Kjero Skrevet November 11, 2020 Share Skrevet November 11, 2020 Har fått en gjentagende beskjed om å sjekke kjølevannsnivået på min BMW 728 E38. Det er imidlertid intet feil med nivået jfr kontrollpunkt i ekspansjonstanken. Varslet kommer etter at jeg har kjørt en liten stund. Stopper jeg og slår av tenningen er varslet borte, men kommer på etter en stund. Er det noen som har løsning på problemet. Har tatt av kontaktene for sensorene som henholdsvis står under ekspansjonstanken og over på radioatoren og sprøytet disse med wd 40. Hvis det er en sensorfeil, hvor ligger i såfall denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 11, 2020 Share Skrevet November 11, 2020 Sensorfeil er jo på selve sensoren. Ikke uvanlig at nivåsensor ryker, da vil den jo varsle om lav væske i ny og ned. Bimmernew reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 11, 2020 Share Skrevet November 11, 2020 Den mener jeg ligger i bunnen av ekspansjonstanken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet November 15, 2020 Share Skrevet November 15, 2020 Nivåsensoren står i bunnen av ekspansjonstanken. Har egentlig aldri hørt om at denne er et problem, Har heller hørt om at ekspansjonstanken er et problem som sprekker og lekker. Finnes noen kina-dritt som sikkert fungere. Komplett ekspansjonstanke med føler Bimmernew reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmernew Skrevet November 15, 2020 Share Skrevet November 15, 2020 Dette er kun en bagatell spør du meg minner litt om en feil jeg hadde selv om det litt annen gate det var slik at jeg tok av kontakten til gasspjeld på min bmw 1 serie 06 E87 og når den ikke var skikkelig på lyste det på dashen gul varsel lampe jeg tenkte det kan ikke være noe feil enten temp forskjell skulle jeg til og si eller mer dårlig kontakt. Så oss deg kanskje bare noe sporadisk eller en hengende lampe eller sensor som er skitten uten og si expert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå