andreaskarm Posted August 24, 2019 Share Posted August 24, 2019 Hei har en bmw f10 520d 2012 modell som jeg har en litt underlig vibrasjon i. Når jeg kjører utav kryss og skal til venstre feks, og gir litt gass får jeg en slags during i motorrommet. Dette skjer ikke om jeg kjører til høyre og gasser på. Noen som har vært borti lignende? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maverick2002 Posted August 25, 2019 Share Posted August 25, 2019 Hei. Dette mener jeg er symptom på dårlig motorfeste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andreaskarm Posted August 26, 2019 Author Share Posted August 26, 2019 20 timer siden, Maverick2002 skrev: Hei. Dette mener jeg er symptom på dårlig motorfeste. Ja, det er nok det jeg tror også. Klarer liksom ikke å komme frem til noe annet selv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
danskiii Posted August 26, 2019 Share Posted August 26, 2019 Dette pga aktive motorfester? Link to comment Share on other sites More sharing options...
quandt1960 Posted August 26, 2019 Share Posted August 26, 2019 Sjekk vakuum på motorfeste Link to comment Share on other sites More sharing options...
andreaskarm Posted August 26, 2019 Author Share Posted August 26, 2019 Er ikke det på denne. Dette tok de bort på 11/12 modellene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
danskiii Posted August 26, 2019 Share Posted August 26, 2019 54 minutter siden, andreaskarm skrev: Er ikke det på denne. Dette tok de bort på 11/12 modellene. Sikker på det? Det tror ikke jeg stemmer du. For vakum motorfester og slanger for facelift f10 n47d20 selges og omtales. Ser slangen til venstre motorfeste er typisk feil og knekker, sjekk det du. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andreaskarm Posted August 26, 2019 Author Share Posted August 26, 2019 Ingen slange som sagt😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
danskiii Posted August 26, 2019 Share Posted August 26, 2019 1 minutt siden, andreaskarm skrev: Ingen slange som sagt😉 Kanskje det som er problemet 😅 quandt1960 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
andreaskarm Posted August 26, 2019 Author Share Posted August 26, 2019 kommer opp uten på bmwfans.info og koed sine sider vertfall. Finner ingen slager i motorrommet heller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
danskiii Posted August 26, 2019 Share Posted August 26, 2019 Det kan nok hende men om du sjekker delenr på motorfeste så er det motorfeste med tilkobling for vakum.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andreaskarm Posted August 26, 2019 Author Share Posted August 26, 2019 På min bil? Link to comment Share on other sites More sharing options...
danskiii Posted August 26, 2019 Share Posted August 26, 2019 5 minutter siden, andreaskarm skrev: På min bil? Jepp. Søkte opp ditt skiltnummer på koed og fikk opp varenummer: 22117935142 Disse har tilkobling for vakum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andreaskarm Posted August 26, 2019 Author Share Posted August 26, 2019 15 minutter siden, danskiii skrev: Jepp. Søkte opp ditt skiltnummer på koed og fikk opp varenummer: 22117935142 Disse har tilkobling for vakum. hmm.. Får ta av dekselet under og kikke da.. Ikke lett å se da Link to comment Share on other sites More sharing options...
///M-ini95 Posted August 26, 2019 Share Posted August 26, 2019 @andreaskarm Skal spare deg for bryet med å gå under bilen, for den har ikke vakumstyrte fester... trust me. Og ja, det stemmer at om mam taster inn ditt regnr og mange andre 520d, så får man dette opp: MEN man må gå inn i undermenyene, og da skjønner du hvorfor jeg er så sikker på at bilen din ikke har vakumstyrte fester. Det med venstresving og gasspådrag er nevnt flere ganger på forumet her. Jeg hadde antydning til dette og bytta motorfestene. Rent visuelt så festene helt nye ut (bilen hadde kun rulla 60 000 km tror jeg). Det hjalp, men mulig det var noe placeboeffekt. Disse motorene er jo ikke akkurat de mest kultiverte... BimmerFan! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts