Gå til innhold

Fjerne spraylakk på felger


Mariuse34
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har et sett med hjul jeg skal bruke til et prosjekt. De er lakket sorte, men den lakken flasser. Det går vekk med aceton, men det tar så lang tid å gnikke vekk. Er det noe enklere jeg kan gjøre som ikke knerter originallakk under? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, sveigis skrev:

Altså på felg som er sprayboks lakkert så må vel dagens Duxola malingsfjerner kunne funke.

Den er blitt altfor snill kontra den gamle som tok alt.

Er det en forskjell før og nå? For jeg tenkte også på den, men var redd den reiv av underlaget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første eg óg tenkte var Duxola, men det beste rådet i mine auger er nok å berre innsjå at det er like greit å berre gi faen og fjerne all lakk mens du først er i gang. Då vil eg anbefala å få felgane blåste for å kunna starta med blanke ark. Er ikkje så dyrt 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, RF91 skrev:

Første eg óg tenkte var Duxola, men det beste rådet i mine auger er nok å berre innsjå at det er like greit å berre gi faen og fjerne all lakk mens du først er i gang. Då vil eg anbefala å få felgane blåste for å kunna starta med blanke ark. Er ikkje så dyrt 🙂

Jeg tester duxola først. Plan B er forslaget ditt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.5.2020 den 11.59, Mariuse34 skrev:

Er det en forskjell før og nå? For jeg tenkte også på den, men var redd den reiv av underlaget. 

Produsenten har fjernet dikloremetan, det gjorde den gamle fin, den tok alt av lakk, den nye ''snille'' versjonen svir ikke på fingra engang🤦‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men det virker som det kanskje funker ganske bra til dette. Lot det stå på i ti min. Da ble det litt plastikkaktig. Børste og vann og det begynner å løsne. Skal teste med roterende høytrykk i morgen fremfor børste og se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
På 29.5.2020 den 15.29, RF91 skrev:

Første eg óg tenkte var Duxola, men det beste rådet i mine auger er nok å berre innsjå at det er like greit å berre gi faen og fjerne all lakk mens du først er i gang. Då vil eg anbefala å få felgane blåste for å kunna starta med blanke ark. Er ikkje så dyrt 🙂

Ikke hatt tid til å følge opp dette, men skal prøve på nytt nå. Ny lakk koster 6500. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du lakkere dem på nytt selv? Den gamle klarlakken er vel sannsynligvis mattslipt før svart ble lagt på, da blir det ikke pent uten et nytt strøk. Jeg har selv et sett 19" som jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med. Der er klarlakken fin utenpå, men det har gått "mark" under, altså lange striper mellom metall og klarlakk. Det vil ikke fungere å ta av klarlaken og legge nytt, sier profesjonelle firma, det vil ikke holde lenge, de mener det må legges grunning, base og klarlakk, altså lakkere med farge. Hvis klarlakken din er fin uten "mark", så kan det kanskje gå å legge ny klarlakk oppå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...