Uy91 Skrevet Januar 8, 2021 Share Skrevet Januar 8, 2021 Hei, Har en BMW E90 som trekker mye hvilestrøm. Har byttet alle lysene mine til LED for mange år siden og får opp feilmeldinger på de. Kan det være problemet? Byttet batteri og dynamo i 2020. Mvh Uy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 8, 2021 Share Skrevet Januar 8, 2021 Mest sannsynlig ikke. Hvordan har du feilsøkt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Uy91 Skrevet Januar 8, 2021 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2021 16 hours ago, Otis said: Mest sannsynlig ikke. Hvordan har du feilsøkt? Nei, har ikke gjort det enda. Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 8, 2021 Share Skrevet Januar 8, 2021 Koble et multimeter/ amperemeter mellom plusskabel og batteri for å måle ampere når bilen er i hvilemodus. Registrer ampere og trekk ut sikringer til du får ned ampere rundt 0,25a eller mindre. Når du kommer til riktig sikring, feilsøk videre på aktuell kurs. Hvordan vet du at bilen trekker for mye hvilestrøm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Uy91 Skrevet Januar 9, 2021 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2021 Skal prøve det! Regner med at det må være feilen. Kan la bilen stå på med park lys og tenningen av i 5-10 min så har jeg flatt batteri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Uy91 Skrevet Januar 9, 2021 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2021 Så da er det noe som ikke stemmer. Den nye dynamoen burde vel lade opp det nye batteriet? 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 9, 2021 Share Skrevet Januar 9, 2021 5-10 min er usannsynlig lite tid før det går tomt! Da bør det være et massivt trekk en plass eller et ødelagt batteri. Du må vel bruke start kabler hele tiden? Har det fungert før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Januar 9, 2021 Share Skrevet Januar 9, 2021 5 timer siden, Uy91 skrev: Skal prøve det! Regner med at det må være feilen. Kan la bilen stå på med park lys og tenningen av i 5-10 min så har jeg flatt batteri. Hvis parklysene står på vil jo de trekke strøm. Så da kan jo også være at du enten har et dårlig batteri eller et batteri som burde blitt ladet skikkelig opp. Går bilen tom for strøm også om den foreksempel står helt avslått uten noe påslått over natten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Uy91 Skrevet Januar 9, 2021 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2021 1 hour ago, Otis said: 5-10 min er usannsynlig lite tid før det går tomt! Da bør det være et massivt trekk en plass eller et ødelagt batteri. Du må vel bruke start kabler hele tiden? Har det fungert før? Den går tom etter 4-5 dager uten å bli rørt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Uy91 Skrevet Januar 9, 2021 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2021 49 minutes ago, laffe said: Hvis parklysene står på vil jo de trekke strøm. Så da kan jo også være at du enten har et dårlig batteri eller et batteri som burde blitt ladet skikkelig opp. Går bilen tom for strøm også om den foreksempel står helt avslått uten noe påslått over natten? Tar 4-5 dager uten å ha rørt bilen før den går helt tom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 9, 2021 Share Skrevet Januar 9, 2021 Nå får vi motstridende opplysninger. Først sier du 5-10 min, så plutselig er det 4-5 dager. Det er enorm forskjell! Dog så er problemet der, så det endrer uansett ikke det faktum at den feilsøkingen som jeg ga deg, vil gi deg en konklusjon. Men du må ikke utelukke defekt/dårlig batteri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Januar 9, 2021 Share Skrevet Januar 9, 2021 Er de nye delene kodet inn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Februar 4, 2021 Share Skrevet Februar 4, 2021 Er det IBS på denne? Prøv å koble den fra i første omgang. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Uy91 Skrevet Februar 7, 2021 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2021 Beklager for sent svar folkens! Mye å gjøre på jobb. Prøvde å fjerne en og en sikring uten resultat. Hadde samme resultat selvom ingen sikringer var i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Uy91 Skrevet Februar 7, 2021 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2021 On 2/4/2021 at 4:37 PM, FredrikE24 said: Er det IBS på denne? Prøv å koble den fra i første omgang. Er dette IBS kabel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå