Gå til innhold

Apple CarPlay på X1


Anbefalte innlegg

Har en helt ny 2020-modell X1 20d. Har prøvd å få satt opp Apple CarPlay mot min iPhone XR. Det ser ut som om en skal krysse av for dette inne på mobilenheten, men jeg får ikke noe valg om Apple CarPlay å krysse av inni den menyen.

Her er en oppskrift, men jeg får aldri noe valg om Apple CarPlay:

https://www.bmwbuenapark.com/ownership/bmw-apple-carplay-setup.htm

Er Apple CarPlay noe en må bestille med bilen? Krever det noe spesielt utstyr? Var inne på ConnectedDrive-sidene til BMW, og der stod det en pakke til 3100 kr, men den kunne jeg ikke velge til bilen min. #forvirret. 

Endret av Ziggy99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var angivelig et tidsrom hvor dette var en pakke man bestilte. Men etter Q1’ish 2020 ble Apple CarPlay gratis. Men jeg har heller ikke fått det på plass på vår 04.20 i3. Ikke at jeg har jobbet mye med det men..
litt usikker på ståa, men vet BMW slet/sliter voldsomt med CD og kan hende det affiserte ACP? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp! Først må du logge på BMW Connected på nett og legge til Apple CarPlay slik jeg har skjønt. https://www.bmw-connecteddrive.no/app/index.html?gclid=EAIaIQobChMIpZ39gtiO6gIVhYKyCh0JYgdEEAAYASAAEgIGH_D_BwE#/portal/store/Base_CarPlay
 

Logger du inn så ser du om du kan ha ACP på din bil. Slik jeg har skjønt det så må man ha Navi Pro (stor skjerm), men mulig jeg tar feil. Min 2018(men nyeste iDrive) med små skjerm kan visst ikke ha det selv om jeg har Connected Drive! 🤷🏼‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Marius2002 skrev:

Hepp! Først må du logge på BMW Connected på nett og legge til Apple CarPlay slik jeg har skjønt. https://www.bmw-connecteddrive.no/app/index.html?gclid=EAIaIQobChMIpZ39gtiO6gIVhYKyCh0JYgdEEAAYASAAEgIGH_D_BwE#/portal/store/Base_CarPlay
 

Logger du inn så ser du om du kan ha ACP på din bil. Slik jeg har skjønt det så må man ha Navi Pro (stor skjerm), men mulig jeg tar feil. Min 2018(men nyeste iDrive) med små skjerm kan visst ikke ha det selv om jeg har Connected Drive! 🤷🏼‍♂️

Jeg får opp at «denne tjenesten er ikke tilgjengelig for din bil». Forstår ikke helt hvorfor - jeg trodde jeg hadde den største skjermen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge konfiguratoren på bmw.no er Apple carplay-forberedelse en egen option til 3200kr som kan velges i tillegg til både navigasjon og navigasjon pluss.

Har du spurt bmw-forhandler?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Lars89 skrev:

Ifølge konfiguratoren på bmw.no er Apple carplay-forberedelse en egen option til 3200kr som kan velges i tillegg til både navigasjon og navigasjon pluss.

Har du spurt bmw-forhandler?

 

 

Ja er ikke det noe man kjøper på BMW shop? Mener på du kjøper det en gang så har du det livet ut på bilen. Samme som man betaler for de andre tjenester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2020 den 8.55, Lars89 skrev:

Ifølge konfiguratoren på bmw.no er Apple carplay-forberedelse en egen option til 3200kr som kan velges i tillegg til både navigasjon og navigasjon pluss.

Har du spurt bmw-forhandler?

 

 

Jeg får ringe og snakke med dem. Jeg får som sagt melding om at dette ikke kan velges til bilen min. Rare greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei,

 

Noen som har fått til dette? Jeg har kjøpt (firmabil leaset via Leaseplan) BMW X1 2022 modell. Når jeg legger til bilen i BMW Connected Drive så er det ingen tjenester jeg kan "kjøpe" eller legge til slik som Apple Carplay. ACP står tilgjengelig når man ikke er innlogget eller ikke har lagt til den modellen jeg har.

Ser jeg har Navi plus i hvert fall på utstyrslista (6UP).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Noen som har fått til dette? Jeg har kjøpt (firmabil leaset via Leaseplan) BMW X1 2022 modell. Når jeg legger til bilen i BMW Connected Drive så er det ingen tjenester jeg kan "kjøpe" eller legge til slik som Apple Carplay. ACP står tilgjengelig når man ikke er innlogget eller ikke har lagt til den modellen jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...