Gå til innhold

BMW x5, hvilken syns dere jeg burde velge?


yozzy
 Share

Anbefalte innlegg

App-app-app! LCI av e70 er fra 2010. Så 2007 til 2009 er like.

Men sånn ellers, det finnes LCI med gamle motoren på diesel siden og gamle girkassen. Men dette var kun levert i 3-4 måneder og da kun i 211hk utgaven. Men dette er jo den beste løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Daniel. skrev:

4.8i har N62 motoren som har sine kjente problemer.

Ventiltetninger, kjølevæske transferpipe og diverse dumme pakninger som blir dårlige. Blant annet en til dynamobrakett (om jeg husker rett). Billig pakning, men plasseringen gjør dette til en litt dyrere jobb.

De to førstnevnte mener jeg finnes ettermarkedløsninger til som skal være bedre enn OEM, og for transferpipe så skal de være enklere å montere og dermed spare arbeidstid.

Finner nok mer nyttig info rundt disse motorene på Google.

Om du har råd til det, og er forberedt på det som KAN skje med de, så kan de nok fint leves med :)

Riktig nok ganske lenge siden men har kjørt en E70 med 4,8i motoren og kan ikke akkurat si at jeg fikk inntrykk av at den var noe betydelig raskere enn en dieselutgavene. Disse kan man jo og hente ut mer effekt uten noe problem.

Men skal sies at det var digg å høre bensin åtteren når man ga på :D

n62 er med andre ord ikke værre en m62 og m54 altså ? :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan du si! Men N62 har ikke problemer med sylinder såvidt jeg vet. Men alle pakninger er som knekkebrød å regne. Det er litt knotet å skru på en N62, men det er bare om du har adaptive drive også. Uten adaptive drive er det bedre plass i motorrommet, og under.

Toppdeksel pakning på førersiden er knotete å skifte, mens feks alt foran motor er fin fint, pga kort motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, da hadde jeg slått til på en 4.8is med en gang vist jeg hadde hatt bensin i blodet, å jage rundt på en lat m54 hører ingen plass hjemme i en stor suv :P men har man lite småkjøring så er det like greit å handle 3liter diesel å komme lenger for vær krone brukt og dra både henger og svigermor uten at du legger noe stort merke til det

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Ingvaldsen skrev:

n62 er med andre ord ikke værre en m62 og m54 altså ? :P

Haha, det kommer vel an på hvem du spør 😛

De har alle sine plager 😂 N62 har i hvertfall ekstremt dårlig rykte på seg. 

Men må innrømme at en E60 550i LCI med manuell kunne vært interessant 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Daniel. skrev:

Haha, det kommer vel an på hvem du spør 😛

De har alle sine plager 😂 N62 har i hvertfall ekstremt dårlig rykte på seg. 

Men må innrømme at en E60 550i LCI med manuell kunne vært interessant 🤔

Spør du amerikanere så er alt annet chevy v8 søppel, og det er jo stortsett amerikanerene som vi får høre fra når det gjelder disse motorene da de skriver på engelsk og er kundegruppen for bmw med stor bensinmotor. 

på m62 raser register, rakler vanoser og oljepompen demonterer seg selv så jeg vet ikke hva som er værst jeg 🤪
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Spør du amerikanere så er alt annet chevy v8 søppel, og det er jo stortsett amerikanerene som vi får høre fra når det gjelder disse motorene da de skriver på engelsk og er kundegruppen for bmw med stor bensinmotor. 

på m62 raser register, rakler vanoser og oljepompen demonterer seg selv så jeg vet ikke hva som er værst jeg 🤪

Mja, men er og en større andel av de der enn her. Der fikk de jo kun V8 i 6 og 7 seriene. Med unntak av V10 og V12 i toppmodellene.

Oljepumpeboltene er mer vanlig på M60, og virker svært sjeldent å gi følgeskader etter hva jeg har fått intrykk av :P

Ja register er en svakhet (ca. hver 240k km pluss/minus). Vanos er vel et problem på alt 😂

N62 sliter visst og med valvetronic motor, i likhet med andre N motorer 🤔

Du blir ikke arbeidsledig eller rik uansett hva du kjøper 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Otis skrev:

Jeg ser ikke hva som er verre på n62 enn m62 og m54.

Ryktet ;)

Neida, kan godt være de ikke er så gale som folk har gitt inntrykk for. Kanskje folk har hatt lettere for å snakke negativt om de siden de kom i Bangle butt E65 😅

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spøk til side.

Vi vet at m62 har de samme problemene som n62 eller motsatt, er vel mer korrekt, med tanke på opprinnelse.

M62 sliter med register, ventiltetninger, kjølerør i "valley-pan" med pakning på den og pakninger.

N62 sliter med pakninger, kjølerør i "valley-pan" med pakning på den og ventiltetninger.

Men ventiltetninger og pakninger er ganske standard på alle BMW bensin.

N62 er nok litt trangere å skru på, men motoren er ikke dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2020 den 10.14, Otis skrev:

App-app-app! LCI av e70 er fra 2010. Så 2007 til 2009 er like.

Men sånn ellers, det finnes LCI med gamle motoren på diesel siden og gamle girkassen. Men dette var kun levert i 3-4 måneder og da kun i 211hk utgaven. Men dette er jo den beste løsningen.

Hva legger du i det? Mindre register tull? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, e30 tic skrev:

Cp4? Husk alt nyere enn E30 her hr for mye teknologi, 😂

bosch cp4 er ei høytrykkspompe som produserer mye spon når den havarer og drar da med seg ALT som dieselen rører... hvor ofte den ryker vet jeg ikke men det er stort problem på alle nyere dieselbiler, og det er et kostbart havari.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...