Henriette89 Skrevet Januar 7, 2020 Share Skrevet Januar 7, 2020 Hei. Jeg har en 118d 2008 modell, i dag når jeg var ute og kjørte begynte plutselig dsc lampen å lyse og bilen begynte og «humpe» litt under kjøringen. I tillegg merket jeg at den mistet litt av motorkraften. Er det noen som vet hva dette kommer av og hva jeg eventuelt kan gjøre ? Noen lignende skjedde også for en månedens tid siden, aldri hatt noen problemer med dette tidligere, det har kommet etter jeg skiftet dekk. Kan dette ha noen sammenheng ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 7, 2020 Share Skrevet Januar 7, 2020 Det kan være en hel del ting, men siden det kom etter du skiftet dekk, så vil jeg tro du har dekk som har alvorlig stort avvik på omkrets. Kan det stemme? Evt kan det være tilfeldig og du har rust under ABS ringene og de ekspanderer og gir feil info, defekt ABS sensor, kabel brudd eller defekt DSC hjerne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henriette89 Skrevet Januar 7, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2020 Hva legger du i stor avvik på omkrets? Bil er dessverre ikke min sterkeste side. Hehe. Jeg kjøpte samme dekk str som var på bilen tidligere 205/55r16. Men den burde ta seg en tur på verksted med andre ord? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hemperen Skrevet Januar 8, 2020 Share Skrevet Januar 8, 2020 Har du nye vinterdekk? Opplevde lignende når jeg gikk fra runflat vinterdekk til ikke runflats på min E91 318d. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henriette89 Skrevet Januar 8, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2020 Ja, har nye vinterdekk. De forrige var nokian, og nå har jeg continental, om det har noe og si ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 8, 2020 Share Skrevet Januar 8, 2020 Stort avvik er gjerne mer enn 4-5%. Men siden alle dekk er nye, så tror jeg ikke det er det allikavel. Da tror jeg det er det andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimhas Skrevet Januar 8, 2020 Share Skrevet Januar 8, 2020 Holder en knapp på abs ringer/sensorer som otis er inne på. Bak muligens Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Januar 9, 2020 Share Skrevet Januar 9, 2020 På 7.1.2020 den 23.56, Henriette89 skrev: Hei. Jeg har en 118d 2008 modell, i dag når jeg var ute og kjørte begynte plutselig dsc lampen å lyse og bilen begynte og «humpe» litt under kjøringen. I tillegg merket jeg at den mistet litt av motorkraften. Er det noen som vet hva dette kommer av og hva jeg eventuelt kan gjøre ? Noen lignende skjedde også for en månedens tid siden, aldri hatt noen problemer med dette tidligere, det har kommet etter jeg skiftet dekk. Kan dette ha noen sammenheng ? Min mor har en E90 320d 2009-modell, og hun sliter akkurat med det samme. Om du slår av DSC så skal problemene forsvinne. Bilen var inne på feilsøking hos Bavaria og de konkluderte med at tannkranser på drivaksler bak bak subber borti ABS-sensorene på begge sider slik at tannkranser og ABS-sensorer må byttes. Skulle ha 11.000 kroner for å fikse dette, men får det nok rimeligere andre steder. Har ikke byttet enda, holder på å høre med andre hva de kan gjøre jobben for. Ville begynt med en feilsøking hos et verksted for å lokalisere problemet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henriette89 Skrevet Januar 11, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2020 Takk for svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knekten Skrevet Januar 11, 2020 Share Skrevet Januar 11, 2020 Har selv en 1-serie 2008-modell, som hadde samme symptomene du beskriver i fjor. Også i mitt tilfelle var det rust under tannkransene på drivaksel som var problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå