Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo,

Jeg kjøpte en x1 18d der drivstoffsystemet havarerte etter å ha fylt bensin på den.
Fra det selgeren fortalte meg var det eneste som manglet å bytte ut injektorene. SÅ jeg byttet injektorer og rail.
Han hørtes legit ut og HPFP virker ny ut fra det jeg kan se.
Bilen rotere, men starter ikke
Fikk følgende feilkode: "4B90 Rail-pressure monitoring on engine start."
Kan pumpen i tanken være feil? Er det meningen at pumpen i tanken skal prime ved tenning?
Noen ideer? Før jeg koblet til injektorene fylte jeg et stort glass diesel som kom fra HPFP, og det så bra ut.
Må jeg programmere injektorene?

- Takk!

Skrevet

På mitt enkle diagnoseapparat står det følgende når jeg roterer motoren:

Rail Pressure, actual: 7-10.5 bar

Rail Pressure, specified: 300 - 500 bar. 

Når kun tenningen er på er det følgende:

Rail Pressure, actual: 7.37 bar

Rail Pressure, specified: 299.98 bar

Gir det noe forklaring?

 

Skrevet

Har ikke prøvd å tvangskjørt pumpen i tanken, men er kanskje idee? Når er det meningen den skal skru seg på? Har aldri hørt den...

HPFP vil jeg tro da det kommer diesel ut til hver av dysene.

Skrevet

Det er viktig å gjøre det @TRF sier her. For du har i praksis ikke noe "trykk" på diesel. Du mangler "alt" av trykk.

Skrevet
18 timer siden, TRF skrev:

Dra ut mengderegulator på HT pumpe og se etter spon.

 

3 timer siden, qwerty3009 skrev:

Sitter den på høytrykkspumpa? 

Trodde den satt på railen eller er det noe annet? 

 

Skrevet

På gamle M57 med CP1 pumpe satt railtrykksensor bak på rail og mengderegulator  på høytrykkspumpe. Tror det er likt her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...