Gå til innhold

BMW iX3


romarto
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, noen som kanskje kan være interessert i kjøp av iX3 reservasjon? Gir rabatter og prioritert levering. Se her for mer info:
https://www.anpdm.com/newsletterweb/46445A467947425C4770464A59/434251437846415C4573404A5F4A71
Vurderer å trekke meg fra reservasjon da jobb og inntekt har blitt mer usikker den siste tiden og kan gjøre investering i bil litt for mye. 

Ta gjerne kontakt for spm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sitter med samme magefølelsen, men tenkte å lufte tanken om det skulle være noen som gjerne skulle hatt den litt før.

Hadde den vært leveringsklar for 2 år siden med full spekk og god pris kunne de gjort et bra salg av den. I dag er det så mye annet bra som har kommet på markedet, og med verken 4-hjulstrekk eller mer enn 750kg tilhengervekt og en relativt stiv pris så faller den litt igjennom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, romarto skrev:

Sitter med samme magefølelsen, men tenkte å lufte tanken om det skulle være noen som gjerne skulle hatt den litt før.

Hadde den vært leveringsklar for 2 år siden med full spekk og god pris kunne de gjort et bra salg av den. I dag er det så mye annet bra som har kommet på markedet, og med verken 4-hjulstrekk eller mer enn 750kg tilhengervekt og en relativt stiv pris så faller den litt igjennom. 

Forhandlerne håpet å kunne selge den fra 4xx.xxx.- Slik det nå står er den for spesielt interesserte og til en for dyr pris. Skal man gå for G01 er det nesten hybriden som gjelder.

Men generelt er den for nær G05 og sistnevnte er en forbannet bra bil, langt bedre enn G01 er i sin klasse og som de faktisk etablerte med E83 for nesten 2 tiår siden (2003).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med dere i at den er for dyr og lansert for seint, men jeg ser at mange motorjournalister sier at den er rimelig i forhold til konkurrentene. De sammenligner blant annet med Audi e-tron som de sier koster nærmere en million. For meg blir dette helt snålt. Det virker som at journalistene ikke har fått helt med seg hverken størrelse, ytelse eller antall hjul med drift.

Flere som har reagert på det?

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har reagert på det samme. Ix3 blir direkte konkurrent til Skoda Enyaq (selv om skodaen er større innvendig så treffer de i samme prisklasse) og Nissan Ariya og Mercedes EQC og BYD Tang. 

Alle konkurrentene tilbyr 1500-1800kg hengervekt og 4x4, til rundt 650-700k, samme prisleie som Ix3 som har 750kg hengervekt og rwd. 

Leste i bladet Bil hvor de testet nye Explorer Hybrid mot Mercedes GL.... Helt uforståelig. En GLE 300de hadde vært et mer opplagt valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...