TRF Skrevet September 28, 2019 Share Skrevet September 28, 2019 Det dokumentet der har jeg brukt _noe_ tid i i gamle dager Jeg tør ikke svare sikkert på om det faktisk er sånn ( det er ikke alt som alltid stemmer med prod modeller). Jeg mener bestemt at vi har logga 0 trykk ved manglende kontakt, men det er lenge nok siden til at jeg ikke skal påstå det (at nødvendige rammefaktorer var på plass for å gi grunnlag for en slik konlusjon). Men det spiller ikke egentlig så stor rolle. Dersom du har friskmeldt begge "endene" og elektrisk kontakt av pumpa, så gjenstår bare pumpa (med ventil). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleolli Skrevet September 28, 2019 Forfatter Share Skrevet September 28, 2019 Finner ikke ut av om bil sender noe signal til HT pumpe regulator, klarer ikke finne noe i INPA eller ISTA som gir meg live data på denne. Så jeg regner med det er det som er feilen her sia jeg har sjekket alt annet. Må jeg anskaffe meg DIS for og overvåke denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 28, 2019 Share Skrevet September 28, 2019 Har du sett på "call up ECU functions" for DDE i ISTA? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleolli Skrevet September 29, 2019 Forfatter Share Skrevet September 29, 2019 Etter litt leting fant jeg ut av ISTA og hvor jeg ser live verdier på diverse. På bilde er tenning på, og jeg ser at PCV trekker strøm og prøver og regulere. Ser også når jeg kinner at prosenten den regulere går opp og ned. Men fortsatt ingen diesel ut av pumpen. Har nå prøvd to forskjellige ventiler, der den ene har en liten ekstra tupp på selve «stangen» på ventilen. Kan det være at jeg monterer ventilene feil? Skal vell bare være og ta den ut og sette inn den nye? Ikke noe hokus pokus? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 29, 2019 Share Skrevet September 29, 2019 (endret) Dette tyder jo på ventil eller pumpe. Endret September 29, 2019 av Otis Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleolli Skrevet September 29, 2019 Forfatter Share Skrevet September 29, 2019 Pumpe og ventil er byttet, men man vet jo aldri kan hende jeg sitter med 2 defekte pumper🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleolli Skrevet Oktober 8, 2019 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2019 (endret) Kjøpte enda en brukt pumpe med ventil da jeg hadde misstanke om at pumpa muligens var dårlig. Fikk satt på ny brukt pumpe og ventil og jaggu starta den👍 Så har vell hatt 2 defekte ventiler og muligens en defekt pumpe. Endret Oktober 8, 2019 av Oleolli Otis, sveigis og sondre reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 8, 2019 Share Skrevet Oktober 8, 2019 Ja, se der. Feilsøkingen var korrekt den! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleolli Skrevet Desember 16, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2019 (endret) Hei igjen, har nå etter en stund med kjøring fått et nytt problem med bilen som igjen jeg undres over. Legger ved en video, der bilen står på tomgang. Her ser dere den fjusker litt noen ganger før den tar seg opp igjen og til slutt stopper den. Dette skjer også under kjøring, rykker og napper og til slutt kan den stoppe. Men den starter med en gang igjen, men dog med fjusking. Med full gass går den som den skal, men virker litt treg, altså tror ikke den gir full effekt. Vanskelig og si når det bare er is på veien😅 Dette skjer kun når motoren har fått litt temperatur. Har ingen feilkoder, har også sjekket live verdier mens fjuskingen pågår og er ingen ting unormalt der. Pre Supply ligger stabilt på rundt 4bar og rail pressure rundt 350bar. Ikke mye korrigering på dysene heller. Har også mer en 30L på tanken så skal ikke være pumpen nedi der. Har tatt retur test av alle dyser, ingen som er unormalt mye retur på. Hva kan forårsake dette uten og produsere noen feilkoder?? FullSizeRender.mov Endret Desember 16, 2019 av Oleolli Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå