sondre Skrevet September 19, 2019 Share Skrevet September 19, 2019 (endret) Nå er det 3. Problem på rappen her, kjenner på at hoggern kommer nærmere og nærmere... E39 525dat 2002 Fikk opp problem med self leveling suspension på dashbordet. Stoppet bilen, gikk ut og på venstre side ved bakhjulet hørte jeg luft sive ut. Kunne ikke høre noe på høyre side. Gikk meg en tur for å roe ned blodtrykket, kom tilbake etter 20 min, da var det ca 1 cm forskjell på klaring mellom skjerm og hjul, minst på venstre side. Starter jeg opp bilen igjen hører jeg at luften begynner å sive ut på venstre side. Sist jeg hadde problem med luftbelg lå bilen helt nede på hjulet - lowrider style, kan det være noe annet enn selve luftbelgen, eller er det bare hullet som fortsatt er lite? Hvordan er det å bytte luftbelg selv? Endret September 19, 2019 av sondre Autokorrektur fa.. på mobil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 19, 2019 Share Skrevet September 19, 2019 (endret) Det er jo en teoretisk mulighet for at det lekker i luft røret fra fordelingsblokka. Men det mest sannsynlige er vel belgen. For å skifte belgen, så jekker man opp bilen, tar av hjulet, stikker hull i belgen, vri den ned og ut, kobler av røret på toppen, motsatt med ny belg. Bør gå på 10 min. Det kan hende man burde ta av sikring til kompressor, men tror ikke det. Endret September 19, 2019 av Otis Dette gjelder ikke for e39, men senere utgaver. Feil fra min side. sondre reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet September 19, 2019 Share Skrevet September 19, 2019 23 minutter siden, Otis skrev: Men det mest sannsynlige er vel belgen. For å skifte belgen, så jekker man opp bilen, tar av hjulet, stikker hull i belgen, vri den ned og ut, kobler av røret på toppen, motsatt med ny belg. Bør gå på 10 min. Tror E39 er litt annerledes enn E61 og F11. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet September 19, 2019 Share Skrevet September 19, 2019 Her har du instruksjoner på hvordan du bytter luftbelg på E39 https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-525d-tou/repair-manuals/37-integrated-suspension-systems/37-12-control-suspension-elements-rear/By2mORI sondre reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet September 19, 2019 Forfatter Share Skrevet September 19, 2019 (endret) Takk folkens😊 Er blitt mye roligere nå, har kikket litt på Youtube også mens jeg ventet på at guttungen skulle bli ferdig på trening, så det virker overkommelig uten alt for mye mikk makk, er litt roligere nå. 🙄 Har vær mye strul denne sensommeren; Ekspansjonstank som var hull i, kjøleslange fra radiator til motor måtte byttes da plasten knakk (helt morken), bytte av varmeventil (med selvskading da jeg byttet om slanger...), bakdør som ikke lenger ville åpne seg utenfra, pga røket vaier. Og i dag dette... Men ser ikke ut som den værste jobben, behøver bare å bytte den som lekker, er ikke som med fjærer hvor amn må bytte begge? Har planer om å selge elbilen (KIA Soul) i slutten av oktober, men om dette fortsetter så blir det fort at jeg beholder den og lar Bimmern seile til de evige jaktmarker... Endret September 22, 2019 av sondre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet September 23, 2019 Forfatter Share Skrevet September 23, 2019 Da var jobben gjort, gikk ganske så greit og er en overkommelig jobb for de aller fleste må jeg si. Får nå inn 3 fingre mellom skjerm og dekk på begge sider. tok meg snaut 2 timer inkl. 15 min testkjøring til slutt. ChrisP reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå