GÃ¥ til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

BMW 520da 2013 F11 byttet kompressor bak. Men den vil ikke starte. kompressoren som løfter er ny, byttet rele. Sjekket at sikringer er i orden. 
 

Hva kan være galt?

74F64EDE-7E66-4E1E-AE27-D92969DF62E4.jpeg

F95F30FE-48F5-4347-A128-764B870A8C0B.jpeg

4C3258F6-E463-4A18-B610-C90CE55F79BC.jpeg

Skrevet

Problemet er at kompressoren ikke vil heise bilen. Med andre ord den starter ikke kompressoren. Har ikke feilsøket har ikke utstyr til det 😬

Skrevet

Den eneste grunnen til å bytte kompressor er når du får 12V inn på stikket, men kompressoren starter ikke eller at den starter, men greier ikke å pumpe ut nok trykk. Her har du nok begynt helt i feil ende. Bytte ting basert på feilkoder er litt drøyt, men dette her blir jo helt galskap. Du må i det minste få lest ut feilkoder.

Skrevet (endret)

😊 bilen har vært på BMW og de har funnet feil på kompressor etter feilsøking. Har gitt tilbud på bytte. Men har byttet selv. 
 

Det må nevnes at Dette er min fars bil og han har byttet den selv. Prøver å hjelpe han her så vi finner ut hva som må gjøres. 😄

Endret av BmwJohan89
Skrevet

Er ikke sikkert at de har diagnostert det riktig. Du må/bør uansett ha noe diagnoseverktøy for å komme videre. 

Hvis du ikke har noe noe diagnoseutstyr så må du i det minste sjekke om det kommer strøm fram til tilkoblingspunktet på kompressoren eller ut fra releet (med et multimeter).

Skrevet (endret)

Fra et innlegg på f10 facebookgruppa:

Ta ut sikring 152 og 182, så setter du inn 40amp også 5amp sikringen

Det skal visst starte kompressoren

Endret av Erik1233458
Skrevet

Nå klarer jeg ikke å se skikkelig på bildene men har dere kjøpt kun kompressor eller er det komplett brankett med ventiler? Når Bmw bytter kompressor så er den en komplett brankett med fordelingsventil og høyde/trykk justeringsventil. Begge disse ventilene er elektriske og blir styrt av styringsmodul for luftfjæringen. Det er ikke uvanlig at en eller begge disse ventilene er defekte.

Skrevet

Jeg byttet belgene og kompressoren på min F11. Det viste seg at trykk-ventilen var rustet fast slik at bilen ikke kunne "senkes" ved behov. Men jeg fikk heller ikke den nye til å starte.
Det viste seg at hvis det ligger en feilkode, så starter ikke kompressoren. Feilkodene må slettes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...