Vikings Skrevet Mai 24, 2020 Share Skrevet Mai 24, 2020 Hei. Har en 520d 2011 f10 og vurderer å montere dumpventil men, jeg har en vtg turbo. Er det mulig å montere eller må jeg bytte turbo? Hvis jeg må bytte turbo, hvordan kommer jeg meg rundt aktulatoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 24, 2020 Share Skrevet Mai 24, 2020 hvorfor skal du dumpe luft? liffi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vikings Skrevet Mai 25, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2020 Har stage 2 tuning på bilen og turbohavari. Så under demonteringen av turbo og intercooler ser jeg at luftsystemet er tett fra turbo til innsugs manifold uten noe dump eller har jeg oversett noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mai 25, 2020 Share Skrevet Mai 25, 2020 9 minutter siden, Stigrus1 skrev: Har stage 2 tuning på bilen og turbohavari. Så under demonteringen av turbo og intercooler ser jeg at luftsystemet er tett fra turbo til innsugs manifold uten noe dump eller har jeg oversett noe? alle turbodiesel motorer er slik, hadde en såkalt dompventil vært nødvendig så hadde nok bmw montert denne fra fabrikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vikings Skrevet Mai 25, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2020 Slik jeg kan se på de andre bilene som jeg har og har hatt (x-trail 2012, caddy 2007, LT, opel astra 2006) så mener jeg ser og har sett en diverter ventil der overtrykks luft går tilbake til innsug mellom filter og turbo. Tenker også at det er litt betryggende hvis en sensor, wastegate eller noe skulle gå til hælvett. En venn av meg koblet seg til med en scanner så tok vi en prøvetur. Max trykket som ble lest av var på på 2.9 bar (atmosfærisk trykk trukket ifra) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mai 25, 2020 Share Skrevet Mai 25, 2020 (endret) ingen wastegate på bmwdiesel siden m51d25, går en sensor til helvete så går bilen enkelt å greit i nødmodus men det har du jo ingen garanti for vist han som trimma bilen din har fjernet slike sikkerhetsfunksjoner. Endret Mai 25, 2020 av Ingvaldsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vikings Skrevet Mai 25, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2020 Det er vel wastegate på turboen på eksos siden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 25, 2020 Share Skrevet Mai 25, 2020 7 timer siden, Stigrus1 skrev: Slik jeg kan se på de andre bilene som jeg har og har hatt (x-trail 2012, caddy 2007, LT, opel astra 2006) så mener jeg ser og har sett en diverter ventil der overtrykks luft går tilbake til innsug mellom filter og turbo. Tenker også at det er litt betryggende hvis en sensor, wastegate eller noe skulle gå til hælvett. En venn av meg koblet seg til med en scanner så tok vi en prøvetur. Max trykket som ble lest av var på på 2.9 bar (atmosfærisk trykk trukket ifra) Ganske betydelig mangel på systemforsåelse her .... 8 timer siden, Stigrus1 skrev: Har stage 2 tuning på bilen og turbohavari "stage 2" ..... tror nok du er inne på rotårsaken her heller. 2,9 bar relativt er jo helt bananas. uglefossen og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mai 25, 2020 Share Skrevet Mai 25, 2020 (endret) 36 minutter siden, Stigrus1 skrev: Det er vel wastegate på turboen på eksos siden? den skulle jeg likt å sett om du fant den Husk! dette er noe helt annet en b230fk Endret Mai 25, 2020 av Ingvaldsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vikings Skrevet Mai 25, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2020 Jeg mente vtg... ikke wastegate :p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mai 25, 2020 Share Skrevet Mai 25, 2020 18 minutter siden, Stigrus1 skrev: Jeg mente vtg... ikke wastegate :p vtg/vnt er justeringen av geometrien på eksoshus for å kompansere for mer ladetrykk på lave turtall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vikings Skrevet Mai 25, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2020 Men funker den ikke også slik at når det er nok trykk eller for mye så åpner den slik at eksosen går forbi turbinen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 25, 2020 Share Skrevet Mai 25, 2020 Nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vikings Skrevet Mai 25, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2020 Jahha? Er ikke det litt av poenget med den elektriske aktulatoren som står på turboen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mai 25, 2020 Share Skrevet Mai 25, 2020 19 minutter siden, Stigrus1 skrev: Jahha? Er ikke det litt av poenget med den elektriske aktulatoren som står på turboen? den justerer kun størrelsen på eksoshuset. sveigis og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå