Gå til innhold

Hvordan sette MAX eDRIVE som default?


Ove67
 Share

Anbefalte innlegg

Du har langt flere muligheter for koding i expert-modus. Jeg vil tro det du etterspør løses med koding der, og ikke via forhåndsutvalgte kodestrenger som Bimmercode har dratt frem. Ja, 5-blink skal i teorien gi deg denne muligheten, men på G3x fungerer ikke denne funksjonen (mins jeg å huske, @ahj?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Saltkjelen said:

Du har langt flere muligheter for koding i expert-modus. Jeg vil tro det du etterspør løses med koding der, og ikke via forhåndsutvalgte kodestrenger som Bimmercode har dratt frem. Ja, 5-blink skal i teorien gi deg denne muligheten, men på G3x fungerer ikke denne funksjonen (mins jeg å huske, @ahj?).

Ekspertmodus - det er det de stadig advarer oss vanlig dødelige å rote oss inn i. Og jeg har 2 1/2 år igjen på garantien....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Ove67 skrev:

Ekspertmodus - det er det de stadig advarer oss vanlig dødelige å rote oss inn i. Og jeg har 2 1/2 år igjen på garantien....

Hvis du er redd for garantien bør du vel styre unna alt som har med koding å gjøre, men. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Saltkjelen said:

Hvis du er redd for garantien bør du vel styre unna alt som har med koding å gjøre, men. 

Jo jo, men med de forhåndsutvalgte opsjonene er vel risikoen minimal for at noe går galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Ove67 skrev:

Jo jo, men med de forhåndsutvalgte opsjonene er vel risikoen minimal for at noe går galt.

Det er egentlig ikke noen forskjell, bortsett fra at de forhåndsutvalgte er laget og forenklet til «ja/nei», mens det kan være noen flere justeringer under expert. Jeg anser det som minimal risiko begge steder, all den tid jeg aldri har hatt problemer med dette i de snart ti årene jeg har ettermontert og kodet utstyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ove67 skrev:

Men hvor finner jeg ut hvilke muligheter jeg har i ekspertmode? Vil gjerne vite at dette er mulig før jeg kjøper appen og den "dongelen".

Helt ærlig så vet man ikke før man faktisk kobler til. Man kan gjøre så mye der. Evt sender du en mail til BimmerCode å hører om de tingene er mulig å endre i expert mode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 8 months later...

Ser denne tråden var noen mnd gammel men kaster meg på. Har funnet og aktivert dette meny valget i vår 17´mod 40e etter at I-Level ble oppdatert ved en garanti jobb. Mener denne settingen ikke var der før den ble oppdatert. Heter noe sånt som EV_config_startup_menu, bruker bimmercode og expert modus på HU_NBT. Valget er der nå (samme meny side som første bilde i første innlegg, men jeg får ikke velge/aktivere valget om å starte i Max E-drive. Så enten må flere moduler i bilen oppdateres (tror ikke de oppdaterte I-level på alle moduler da de bare brukte 1,5-2t) eller så må flere funksjoner, som ikke kommer enkelt frem på navn, aktiveres. Tipper kanskje førstnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...