Thor-h Skrevet September 14, 2019 Share Skrevet September 14, 2019 Hei, sliter med en e39 530d som over natten ikke ville starte mer. Den turner fint på starter. Har feilkode "09F6 Rail pressure monitoring on engine start". Har kontrollert pumpe i tank, denne fungerer, pumpe under bil er byttet og fungerer bra. Har ca 4 bar dieseltrykk på lavtrykkside, men ikke en dråpe diesel ut i rail fra høytrykkspumpe. Har byttet railtrykksregulator som sitter bakpå høytrykkspumpe uten forskjell. Noen forslag til hva dette kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 14, 2019 Share Skrevet September 14, 2019 Tipper for stor indre lekkasje i noen dyser. Enkel sjekk, men trenger utstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet September 14, 2019 Share Skrevet September 14, 2019 start den med silikonspray og bruk kittet biltema har til å sjekke returlekasje så har du svaret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor-h Skrevet September 14, 2019 Forfatter Share Skrevet September 14, 2019 Har kontrollert retursiden på dysene med vacum og alle dysene holder på vacumet så det tyder vell på at disse er tette? Det kommer ikke diesel ut av HT pumpe så ikke så lett å måle returmengde på dyser når dysene ikke får diesel frem til seg og den starter ikke på startgass heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 14, 2019 Share Skrevet September 14, 2019 1 time siden, Thor-h skrev: Har kontrollert retursiden på dysene med vacum og alle dysene holder på vacumet så det tyder vell på at disse er tette? Nei. Dieseltråden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenlode Skrevet September 14, 2019 Share Skrevet September 14, 2019 Hadde samme feilkode både på min E39 525D og 530D M57, da var ikke tankpumpa "Gåen", men den ville ikke dra frem diesel så fremt det var under 15-20L diesel på tanken. Så om du har litt "lite" diesel, prøv å fyll på noen liter, å slett koden. Kan jo være heldig, å😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleolli Skrevet September 26, 2019 Share Skrevet September 26, 2019 Fant du noen gang ut av problemet? Har samme problem på min nå og samme feilkode, har 4bars trykk inn på HT pumpe men kommer ikke en dråpe diesel ut bak på pumpe når jeg kinner med røret av. Har også sett i INPA og har 0bars trykk i rail. Får bilen til og gå med startgass men stopper med engang jeg stopper med startgassen, så er definitivt problem med fuel. HT pumpe er byttet uten hell, har prøvd og strupe slangen som denne enveis ventilen før HT pumpen står på for og sikre at diesel ikke bare går rett i retur, fortsatt ingen hell med og starte den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 26, 2019 Share Skrevet September 26, 2019 Men kommer det noe retur da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor-h Skrevet September 26, 2019 Forfatter Share Skrevet September 26, 2019 Har ikke funnet ut av dette enda nei. Vurderer å bytte HT pumpe da det ikke kommer noe ut av denne og skjønner ikke helt hva annet det kan være. Jeg har også strupet slange mellom tur og retur uten noen forskjell og strupet retur fra pumpe uten noe forskjell. Alt av diesel går bare rett ut av retur på HT pumpe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 26, 2019 Share Skrevet September 26, 2019 Det høres ut som feil regulering av PCV. Den sørger for full retur om DDE gir beskjed om det. Da er det mulig du har problemer med DDE eller så vil tolker DDE det slik at det ikke skal leveres noe diesel til rail. Men igjen da kan det sikkert være feil på hva pumpen rapporterer til DDE. Om HT pumpe kan rapportere til DDE? Men jeg kan ikke dette så godt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleolli Skrevet September 26, 2019 Share Skrevet September 26, 2019 Har funnet ut det samme, mistenker at DDE stenger/åpner denne reguleringsventilen helt i bakkant av HT og kjører alt i retur. HT og ventil er byttet så skal ikke være noe feil med disse. Skal prøve meg på mer feilsøking til helgen for og prøve og finne ut hvor DDE stenger/åpner denne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 26, 2019 Share Skrevet September 26, 2019 Det som da er interessant er jo om dere har kjøpt pumpen fra samme plassen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor-h Skrevet September 26, 2019 Forfatter Share Skrevet September 26, 2019 Det kan være at det er noe styring av regulator bak på pumpa som ikke stemmer ja, men jeg har hørt at det skal sitte en fjær inni regulatoren som gjør at om denne ikke blir forsynt med noe spenning så skal den regulere et trykk på ca 50 bar til rail. Så tar man av kontakta på regulatoren skal det altså komme noe ut av HT pumpa. Har prøvd dette uten at det kom noe da heller. Kom gjerne med noe tilbakemelding her når du får feilsøkt mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleolli Skrevet September 26, 2019 Share Skrevet September 26, 2019 Min pumpe og ventil kjøpte jeg brukt fra en bil som fungerte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor-h Skrevet September 26, 2019 Forfatter Share Skrevet September 26, 2019 7 minutter siden, Otis skrev: Det som da er interessant er jo om dere har kjøpt pumpen fra samme plassen? Jeg har ikke kjøpt pumpe enda, vil prøve å finne ut om den er def. eller ikke før eventuelt bytte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå