Gå til innhold

HASTER!! 2015 F21 120d xDrive - PEDALVANDRING

Bimmerfjord
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg gjorde nettopp dette på min egen bil da jeg var noe uheldig med stempel på fremre kaliper.

Uansett så brukte jeg ISTA til å lufte bremsesystemet ved hjelp av DSC ventiler og pumpe. 

Da var rekkefølgen slik; Venstre bak, venstre fremme, høyre fremme og til slutt høyre bak. Venstre bak og venstre fremme skal ha 20 trykk à 5 sekunder per trykk. De andre 2 skulle ha 6 trykk à 5 sekunder. Det ble bra til slutt! Brukte litt mindre enn 1 liter bremsevæske.

Hadde ingen trykkbeholder på bremsevæskebeholderen, bare etterfyllte underveis og sørget for ikke å gå tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2019 den 9.47, warg skrev:

@Otis Ikke for å spore helt av her men er dette mulig å gjøre i INPA også?

Jo det skal gå men ikke sikker på om det går på F seriene. På E seriene går det hvertfall, men da må du velge ABS/DSC modulen først slik INPA jo er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/25/2019 at 12:56 PM, Otis said:

Jeg gjorde nettopp dette på min egen bil da jeg var noe uheldig med stempel på fremre kaliper.

Uansett så brukte jeg ISTA til å lufte bremsesystemet ved hjelp av DSC ventiler og pumpe. 

Da var rekkefølgen slik; Venstre bak, venstre fremme, høyre fremme og til slutt høyre bak. Venstre bak og venstre fremme skal ha 20 trykk à 5 sekunder per trykk. De andre 2 skulle ha 6 trykk à 5 sekunder. Det ble bra til slutt! Brukte litt mindre enn 1 liter bremsevæske.

Hadde ingen trykkbeholder på bremsevæskebeholderen, bare etterfyllte underveis og sørget for ikke å gå tom.

merka du noe forskjell på dette fra vanlig lufting? 

evt hva som kan skje dersom man ikke gjør det? jeg regna med jeg måtte gjør dette med min e39 når jeg tømte hele systemet for væske i forbindelse med rep av alle calipere. Tenkte jeg kunne lufte på vanlig måte for å få ut det værste, men det ble jo helt bra det. fast og fin pedal, drar ingen veg ved hard brems slik abs slår inn, ingen rust på noen skiver selv med hverdagskjøring/veldig lett bremsing. gått igjennom 2 eu kontroller også uten noe problemer. 

sikker på at denne prosedyren ikke gjelder mere ved skifte av dsc enhet? at så lenge det er væske i kammerene så bare kjører man væske fra mastercyl rett igjennom? på samme måte kommer det ikke luft inn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke merker at noe er feil, så trenger du jo ikke dette. Men det var en veldig kurant måte å få ut mye bremsevæske på. Den lufter jo så og si for deg.

Jeg valgte dette da min ikke ble helt bra etter et lite uhell som sagt, som jeg forsøkte å lufte meg fra. Sammenlignet nå med en bekjent sin e61 og de var så og si helt like i pedal. Så for min del hadde det en effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...