BmwJohan89 Skrevet Januar 7, 2021 Share Skrevet Januar 7, 2021 Hei, BMW 520da 2013 F11 byttet kompressor bak. Men den vil ikke starte. kompressoren som løfter er ny, byttet rele. Sjekket at sikringer er i orden. Hva kan være galt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 7, 2021 Share Skrevet Januar 7, 2021 Hva var problemet og hvilken feilsøking har du utført? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwJohan89 Skrevet Januar 7, 2021 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2021 Problemet er at kompressoren ikke vil heise bilen. Med andre ord den starter ikke kompressoren. Har ikke feilsøket har ikke utstyr til det 😬 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 7, 2021 Share Skrevet Januar 7, 2021 Den eneste grunnen til å bytte kompressor er når du får 12V inn på stikket, men kompressoren starter ikke eller at den starter, men greier ikke å pumpe ut nok trykk. Her har du nok begynt helt i feil ende. Bytte ting basert på feilkoder er litt drøyt, men dette her blir jo helt galskap. Du må i det minste få lest ut feilkoder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwJohan89 Skrevet Januar 7, 2021 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2021 (endret) 😊 bilen har vært på BMW og de har funnet feil på kompressor etter feilsøking. Har gitt tilbud på bytte. Men har byttet selv. Det må nevnes at Dette er min fars bil og han har byttet den selv. Prøver å hjelpe han her så vi finner ut hva som må gjøres. 😄 Endret Januar 7, 2021 av BmwJohan89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 7, 2021 Share Skrevet Januar 7, 2021 Er ikke sikkert at de har diagnostert det riktig. Du må/bør uansett ha noe diagnoseverktøy for å komme videre. Hvis du ikke har noe noe diagnoseutstyr så må du i det minste sjekke om det kommer strøm fram til tilkoblingspunktet på kompressoren eller ut fra releet (med et multimeter). BmwJohan89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik1233458 Skrevet Januar 7, 2021 Share Skrevet Januar 7, 2021 (endret) Fra et innlegg på f10 facebookgruppa: Ta ut sikring 152 og 182, så setter du inn 40amp også 5amp sikringen Det skal visst starte kompressoren Endret Januar 7, 2021 av Erik1233458 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwJohan89 Skrevet Januar 8, 2021 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2021 Har testet det nå men skjer ikke noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Januar 8, 2021 Share Skrevet Januar 8, 2021 Nå klarer jeg ikke å se skikkelig på bildene men har dere kjøpt kun kompressor eller er det komplett brankett med ventiler? Når Bmw bytter kompressor så er den en komplett brankett med fordelingsventil og høyde/trykk justeringsventil. Begge disse ventilene er elektriske og blir styrt av styringsmodul for luftfjæringen. Det er ikke uvanlig at en eller begge disse ventilene er defekte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Januar 8, 2021 Share Skrevet Januar 8, 2021 Jeg byttet belgene og kompressoren på min F11. Det viste seg at trykk-ventilen var rustet fast slik at bilen ikke kunne "senkes" ved behov. Men jeg fikk heller ikke den nye til å starte. Det viste seg at hvis det ligger en feilkode, så starter ikke kompressoren. Feilkodene må slettes. BmwJohan89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå