Gå til innhold

gps sporing av bmw


medion84
 Share

Anbefalte innlegg

hei. 

har akkurat kjøpt meg en "ny" brukt bmw til😀

men fikk meg en overraskelse når jeg skulle forsikre den nye doningen!!(kjøp først tenk etterpå🙃)

så jeg lurer på om dere vet om det er mulig med gps sporing , kan detter aktiveres, kodes, eller må det ettermonteres?

i mitt hode er det jo rart om det ikke var mulig, med tanke på hvor avansert min gamle E39 er det jo litt merkelig om ikke det var mulig på en e70lci.

men jeg har ikke fått satt meg inn i hvilken modul eller lignende dette kan ligge under. eventuelt utstyrskode.

ps har ikke fått hentet den enda så jeg har ikke lest bruksanvisning eller sett i idrive menyen.

på forhånd takk  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har telematics enhet og navi pro så skal det være mulig men prosessen dit er lang. Husker jeg sjekket oppi det og det var mulig å gjøre det via Tyskland men da med en omstendig prosess med politi etc...Det var den gang ikke "forsikringsgodkjent" så jeg fikk ikke billigere forsikring. På de nyere BMWne så er dette idag fullt mulig via egen app. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble det ikke godkjent siden du måtte via tyskland?

har dette i bilen

S609 Navigation System Professional

 

S644 Preparation F Mobile Phone W Bluetooth

 

S6VC Control, Combox

 

S614 Internet Preparation

 

S615 Extended BMW Online Information
Endret av medion84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om NBT sin GPS sporing er godkjent. Kan jo bare gå inn i iDrive å skru dette av uten kode, eller annet hinder.

Jeg kjøpte GPS sporing via Guardsystems, nå gsgroup.no til min tidligere 640i. Sparte over 11000 i året på dette i forsikring :) var helt greit da å bruke noen 1000 lapper på sporingsenhet fra dem da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...