Gå til innhold

F11 kompressor


BmwJohan89
 Share

Anbefalte innlegg

Den eneste grunnen til å bytte kompressor er når du får 12V inn på stikket, men kompressoren starter ikke eller at den starter, men greier ikke å pumpe ut nok trykk. Her har du nok begynt helt i feil ende. Bytte ting basert på feilkoder er litt drøyt, men dette her blir jo helt galskap. Du må i det minste få lest ut feilkoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😊 bilen har vært på BMW og de har funnet feil på kompressor etter feilsøking. Har gitt tilbud på bytte. Men har byttet selv. 
 

Det må nevnes at Dette er min fars bil og han har byttet den selv. Prøver å hjelpe han her så vi finner ut hva som må gjøres. 😄

Endret av BmwJohan89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert at de har diagnostert det riktig. Du må/bør uansett ha noe diagnoseverktøy for å komme videre. 

Hvis du ikke har noe noe diagnoseutstyr så må du i det minste sjekke om det kommer strøm fram til tilkoblingspunktet på kompressoren eller ut fra releet (med et multimeter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå klarer jeg ikke å se skikkelig på bildene men har dere kjøpt kun kompressor eller er det komplett brankett med ventiler? Når Bmw bytter kompressor så er den en komplett brankett med fordelingsventil og høyde/trykk justeringsventil. Begge disse ventilene er elektriske og blir styrt av styringsmodul for luftfjæringen. Det er ikke uvanlig at en eller begge disse ventilene er defekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet belgene og kompressoren på min F11. Det viste seg at trykk-ventilen var rustet fast slik at bilen ikke kunne "senkes" ved behov. Men jeg fikk heller ikke den nye til å starte.
Det viste seg at hvis det ligger en feilkode, så starter ikke kompressoren. Feilkodene må slettes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...