TonHad Skrevet Februar 11, 2020 Share Skrevet Februar 11, 2020 (endret) Hei ! Da har min gamle 316 E30 måtte vike for noe som er et par hakk opp både i modell og størrelse, E38 ! 😃 Alltid hatt sansen for disse og hvordan de kan bli med de rette modifikasjonene. Så når det dukket opp en 728i i relativt bra stand i nærheten slo jeg på tråden og bytting ble det. Ved første øyekast bar den preg av å stå ute i lengre tid ubrukt, rått interiør, fukt i lykter, hang vanndråper på innsiden av takluke osv. Men hel og fin i karosseri, lite rust og teknisk bra så opptørking og vask fikk bare være 🙂 LItt småpjask å ta tak i som manglende nyrer og noen deksler her og der. Til tross sin respektable kilometerstand på 406.000km (!) virket den overraskende frisk og fin i motor og gir. Den er EU godkjent i 2 år til og har AP coilovers montert. Bilde fra prøvetur i fine omgivelser på Haramsøy/Longva; Full av hvite striper fra gammel turtle wax Etter å ha fått hjem bilen og sett over litt har dette kommet opp på to do listen; - Skifte bensintank da den har rusthull - få godkjent coilovers i vognkort - Lage ny eksos med dobbelt utblås - Fikse pikselfeil speedo - Skaffe passende sommerfelger, gjerne 20" - Vask og rens innvendig, lakkorrigering og coating utvendig Nå står den i garasjen og koser seg med varme på, tørker interiør og venter på ny bensintank 🙂 Kommer plutselig mer ! 😃 Endret Februar 11, 2020 av TonHad M-jakob, ehaugsnes og Diiesel reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TonHad Skrevet Februar 11, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2020 Liten update, og et spørsmål til folket; Hvite blinklys; Eller oransje blinklys ? Ellers så demonterte jeg lyktene idag siden linseglassene var så gule og matte. Ble bedre med sliping og polering ! Skal se om jeg klarer å slipe ned og polere opp lykteglasset også, viss ikke får det bli nye glass. Her er langlysglasset ferdig slipt og polert, kontra nærlysglasset; And-reas og Diiesel reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Februar 16, 2020 Share Skrevet Februar 16, 2020 På orientblå er det finest med oransje i mine øyne Ellers et artig prosjekt, så følger med her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TonHad Skrevet Februar 17, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2020 Holder en knapp på oransje selv Gabz, får prøve begge deler når fronten er ferdig. kjekt du vil følge med ! 😃 Nye lykteglass ble bestilt hos Bavaria. kommer forhåpentligvis imorgen ! Nyrer har den fått seg og en liten godbit er på plass, mangler bare lakk. Alpina lippe ! 😎 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Februar 18, 2020 Share Skrevet Februar 18, 2020 Hvite blinkers er finest Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Februar 18, 2020 Share Skrevet Februar 18, 2020 E38 tråder er alltid velkomne så her skal jeg være med å følge . Så forøvrig ut til å være en fin bil dette . Dette er jo biler som rett og slett er nydelige å se på ikke minst kjøre . Og arbeidet du er i ferd med å legge ned ,bidrar til at denne klassikeren vil holde lenge. E38 er en bil som jeg svært gjerne skulle hatt ,men det blir et annet år 😀. Angående blink så var oransje pent på denne ,selv om jeg liker best andre farget på blinkere 😀. TonHad reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehaugsnes Skrevet Februar 18, 2020 Share Skrevet Februar 18, 2020 Enig med @sveigis, e38 prosjekter er bestandig gøy! Har et prosjekt i samme farge selv, og jeg går for oransje blink sveigis og TonHad reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TonHad Skrevet Februar 20, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2020 På 18.2.2020 den 12.57, Shattered skrev: Hvite blinkers er finest Hehe, vi får se når fronten er ferdig, begge deler skal prøves 😅 På 18.2.2020 den 14.44, sveigis skrev: E38 tråder er alltid velkomne så her skal jeg være med å følge . Så forøvrig ut til å være en fin bil dette . Dette er jo biler som rett og slett er nydelige å se på ikke minst kjøre . Og arbeidet du er i ferd med å legge ned ,bidrar til at denne klassikeren vil holde lenge. E38 er en bil som jeg svært gjerne skulle hatt ,men det blir et annet år 😀. Angående blink så var oransje pent på denne ,selv om jeg liker best andre farget på blinkere 😀. Takk for det Sveigis, kjekt du vil følge med ! Vi får gjøre så godt vi kan med å holde disse gode gamle bilene i live videre. Ser du har begynt å få en bra samling med klassikere selv nå, følger med der 😃 På 18.2.2020 den 15.42, turbojugen skrev: Enig med @sveigis, e38 prosjekter er bestandig gøy! Har et prosjekt i samme farge selv, og jeg går for oransje blink da har vi et flertall mot oransje, meg selv inkludert ! Har fulgt med på den du, fytti grisen for et interiør ! Virkelig inspirasjon det. Hadde lett ofra ei nyre for den looken der 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TonHad Skrevet Februar 20, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2020 Fikk melding fra Bavaria idag, delene dine har kommet ! Tusler inn på sjappa og henter ut rykende ferske lykteglass rett fra Tyskland, suser hjem og gjør klar lyktene til montering. Meeeen når dette var det jeg fikk; Så får vi vente en uke til på nye 😤 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå