Gå til innhold

Dsc lampe lyser


Henriette89
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en 118d 2008 modell, i dag når jeg var ute og kjørte begynte plutselig dsc lampen å lyse og bilen begynte og «humpe» litt under kjøringen. I tillegg merket jeg at den mistet litt av motorkraften. Er det noen som vet hva dette kommer av og hva jeg eventuelt kan gjøre ? Noen lignende skjedde også for en månedens tid siden, aldri hatt noen problemer med dette tidligere, det har kommet etter jeg skiftet dekk. Kan dette ha noen sammenheng ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være en hel del ting, men siden det kom etter du skiftet dekk, så vil jeg tro du har dekk som har alvorlig stort avvik på omkrets.

Kan det stemme?

Evt kan det være tilfeldig og du har rust under ABS ringene og de ekspanderer og gir feil info, defekt ABS sensor, kabel brudd eller defekt DSC hjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.1.2020 den 23.56, Henriette89 skrev:

Hei.

Jeg har en 118d 2008 modell, i dag når jeg var ute og kjørte begynte plutselig dsc lampen å lyse og bilen begynte og «humpe» litt under kjøringen. I tillegg merket jeg at den mistet litt av motorkraften. Er det noen som vet hva dette kommer av og hva jeg eventuelt kan gjøre ? Noen lignende skjedde også for en månedens tid siden, aldri hatt noen problemer med dette tidligere, det har kommet etter jeg skiftet dekk. Kan dette ha noen sammenheng ?

Min mor har en E90 320d 2009-modell, og hun sliter akkurat med det samme. Om du slår av DSC så skal problemene forsvinne.

Bilen var inne på feilsøking hos Bavaria og de konkluderte med at tannkranser på drivaksler bak bak subber borti ABS-sensorene på begge sider slik at tannkranser og ABS-sensorer må byttes.

Skulle ha 11.000 kroner for å fikse dette, men får det nok rimeligere andre steder. Har ikke byttet enda, holder på å høre med andre hva de kan gjøre jobben for. 

Ville begynt med en feilsøking hos et verksted for å lokalisere problemet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...