Gå til innhold

USB tilkobling problem f32 2014 modell


 Share

Anbefalte innlegg

Nylig handlet meg en 2014 420d f32. Men sliter med å få koblet ting til i USB porten i midtarmlene . Prøver å koble til iphonen med orginal kabel med den kommer ikke opp i idriven og den lader heller ikke, ligger kun og blinker av og på med ladesymbolet på telefonen. Prøvde å koble til USB stick for å gjøre software oppdatering men heller ingen suksess med den. Bilen har tilrettelegging for snap in adapter og det står i utstyrslisten at den har utvidet funksjonalitet for smart telefon.  Usb tilkobling står i i driven under external devices

Prøvde å google på utenlandske forum men ble ikke helt klok.

Kan det være at jeg må ha i en snap in adapter for at usb porten skal virke? 

Ødelagt kabel mellom usb og i drive? 

Endret av sAlnes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, sAlnes skrev:

Beklager! Mente selfølgelig USB porten i midtarmlene😅😅

Den brukes for overføring av musikk som da ligger på en USB minnepenn. Eller man kan bruke tunair2 som kan da styres fra mobil.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kjennern skrev:

Den skal fungere fint i midtarmlene, prøv annen kabel . Hvis ikke bør du få sjekket opp kontakten. Skal ikke blink lading på/av slik du skriver.

Prøvd med 2 forskjellige kabler jeg vet virker (orginal apple). Kan prøve å se enda litt nærmere på kontakten. Men rart om noen så enkle ting bare tar kvelden.

7 minutter siden, Reef89 skrev:

Den brukes for overføring av musikk som da ligger på en USB minnepenn. Eller man kan bruke tunair2 som kan da styres fra mobil.

Står i håndboken at man kan bruke iphone med kabel🤔Men har ikke sjekket om den responderer på minnepenn med musikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har F36 2015 modell med samme utstyr, ingen snap in adapter i (bare tilrettelagt for), og der funker iPhone som bare tusan i midtkonsoll. Både med original og uoriginal ledning. Virker som om det er noe galt med selve kontakten. Du har ikke prøvd med en annen telefon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, papertiger skrev:

Har F36 2015 modell med samme utstyr, ingen snap in adapter i (bare tilrettelagt for), og der funker iPhone som bare tusan i midtkonsoll. Både med original og uoriginal ledning. Virker som om det er noe galt med selve kontakten. Du har ikke prøvd med en annen telefon?

Høres ut som jeg må få sjekket kontakten da. Kun prøvd med min egen mobil, en iphone 11. Kunne jo sett om jeg fikk prøvd med en litt eldre telefon. Mulig det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er item 2 både jeg og deg har, altså AUX/USB i samme kontakt. Da kan det være PuMA-measure går på USB'en, det står det ingenting om? Så godt mulig du er offer for en dårlig kontakt her ja. Jeg har iPhone XR om det skulle bety noe, men har aldri opplevd problemer med noen av iPhonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, papertiger skrev:

Det er item 2 både jeg og deg har, altså AUX/USB i samme kontakt. Da kan det være PuMA-measure går på USB'en, det står det ingenting om? Så godt mulig du er offer for en dårlig kontakt her ja. Jeg har iPhone XR om det skulle bety noe, men har aldri opplevd problemer med noen av iPhonene.

Mulig jeg burde prøvd med en ny kontakt da. 500kr var jo ikke altfor gale. Det står AUX IN under issue men kan jo tenkes at de mener usb

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har en 2013 F31, og har samme problemet som trådstarter. Når jeg kobler på iPhone 7 med originale (har prøvd flere) Apple kabler så blir den bare stående å blinke, og det er umulig å få noe som helst til å funke. Imidlertid så funket det fint tidligere både til lading av tlf og med Spotify og Tunein Pro.

 Alt tyder vel på at USB terminalen har takket for seg. Er denne en enkel sak å bytte ut? Kostbart å ta ifm serice? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, ErlingDag skrev:

Hei!

Jeg har en 2013 F31, og har samme problemet som trådstarter. Når jeg kobler på iPhone 7 med originale (har prøvd flere) Apple kabler så blir den bare stående å blinke, og det er umulig å få noe som helst til å funke. Imidlertid så funket det fint tidligere både til lading av tlf og med Spotify og Tunein Pro.

 Alt tyder vel på at USB terminalen har takket for seg. Er denne en enkel sak å bytte ut? Kostbart å ta ifm serice? 

Hei, 

Fikk min nye usb port i dag og koblet denne i. Til stor skuffelse var samme feilen der. Prøvd med 2 forskjellige relativt nye orginale iphone kabler og de har heller ikke virket.

Men så fant jeg frem en helt flett ny uåpnet ubrukt orginal apple kabel bare for å teste. Dette fungerte! Så usb porten eller headuniten er altså fryktelig kresen på hvilke kabler som benyttes virker det som. 

Prøvde i forrige uke med gammel kabel og en iphone 8 og den ladet skikkelig men ville ikke koble mot musikk. 

Prøv med en helt ny apple kabel først kanskje. Mulig det er rimligere enn en ny usb port. Om ikke det virker så har jeg en til overs som fungerer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutes ago, sAlnes said:

Hei, 

Fikk min nye usb port i dag og koblet denne i. Til stor skuffelse var samme feilen der. Prøvd med 2 forskjellige relativt nye orginale iphone kabler og de har heller ikke virket.

Men så fant jeg frem en helt flett ny uåpnet ubrukt orginal apple kabel bare for å teste. Dette fungerte! Så usb porten eller headuniten er altså fryktelig kresen på hvilke kabler som benyttes virker det som. 

Prøvde i forrige uke med gammel kabel og en iphone 8 og den ladet skikkelig men ville ikke koble mot musikk. 

Prøv med en helt ny apple kabel først kanskje. Mulig det er rimligere enn en ny usb port. Om ikke det virker så har jeg en til overs som fungerer nå.

Takk for svar! Da stikker jeg innom  Apple og kjøper en ny kabel i morgen. Så håper jeg det vil funke. Om ikke så får merkeverkstedet se på det når bilen skal inn på service om litt. Skal oppdatere om resultatet i morgen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...