Gå til innhold

Verdivurdering av 2000 330d e46 touring/BILDER/


adam325
 Share

Anbefalte innlegg

vin.pdfDet er ikke mange av 3.0d. Jeg vurderer å selge min snart.

1 eier ca 15 år.239.xxx km. Servis historik til 2018 vad 224.900km. 99% org. Nylig eu godkjent. Nye bremser foran og bak, hjullagere abs sensorer.... 

Teknisk veldig bra. Ingen ulyder i understell. Tight og fint. Nesten ingen rust. Vanlig slitasje på interiøret. Ikke så verst som på 20 år gammel bil

2 komplete hjulsett med nesten nye dekk både vinter og sommer. Har ikke noe bra bilder. Må vaske bilen først

Hvor mye kan jeg få for det? 

 

http://bimmer.work/vin/je68135c543688cc9ffb65c3ff0d6fd7a/

Endret av adam325
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i 50-65k.

Det som trekker ned er at du er oppkjøper/hustler som har fått bilen billig og skal selge med 700% fortjeneste. Ingen liker følelsen av å bli rævkjørt, så du burde prise den fornuftig. Hvis du går inn for å tjene mest mulig risikerer du å brenne inne med den fordi potensielle kjøpere i markedet gjennomskuer deg.  

En E46 med "nesten ingen rust" har gjerne en god del kjeks som må påkostes innen 2-3 år. Du må selge denne til noen som er E46-entusiast som vet hva de kjøper, og da kan du ikke kreve gull og grønne skoger - du må være åpen for pruting. Hvis denne bilen er en sliten manuell synes jeg 50k ferdig prutet er innafor, og vel så det.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk 💪 jeg veit det er ikke m3. Kun Vanlig e46 med stor motor. Derfor bestemt for å spørre har først. Selv kjenner lit markedet. Jeg tjener $ på biler av og til, men aldri mye.og e46 er ikke klasikker eller Young timer. Det veit jeg. synes at det er bedre å tjene mindre men mer ofte. Kjøpte bilen for meg. Kun pga 3.0d.og det var flax. (hvis jeg kan kalle kjøp av 20 år gammel bmw ett flax). Men pga vi er midt i husbygging proces, alt av $ count. 

Endret av adam325
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umiddelbart synes jeg faktisk at bilen ser fornuftig ut (bildene tatt i betraktning) og spesielt til en pre-facelift å være. Uoriginale lys og blinklys trekker litt ned, men er lett å rette på. Rusten på E46 er ofte skjult i falsene på dørene og under lakken på skjermene samt på undervognen foran drivstofftanken og bakover (spesielt bremserørene).

Helt generelt spiller det knapt noen rolle hvilken modell det handler om når det gjelder E46 bare den er nogenlunde rustfri. En relativt rustfri E46 med stor motor som ellers også er i fornuftig stand er uten tvil attraktiv. I dag vil jeg mene at en 325i/330i er betydelig mer verdt enn f.eks en 330d, men slik var det ikke for bare noen få år siden (les: M57 dieselmotoren tilfredsstiller som best Euro 4 standarden når det gjelder utslipp av avgasser). Manuelt gear er generelt mer interessant enn automatgear (som også er av gammeldags type på E46).

Interiøret ser ut til å ha klart årene bra og er en bonus som får hele bilen til å virke betydelig mer presentabel. 225000 ærlige kilometer er ingenting hverken for M57 motoren eller E46 generelt (forutsatt at samtlige servicer/vedlikehold kan dokumenteres/sannsynliggjøres). Jeg synes ikke at 60K+ virker helt utenfor når det gjelder denne bilen basert på hva du har fortalt, bildene og selvfølgelig dokumentasjon.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er veldig enkelt, legg den ut til den prisen du vil ha, så får markedet og etterspørselen styre hva du faktisk får. Starter du lavt og du blir nedringt eller får masse meldinger har du lagt deg for lavt, da får du heller ha budrunder der beste bud vinner innen en satt frist. 
Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...