Gå til innhold

530e eksos flaps


Erik M
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Kun venstre eksos er i bruk konstant. Høyre enderør har en "flap" som kun åpnes i sportmodus under pådrag. Noen som har fått kodet bort dette hos BMW? 

Lurer også på om det går å få kodet vekk tuting hvis den låses med motor igang.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2020 den 22.23, bmwe84 skrev:

Ja det kan du kode bort .
Du kan bruke Esys /bimmercode/carly  til å kode bort det   BDC_BODY- VAM_HORN_AT_SECURE. bytt til nicht_aktiv.

Ok, takk for svar. 
-Vet du noe om mulighet for å kode eksos til å være åpen konstant?

-Hva anbefales av bimmercode/ carly? 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
18 hours ago, Chris A said:

Får visst litt tøffere lyd ved å åpne denne flapsen. Hva en på g30 forum på facebook som hadde gjort det. 

Jeg irriterer meg over at det kun kommer røyk fra venstre eksos om vinteren når man kjører i lave hastigheter. Det ser jo nesten ut som om man har fake eksos på høyre siden. Hvis dette ikke påvirker garantien, så hadde jeg nok hatt flapen åpen permanent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, BrokeBoi skrev:

Jeg irriterer meg over at det kun kommer røyk fra venstre eksos om vinteren når man kjører i lave hastigheter. Det ser jo nesten ut som om man har fake eksos på høyre siden. Hvis dette ikke påvirker garantien, så hadde jeg nok hatt flapen åpen permanent.

Helt enig. Gi meg en lyd dersom du sjekker ut med BMW. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Chris A said:

Helt enig. Gi meg en lyd dersom du sjekker ut med BMW. :)

Var nettopp i kontakt med Bilia Skøyen angående dette, og de mener at det ikke er noe problem for dem å åpne flappen permanent, slik at det kommer røyk fra begge enderørene til enhver tid. De mener at den kun er der for å begrense utslipp, men ellers har den ikke noen annen funksjon. Så det blir nok en tur til forhandleren om ikke så lenge. 😃

Dette er en enkel modifikasjon man kan utføre selv, men det er greit å få det utført av offisiell forhandler slik at man ikke eventuelt påvirker nybilgarantien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekanismen til flappen kan sannsynligvis lett hektes av/låses fast, men hvis eksosen har lignende design som på min (det er samme motor), så har åpning av flappen minimal effekt på lyden utover på kaldstarten (de første to minuttene hvis det er kaldt ute). Kanskje 5% mer lyd hvis jeg legger godviljen til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/30/2020 at 8:25 PM, macrorain said:

Mekanismen til flappen kan sannsynligvis lett hektes av/låses fast, men hvis eksosen har lignende design som på min (det er samme motor), så har åpning av flappen minimal effekt på lyden utover på kaldstarten (de første to minuttene hvis det er kaldt ute). Kanskje 5% mer lyd hvis jeg legger godviljen til.

Dette ser ut til å stemme. Jeg har til og med sett eksempler på at lyden nesten blir dårligere med flappen åpen. Skal man ha høyere lyd må man nesten kjøre noe custom eksos, som f.eks. muffler delete.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2020 den 10.36, Erik M skrev:

Hei

Kun venstre eksos er i bruk konstant. Høyre enderør har en "flap" som kun åpnes i sportmodus under pådrag. Noen som har fått kodet bort dette hos BMW? 

Lurer også på om det går å få kodet vekk tuting hvis den låses med motor igang.

 

5min. jobb. Ikke pent men den fungerer ;)137837846_CropperCapture21.jpg.d7f886b0f8b9faabeb76236b3120603b.jpg200450118_CropperCapture19.jpg.0394d88df42c6973aa176fdefbdf60fd.jpg461176289_CropperCapture20.jpg.9e81a472841784c8eedaac81d46b3fcb.jpg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...