Gå til innhold

Softeware oppdatering S606A Navigation System Business.


Øyvind L.
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan oppgradere man software i S606A Navigation System Business i en 2011 mod E90 som ikke har USB musikk grensesnitt?

Har USB tilkobling i hanskerommet, men kan ikke spille musikk via den.

Har lastet ned oppdateringsfilen fra BMW, men i den beskrivelsen står det at man må gjøre det via USB kontakt som er til musikkavspilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye muligt den usb slotten som er i hanskerommet kan. den er bare ikke kodet til det. Hvis du ikke har USB i midtkonsollen finnes det Retrofit kits på ebay til ca 200kr. som kommer med kabel og kontakt til det. 

 

Skal snart i gang med og bygge om fra none idrive til Idrive CIC. så kan sikkert gi litt mer oppdatering hvis jeg finner utav en løsning 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På business er den i hanskerommet til navigasjonskartoppgradering om det var det du tenkte. Mulig softwareupdate av enheten også, men her er jeg usikker, plugg i å se. Den kan også brukes som lader, men du kan ikke bruke den til musikkavspilling, det kan ikke de med Navi Pro heller. 

@NorwegianE90 da monterer du også Combox.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Marius2002 skrev:

På business er den i hanskerommet til navigasjonskartoppgradering om det var det du tenkte. Mulig softwareupdate av enheten også, men her er jeg usikker, plugg i å se. Den kan også brukes som lader, men du kan ikke bruke den til musikkavspilling, det kan ikke de med Navi Pro heller. 

@NorwegianE90 da monterer du også Combox.

ooooyess Tenker ikke skippe noe. da planen er og sakte retrofitte alt av ekstra utstyr. Men har også gjort en del research i å bytte HDD til en SSD inni selve CIC uniten. samt også legge till en HDMI/SDI matrise for 360 View parkerings systemet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Øyvind L. skrev:

Jeg har selvfølgelig prøvd, men skjer ikke noe. Jeg har heller ikke noe valg i iDrive som sier "Software Update".

Står i brukermanualen at pluggen i hanskerommet ikke kan brukes til software oppdateringer.

 

Du er sikker på du sjekker Update manualen til Business versjonen. Som Marius sier er det korrekt att business bruker hanskerommet til slikt. 

Mente minnepinnen måtte være formatert til Fat32 og ikke være større en 16gb. Skal grave litt i noen cheatsheets jeg har og se om jeg kan finne utav det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettelse. du må ha FAT32 og Max 32gb minnepinne. Oppdaterings filen må ligge i "root directory" aka ingen mapper bare filen rett på minnepinnen. Ingen andre filer en oppdaterings filene må eksistere på den.. Så skal du starte bilen med minnepinnen i. Den skal da sjekke USB slotten for muligt oppdaterings filer.  Eventuelt så kan noen med ISTA kjøre en update via kabel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Øyvind L. skrev:

Jeg har selvfølgelig prøvd, men skjer ikke noe. Jeg har heller ikke noe valg i iDrive som sier "Software Update".

Står i brukermanualen at pluggen i hanskerommet ikke kan brukes til software oppdateringer.

Okei, da melder jeg meg ut og håper noen andre vet bedre. Jeg prøvde og google litt nå og noen skrev at det kunne oppdateres via CD/DVD, andre sa det ikke gikk og at det måtte via ISTA. 🤷🏼‍♂️ Håper det løser seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge, Bare pass på att du har en Strømforsyning. Ikke en Batteri lader men en 60A Strømforsyning, Evnt batterimåling og ekstra batteri. Navi updates kan ta lang tid via ISTA og har ikke samme "failsafe" som via usb. Så det er viktigt bilen ikke går tom eller for lavt ned. ville ikke latt den gå under 11.5V med ISTA og navi updates. 

 

sier ikke det ikke hadde funket uten strømforsyning. men det er flere som har brent seg på slikt med ista 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger denne.

Har planer om oppdatering av navi på vår e61, 2009 mod.

Har desverre aldri satt meg veldig inni alt dette idrive greiene osv..

Fått med meg at man kan sette en usb stick med fat32 etc som nevnt her..

 

Men hvor er ok og kjøpe fil til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...