Gå til innhold

Sliter innside på bremser


Eiriklb
 Share

Anbefalte innlegg

Nye kalippere.. Men ikke evnet å slipe rene glideflater i klaver? Du ser jo på problemet i ditt eget bilde.

Bremser er kritiske komponenter. Det er ikke vanskelig, men det må gjøres riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, TRF skrev:

Nye kalippere.. Men ikke evnet å slipe rene glideflater i klaver? Du ser jo på problemet i ditt eget bilde.

Bremser er kritiske komponenter. Det er ikke vanskelig, men det må gjøres riktig. 

Slipa de helt ren før jeg byttet skiver, klosser og kalippere for ca 1mnd siden, dette er rester av innerklossen som er utslitt😊

Endret av Eiriklb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har @TRF rett, bremser er ikke vanskelig, men det må gjøres rett.

Om jeg hadde demontert noe slikt så hadde jeg gjettet på at dette var uberørt og stått sånn i 5 år+.

Jeg kan ikke se antydning til noe form for pasta/smøring i glidespor på brakett og det er mengder av rust der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Otis skrev:

Her har @TRF rett, bremser er ikke vanskelig, men det må gjøres rett.

Om jeg hadde demontert noe slikt så hadde jeg gjettet på at dette var uberørt og stått sånn i 5 år+.

Jeg kan ikke se antydning til noe form for pasta/smøring i glidespor på brakett og det er mengder av rust der!

Ja, ble ganske overrasket selv, men dette ble gjort helt rent og slipt for ca en mnd siden... klossene glidde fint da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det du sier stemmer så ser jeg ikke helt problemet? Hvis alt glir fint så går jo ikke bremser på av seg selv. Hvis du tror dette er noe som utvikler seg, eller annet, så må du jo identifisere når det blir "hengende på". Om det .mekanisk glir som det skal er jo eneste alternativ at de legges på hydraulisk trykk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, TRF skrev:

Hvis det du sier stemmer så ser jeg ikke helt problemet? Hvis alt glir fint så går jo ikke bremser på av seg selv. Hvis du tror dette er noe som utvikler seg, eller annet, så må du jo identifisere når det blir "hengende på". Om det .mekanisk glir som det skal er jo eneste alternativ at de legges på hydraulisk trykk. 

Ja og hvordan kan det skje da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"det er ikke et problem". Derfor jeg, og Otis, peker på det åpenbare, klaven din (eller noe annet mekanisk).

Før man begynner å spekulere "ned i mørke hull" bør du spe på med litt mer detaljer om eksakt hva som skjer under hvilke forhold. Det skader heller aldri å ta med hvilken bil det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, TRF skrev:

"det er ikke et problem". Derfor jeg, og Otis, peker på det åpenbare, klaven din (eller noe annet mekanisk).

Før man begynner å spekulere "ned i mørke hull" bør du spe på med litt mer detaljer om eksakt hva som skjer under hvilke forhold. Det skader heller aldri å ta med hvilken bil det er snakk om.

Har problemer med at innsiden på begge sider fremme sites ut, klossene på utsiden er såvidt slitt. Virker ut som bremsene går på over natten. Det er ikke så mye mer enn det jeg kan fortelle deg, klaven har jeg også fortalt dere at den har blitt slipt og rengjort slik av alt har glidd fint, har hatt flere som skrur bil hver dag til og se på det, men de har heller ikke noe gode svar. Så vi må nok ned i «mørke hull» eller om det er noen som har opplevd lignende. Det er snakk om en E39 530d 2003mod.

Endret av Eiriklb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På generell basis fungerer det vanligvis dårlig med "stor skrift" på forumet her, sånn bortsett fra det; hvordan er tilstanden på bremseslangene? Sliter fort klosser hvis bremseveska ikke kommer seg tilbake gjennom slangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på det samme med slanger selv, har vært borti en gang for lenge siden at noen hadde montert noen uoriginale slanger der gummien begynte og løsne inne i slangene. Da fungerte de nesten som en enveisventil og bremsene løsnet aldri helt.

Men jeg må nesten spørre. Hvor mye salter de der du bor hvis klavene ruster så mye på kun en måned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter kvasi sitt forslag. Sjeldent, men det skjer jo.

Når jeg spør om mer detaljer så mener jeg at du må kjenne bedre etter når dette evt henger på.

Problem.et mitt er nemlig; hvis det mekanisk løper fritt så vil du ved hydraulisk trykk slite begge klossene. Å slite en kloss får du liksom bare til ved at det ikke løper fritt. 

Umulig å se på bildet, men er klaven din utslitt? Altså er det stor grop der hvor den aktuelle klossen ligger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...