljeskift på kassen da oljefilteret er en integrert del av bunnpanna - det fås ikke kjøpt løst. Jeg foretok flushing og oljebytte på girkassa på min E91 rett etter kjøp, km 130 000. Tviler på det var gjort før.

Ok så da kunne faktisk svettingen vært fikset i samme slengen? Dette minner jo om volvo og deres kasser som aldri skulle byttes på med ditto havarier. Men dersom nevnte bil girer fint og det byttes olje hvis jeg skulle kjøpt den. Skal da kassen være ok? 159000km er ikke allverden på en automatkassen. Bilen er damekjørt de siste 8 årene. 

Vet du ca pris?


 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo vanskelig å svare på, men det kan potensielt være tilfelle ja - på begge dine spørsmål. Tror jeg ville ringt å forhørt meg om dette hos en girkassespesialist, og evt. brukt det som prutingsgrunnlag.

På 3-serien jeg hadde kom det på ca 7000kr hos en girkassespesialist. Det mener jeg det kom på for en kollega som fikk gjort det samme på sin 2008 X5 3.0d hos en annen girkassespesialist også.

 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, papertiger skrev:

Det er jo vanskelig å svare på, men det kan potensielt være tilfelle ja - på begge dine spørsmål. Tror jeg ville ringt å forhørt meg om dette hos en girkassespesialist, og evt. brukt det som prutingsgrunnlag.

På 3-serien jeg hadde kom det på ca 7000kr hos en girkassespesialist. Det mener jeg det kom på for en kollega som fikk gjort det samme på sin 2008 X5 3.0d hos en annen girkassespesialist også.

 

Ja jeg har bedt om pris på de andre tingene også så det bær være rom for mye pruting her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...