Gå til innhold

Noen som har erfaring med disse dekkene?


argo
 Share

Anbefalte innlegg

Da var det tid for dekkskift og jeg lurer på om noen her har erfaring med disse dekkene, og hvilke jeg burde gå for? Eventuelt gode alternativ? Må være stjernemerket. 

Michelin pilot super sport
Goodyear eagle f1 asymmetric 3
Bridgestone potenza S007 
Bridgestone potenza RE 050

Dunlop SP Sport maxx GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilot Super Sport hadde jeg på M4, helt vill når de får opp temperatur og når det er over 10-12 grader ute. Alt under det er de ekstremt glatte. Potenza RE050 ble levert standard på M pakke på mange E9X, de kjørte jeg med lenge før jeg bytta over til Pirelli P Zero. RE050 sporer en del og er ganske hard, de har relativt spisse hjulkanter. Hvilken bil er dette til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

40 minutter siden, quandt1960 skrev:

Pilot Super Sport hadde jeg på M4, helt vill når de får opp temperatur og når det er over 10-12 grader ute. Alt under det er de ekstremt glatte. Potenza RE050 ble levert standard på M pakke på mange E9X, de kjørte jeg med lenge før jeg bytta over til Pirelli P Zero. RE050 sporer en del og er ganske hard, de har relativt spisse hjulkanter. Hvilken bil er dette til? 

Dekkene skal stå på en F11 M550D. Viste seg at den hadde slitt ut mine nåværende bakdekk ganske så kraftig på innsiden. Så kraftig at jeg er redd for å bruke bilen slik dekka er nå :P Står på Dunlop SP Sport Maxx nå. Peiling på om dette er et vanlig problem? Tenker uansett å ta 4-hjulskontroll.

28 minutter siden, Otis skrev:

Jeg har erfaring med potenza re 050a. 

Satt ekstremt bra, men sporet ganske mye og ikke lavt støynivå. 

Jeg kan anbefale deg å se på Falken Azenis FK510 om det er til en vanlig bruksbil. 

Er disse falkendekkene stjernemerket? potenza 050 ser ut til å være det billigste alternativet så langt. Kommer på ca 10500 :) De fleste runflatdekkene sliter vel litt med sporing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Har noe Bridgestone Potenza s001 på min F34, bråker mye synes jeg på gammal asfalt. 19" dimensjon uten at jeg husker eksakt høyde og bredde.

Jeg vil forsøke å finne noe som bråker mindre når jeg bytter. 

Utenom bråk, så har jeg ikke noe å utsette på de. Ikke sporing eller annet.

 

 

Endret av Stonescream
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Stonescream skrev:

Hei,

 

Har noe Bridgestone Potenza s001 på min F34, bråker mye synes jeg på gammal asfalt. 19" dimensjon uten at jeg husker eksakt høyde og bredde.

 Jeg vil forsøke å finne noe som bråker mindre når jeg bytter. 

Utenom bråk, så har jeg ikke noe å utsette på de. Ikke sporing eller annet.

 

 

Okey, vet du desibel på de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gode erfaringer med Goodyear eagle f1 asymmetric 3 i dimensjon 235-45/17 på E39. Merk at dette dekket har nå kommet i ny utgave Asymmetric 5. Her er en sammenlikning mellom de. Er sikkert restlagre av Asymmetric 3 rundt omkring. 

Anbefaler deg å se denne videoen, om ikke annet for å få litt mer info om dekkalternativer. Oppsummert liste nedenfor:

Bane-dekk

  • Goodyear Eagle F1 SuperSport R
  • Michelin Pilot Cup Sport 2

Sports-premium-dekk

  • Continental SportContact 6
  • Goodyear Eagle F1 SuperSport
  • Michelin Pilot Sport 4 S

Sports-premium-dekk som er mer komfort-orientert

  • Continental PremiumContact 6
  • Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5
  • Michelin Pilot Sport 4

Nesten-premium

  • Hankook Ventus S1 Evo 3
  • Nokian PowerProof
  • Falken Azensis FK510

Komfortorienterte touring-dekk

  • Michelin Primacy 4
  • Continental EcoContact 6
  • Nokian WetProof
  • Hankook Ventus Prime 3
  • Falken Ziex ZE310
Endret av Hollabaloo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, argo skrev:

 

Dekkene skal stå på en F11 M550D. Viste seg at den hadde slitt ut mine nåværende bakdekk ganske så kraftig på innsiden. Så kraftig at jeg er redd for å bruke bilen slik dekka er nå :P Står på Dunlop SP Sport Maxx nå. Peiling på om dette er et vanlig problem? Tenker uansett å ta 4-hjulskontroll.

Er disse falkendekkene stjernemerket? potenza 050 ser ut til å være det billigste alternativet så langt. Kommer på ca 10500 :) De fleste runflatdekkene sliter vel litt med sporing?

Dunlop som du har tror jeg er ofte orginal på M550d fra fabrikken. Standard fra ETK er de du har og Goodyear Eagle F1 Assymetric. Michelin er kjent for å ha veldig god toleranse på omkretsavvik og de er også dyr. Har Michelin Pilot Sport 4 selv og de er ganske bra men usikker på om de er stjernemerket men sistnevne er vel en evig diskusjon. Betyr bare at de er testet av BMW selv iht testprogrammet de har inhouse. 

Det at den sliter mye på innsiden kan være en kombinasjon av for mye camber og feil spissing, hvertfall om den sliter fort. Sjekk foringer. Tror det er ingen eller få BMW verksteder som laster bilen til normal posisjon med sandsekker for å få riktig høyde før hjulstilling måles og evt justeres. Hvis du justerer camber og toe til nominell verdi uten last så blir det for mye med normal last. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Kjøpte nettopp en felg pakke 18" til vår Audi a3, Goodyear eagle f1 asymetric 3 ,225/40/18 , ble litt skuffet når det ble en god del dekk støy, romle støy i kupé en, nåken som har erfaring med det, første gang med Goodyear dekk. Prøvde å lese litt om di før eg kjøpte og fant egentlig gode erfaring og tester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørt på Michelin Pilot Supersport siden 2010 på Z4en og hatt samme type på en MINI Paceman og en F30 316i. Z4en har jeg kjørt en del på bane med de dekkene, og de har et kjempegrep både på tørt og vått underlag når de får opp tempen. Veldig god holdbarhet også. Har nå gått over til Michelin PS4s på Z4en og PS5 som skal på G20 330E.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
På 8.4.2022 den 21.11, OMyren skrev:

Har bestilt Goodyeareagle f1 asymetric 6 til bmw 5 serie g30. Kommer tilbake med resultat, holder de ikke mål så blir det Michelin Sport Pilot 5

Da kommer dommen, har kjørt ca 5000 km

- Meget gode dekk, minimalt med sporing og veldig god styrefølelse. Er veldig fornøyd. 
Men det som drar ned er slitasje. Når de var nye målte jeg 7.1mm.(Husker ikke helt om jeg målte på rødt/ blått merke. Nå ligger de på ca 2.5 mm der det er ett rødt merke og 5.5mm på det blå merket. Er dette mye? Og hva betyr rødt og blått merke nede i sporet mot sidene?

Endret av OMyren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...