Gå til innhold

Hvordan sette MAX eDRIVE som default?


Ove67
 Share

Anbefalte innlegg

Et spørsmål om hybridbil her (740e i mitt tilfelle). Noen som vet hvordan jeg kan sette MAX eDRIVE som default?

Ifølge denne instruksjonsvideoen skal det dukke opp et valg: "Configure MAX eDRIVE" i kontrollpanelet når denne er valgt. Men hos meg dukker ikke denne opp.

image.png.aa9e2b5947232f91d50a4587c3347328.png

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever det samme med X5 40e, tror det har noe å gjøre med årsmodell/iDrive versjon.

Du kan prøve å be forhandler om å oppdatere firmware hvis det er mulig. (Har ikke gjort det selv)

https://f15.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1033991&page=125
Han karen her mener å ha fått det til på en eldre X5 40e, men forklarer ikke hvordan. Sendte han PM og da sa han at han kodet bilen til å gjøre det, men kunne ikke si hva han hadde kodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ove67 skrev:

Et spørsmål om hybridbil her (740e i mitt tilfelle). Noen som vet hvordan jeg kan sette MAX eDRIVE som default?

Ifølge denne instruksjonsvideoen skal det dukke opp et valg: "Configure MAX eDRIVE" i kontrollpanelet når denne er valgt. Men hos meg dukker ikke denne opp.

image.png.aa9e2b5947232f91d50a4587c3347328.png

 

 

Hei

Vi har 2 stk 530e den ene er fra 2017 og den andre er 2019 på 2019 er dette valget mulig men ikke på 2017 selv idriven ble oppgradert hos bilia. Så har du ikke det valget så er det ikke mulig.( idriveren ser Helt like ut på begge bilene )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutes ago, *MrB* said:

I F30 er max eDrive ett knappetrykk unna, og siden bilen uansett starter og tusler avgårde på strøm i auto eDrive-mode også, så ser jeg egentlig ikke det store problemet. Er det mer omstendelig å bytte i nyere modeller?

Ett tastetrykk, ja. Men jeg må trykke på den igjen HVER GANG jeg skal kjøre avgårde igjen f.eks. etter en tur i butikken, osv. Burde vært unødvendig. Gjelder forresten Comfort Plus også - denne ville jeg også hatt som default.

Tja, liker egentlig helst MAX eDRIVE i hverdagen. Synes det blir teit hvis jeg trykker gassen LITT dypt, så starter bensinmotoren i 1-2 sekunder. Trenger jeg ekstra push, trykker jeg gassen HELT i bånn ved MAX eDRIVE - evt. sjalter girspaken over til sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe annet enn 30, 50 og 60-soner i nærmeste omkrets til der jeg bor, og det må unaturlig mye trykk på gassen til for å aktivere bensinmotoren på de veiene når bilen står i comfort. Jeg kjører, med andre ord, uanstrengt på ren strøm i comfort bort til butikken og barnehagen. Det kan jo selvsagt være annerledes for andre. (tyngre fot, andre typer veier osv).

Det som irriterer meg mest med hydridsystemet er fravær av knapp for å deaktivere start/stopp. Man sette spaken i manuell for å klare å overstyre dette, hvilket er unødvendig etter min mening. Jeg skjønner at det er et miljøalibi med disse bilene, men da kunne man evt sperret knappen for comfort og eco pro da. Har man lite strøm, (og i tillegg kanskje er litt småsvimete i hverdagsmaset), så blir det veldig mye start/stopp på bensinmotoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutes ago, *MrB* said:

Har ikke noe annet enn 30, 50 og 60-soner i nærmeste omkrets til der jeg bor, og det må unaturlig mye trykk på gassen til for å aktivere bensinmotoren på de veiene når bilen står i comfort. Jeg kjører, med andre ord, uanstrengt på ren strøm i comfort bort til butikken og barnehagen. Det kan jo selvsagt være annerledes for andre. (tyngre fot, andre typer veier osv).

Det som irriterer meg mest med hydridsystemet er fravær av knapp for å deaktivere start/stopp. Man sette spaken i manuell for å klare å overstyre dette, hvilket er unødvendig etter min mening. Jeg skjønner at det er et miljøalibi med disse bilene, men da kunne man evt sperret knappen for comfort og eco pro da. Har man lite strøm, (og i tillegg kanskje er litt småsvimete i hverdagsmaset), så blir det veldig mye start/stopp på bensinmotoren.

Det irriterer meg også. Skulle kjøre ombord i Danskebåten i Kristiansand i sommer. Hadde ikke strøm på batteriet. Det var: kjøre frem en meter så stopp mange ganger. Hver gang start og stopp av motor. Helt håpløst! Men fant ut at hvis jeg sjalter over til sport, så stopper ikke motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Ove67 skrev:

Gjelder forresten Comfort Plus også - denne ville jeg også hatt som default.

Dette kan du kode bilen til å gjøre. Du kan også kode "driving mode memory". Dvs at den husker hva du hadde bilen i sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutes ago, lavranzzz said:

Dette kan du kode bilen til å gjøre. Du kan også kode "driving mode memory". Dvs at den husker hva du hadde bilen i sist.

Kode? Hvordan gjøres det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ove67 skrev:

Kode? Hvordan gjøres det?

Jeg kjøpte bimmercode appen på apple store og dongel. Der kan man kode mitt forskjellige ting. F.eks at den skal huske siste kjøreprogramvalg, for min del var det å sette på at den husket hva jeg hadde auto start stopp på på siste kjøre tur og skru av tuting når man låser bilen med motor i gang.

men krever appen og noen kroner i innkjøp av dongle, hvis ikke noen i området rundt deg har tilgang og kan hjelpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/25/2020 at 1:49 PM, flobben said:

Jeg kjøpte bimmercode appen på apple store og dongel. Der kan man kode mitt forskjellige ting. F.eks at den skal huske siste kjøreprogramvalg, for min del var det å sette på at den husket hva jeg hadde auto start stopp på på siste kjøre tur og skru av tuting når man låser bilen med motor i gang.

men krever appen og noen kroner i innkjøp av dongle, hvis ikke noen i området rundt deg har tilgang og kan hjelpe

Tja, jeg kan jo prøve dette. Jeg har 2 og 1/2 år igjen på garantien - jeg kødder ikke til noe sånt ved å kode slikt selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Ove67 skrev:

Tja, jeg kan jo prøve dette. Jeg har 2 og 1/2 år igjen på garantien - jeg kødder ikke til noe sånt ved å kode slikt selv?

Ser det er litt diskusjoner rundt omkring, endrer man på innstillinger som bmw har skjult i menyen og ikke på parametere som de har valgt, hvis det var forståelig.

altså de har åpnet opp i menyen for å kode at auto start stopp alltid er av eller husker siste innstilling. Kan ikke skjønne at dette skal påvirke garanti, men som sagt er masse diskusjoner rundt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jo tenkt å skaffe meg bimmercode for å kunne kode MAX e DRIVE som default, men er veldig i tvil om det er mulig med bimmercode. Når jeg går inn på https://bimmercode.app/cars/ og velger min bil (G11), så finner jeg under supported coding options og driving mode følgende default settings:

  • ADAPTIVE
  • COMFORT
  • ECO PRO
  • ECO PRO INDIVIDUAL
  • SPORT
  • SPORT INDIVIDUAL

Kan se ut som bimmercode ikke har inkludert hybdrid-settinger.

Jeg ville også gjerne fått bort auto start/stopp-funksjonen i eDRIVE. Men det eneste jeg finner er muligheten å kode at bilen husker siste innstilling av auto start/stopp på eller av. Så vidt jeg vet, kan jeg ikke slå denne av på min hybridbil - jeg har ihvertfall ikke funnet ut hvordan. Da er det jo ikke noe poeng å kode at den skal huske siste innstilling....

Noen som vet om noe av dette ER mulig å kode mine to ønsker i bimmerkode?

Hvis nei, så er det eneste jeg finner interessant er muligheten å sette "Enable/disable the “5 times” one-touch turn signal option in the exterior lighting settings in the iDrive system."

Det betyr vel at jeg kan få fem blink i stedet for tre når blinklyshendelen beveges bare ett hakk?  

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...