Gå til innhold

Rust på "nyere" BMW

And-reas
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk nettopp godkjent E46'n for to nye år på veien. Feirer 20 år denne uka, som bruksbil. Rust er i ferd med å bli et synlig problem nå, selv om den holder seg godt sammenlignet med mye annet av E46 bruksbil på det norske markedet...

Henger derfor rundt på finn.no, og lurer på å handle inn en av de siste årgangene e9x. Hadde e81 for noen år tilbake, men den hadde ikke rukket å bli mer enn 6-7 år den gangen, og da er jo det meste av bil relativt bra med hensyn til "alvorlig" rust.. 

Søker opp "e91 rust", og får opp denne videoen her. - 05 modell med 240 000 km. på baken. Ser ut til å være omtrent like ille som E46, når det kommer til krokan på undersiden av bilen. For ordens skyld ser jeg på biler med minst halve kilometerstanden, mot hva denne har. 

E90 underbody rust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor representativ denne bilen der er. Det er gjerne litt vanskelig å sammenligne generasjoner på den måten, siden man aldri får observert de på samme sted i livsløpet samtidig. Av naturlige årsaker vil derfor som regel de eldre bilene fremstå i dårligere stand rustmessig. Men E9X, E6X og E8X skal være noen hakk bedre enn E39 og E46 i følge flere jeg har snakket med og lest om, som driver med bil og lakk/karosseri/rustbehandling spesifikt. Det er også min egen erfaring. Bla hadde jeg min snart 12 år gamle E60 på kontroll nylig, der alt av deksler ble fjernet. Med et par små unntak var den praktisk talt rustfri. Tenker jeg tilbake på mine gamle E46 og E39, så mener jeg bestemt at de ikke var like bra, og de var nyere enn 12 år den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deres inntrykk stemmer med hva jeg har sett, også - ihvertfall når det kommer til rust i dører og skjermer. Men har ikke sett de fra undersiden, noen av de, og det er jo mer interessant om man skal ut og kjøpe litt eldre bruktbil.

E81-en min var plettfri i lakk osv. da jeg solgte den med 180 000 km på telleren. Traversen hadde overflaterust, men ikke noe farlig den gangen. Det er dog 5 år siden den var i mitt eie..

Endret av And-reas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...